Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond si kupuje nové auto, prosí o pomoc s jeho specifikací
7.11.2019 | Petr Prokopec
Žijeme v docela zajímavé době, kdy jsou si lidé vzdálenější i bližší než kdy dříve. Jen tak se může stát, že blízké vídáme často jen přes Skype, ale současně se můžeme zapojit do specifikace auta světové celebrity.
Hvězdy pořadu The Grand Tour se zjevně rozhodly, že doplní svůj vozový park. Zatímco James May se už ani netají tím, že propadl elektromobilitě, Richard Hammond zůstává věrný klasice. Jeho nové auto tedy i nadále počítá se spalovacím ústrojím, postaveno navíc bude ručně. Něco takového se dnes již příliš často nevidí, o to sympatičtější je, že nás Richard na novém videu protáhne továrnou Morganu, kam dorazil jako „zcela obyčejný zákazník“. Jen u toho ale nejmladší z populárního tria moderátorů nezůstává, neboť vám dokonce hodlá umožnit, abyste se na specifikaci jeho nového vozu podíleli.
Hammond si totiž není jist, jaký interiér by měl jeho nový Morgan Plus Six dostat. Ve hře jsou dvě varianty, kdy první počítá s červenou kůží a diamantovým prošíváním, zatímco v druhém případě je čalounění modré a švy podélné. Vše ostatní ale zůstává neměnné, což platí jak o černé karoserii, tak o hnacím ústrojí. To přitom tvoří třílitrový šestiválec od BMW, který používá také Toyota Supra a jenž stejně jako v japonském kupé dává také v tomto případě 340 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
Zajímavé přitom je, že Morgan tak jako Toyota momentálně nabízí pouze provedení osazené osmistupňovým automatem. S tím tedy stoprocentně může počítat také Hammond, který se rozhodl nečekat na manuální provedení, jenž by se na rozdíl od japonského kupé nakonec mělo objevit, a to dokonce jako oficiální produkt. Kdy ovšem Britové dokončí jeho vývoj a pustí jej do prodeje, zatím není jisté. Aktuálně je tedy k mání pouze automat od ZF, se kterým dorazila i pádla pod volantem.
Jakkoliv přitom Plus Six vypadá jako vůz, který v nabídce Morganu figuruje již léta, ve skutečnosti jde o naprostou novinku, která byla představena letos v Ženevě. Oproti předchůdcům přichází vybavena novou platformou CX-Generation, jenž využívá lepeného hliníku. Nicméně na některé část rámu je stále používáno dřevo. To však nemá žádný negativní vliv na hmotnost, při 1 075 kilogramech je ostatně nový Plus Six lehčí o sto kilo než vozy značky postavené na předchozí struktuře.
Morgan přitom uvádí, že novinka je tím nejdynamičtějším vozem, jaký kdy stvořila, což mají doložit data o sprintu a nejvyšší rychlosti. Počítat lze totiž s 4,2sekundovou akcelerací a maximálkou 267 km/h, mimo to se však hnací ústrojí má chlubit také nemalou efektivitou. Spotřeba v reálném světě by proto měla činit 7,4 l/100 km. Jak tomu ale bude ve skutečnosti, záleží jen na Richardovi a jeho touze seznamovat jeden ze dvou pedálů s červeným či modrým koberečkem.
Lze pak už jen dodat, že nový Morgan Plus Six dostal do vínku dva jízdní režimy Sport a Sport Plus, které sice upravují odezvu motoru nebo čas řazení, na takový adaptivní podvozek či adaptivní řízení však v jeho případě zapomeňte. Co ovšem Britové nabízí, to je třeba příplatkový sportovní výfuk. Zda si ovšem ten Hammond objednal, momentálně nevíme. Stejně jako není jisté, na kolik Richarda jeho nová hračka přišla. Ceníkově ale startuja na 77 995 GBP, tedy více jak 2,3 milionu Kč.












Richard Hammond si pořídil nový Morgan Plus Six, zatím však není rozhodnut o interiéru. Hlasovat o něm můžete na odkazu níže
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva