Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond během posledního testu zjistil, že už začíná být příliš starý
28.5.2019 | Petr Prokopec
Nejmenší z moderátorů The Grand Tour není jen milovníkem aut, podlehl i kouzlu jedné stopy. Vyzkoušel tedy novou Kawasaki Ninja, která mu učarovala, ale už ne tak jako předchůdci před léty.
„Na tuhle srandu jsem už moc starej.“ Pamatujete na tuto legendární hlášku? Vcelku pravidelně ji používal Danny Glover alias detektiv Roger Murtaugh ve filmové sérii Smrtonosná zbraň. A jak se zdá, od něj ji převzal Richard Hammond, který letos v prosinci oslaví padesáté narozeniny. Nejmenší z moderátorů The Grand Tour totiž nejnověji otestoval Kawasaki Ninja H2 SX SE+, které sice přišel na chuť, ovšem k projížďce by jej sváděla maximálně tak o víkendech. A to přesně kvůli důvodům, které by jej jako mladého naopak lákaly ke každodenním výletům.
Hammond v rámci testu vzpomíná na 80. léta minulého století, kdy výrobci motocyklů stejně jako dnes automobilky měly ve velké oblibě turbodmychadla. Samozřejmě nikoliv kvůli emisím, nýbrž s ohledem na možné navýšení výkonu. Tato móda však měla jen krátkého trvání, neboť brutální nástup výkonu na jednostopých strojích měl na jejich jezdce podobné účinky jako rakovina. S příchodem roku 2014 se ovšem přeplňování vrátilo, a bylo u toho právě Kawasaki. To však nakonec model Ninja H2 osadilo kompresorem, jenž dopuje motor již odspodu, a není tak jednoznačnou pozvánkou do márnice.
I pět let starý předchůdce je však dle Hammonda motocyklem, který vás dokáže potrápit, hlavně kvůli nemalému výkonu 245 koní. O to více si Richard užíval novou verzi SX SE+, která do značné míry vyměkla. Dokonce natolik, že měl při jejím testu neustále na paměti své BMW R1200RT, jíž používá ke každodennímu cestování, hlavně napříč Londýnem. Mnichovský stroj je totiž nadmíru komfortním, neboť disponuje třeba i vyhřívanými sedadly, audio systémem či navigací. Řidiče tak vyzývá spíše k zapálení doutníku než k zalehnutí na řídítka, jak to dělal předchůdce.
Neznamená to samozřejmě, že by novinka nebyla vzrušující. Richard popisuje, že nejsvůdnější je právě hvízdání kompresoru. Aby přitom vše bylo naprosto bezpečné, je ideální, když jezdec je s plynem jemný do nějakých 3 500 až 4 500 otáček, kdy začne být sametová dodávka výkonu prudce návyková. Pokud přitom v tu chvíli podrtíte plyn ještě vehementněji, začne pohonná jednotka dávat celému světu najevo svůj charakter. Kawasaki Ninja ale i nadále zůstává nadmíru sofistikovaným motocyklem, tedy v rámci oněch krátkodobých vyjížděk.
Jakkoliv totiž Hammond novinku chválí a dodává, že je jedině dobře, když takové stroje ještě existují, nedokáže si již sám sebe představit, že by ji sedlal každý den. Namísto komfortu nabízeného BMW byl totiž neustále vystaven přímému proudění větru, o vyhřívání sedadla či audio systému si pak mohl nechat pouze zdát. Právě to jsou přitom vlastnosti, na které si ve dvaceti ani nevzpomenete. V padesáti ale náhle začnete mít pocit, že na jakoukoliv vyjížďku bez nich jste jednoduše již moc staří...
Richard Hammond otestoval nové Kawasaki Ninja SX SE+...
...a zjistil, že na takové stroje je již starý. Dokazovat to mimo jiné má i pohled na pneumatiku po jízdě, který dokazuje, že v zatáčkách to moderátor již nepokládá tak jako za mlada
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva