Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond během posledního testu zjistil, že už začíná být příliš starý
28.5.2019 | Petr Prokopec
Nejmenší z moderátorů The Grand Tour není jen milovníkem aut, podlehl i kouzlu jedné stopy. Vyzkoušel tedy novou Kawasaki Ninja, která mu učarovala, ale už ne tak jako předchůdci před léty.
„Na tuhle srandu jsem už moc starej.“ Pamatujete na tuto legendární hlášku? Vcelku pravidelně ji používal Danny Glover alias detektiv Roger Murtaugh ve filmové sérii Smrtonosná zbraň. A jak se zdá, od něj ji převzal Richard Hammond, který letos v prosinci oslaví padesáté narozeniny. Nejmenší z moderátorů The Grand Tour totiž nejnověji otestoval Kawasaki Ninja H2 SX SE+, které sice přišel na chuť, ovšem k projížďce by jej sváděla maximálně tak o víkendech. A to přesně kvůli důvodům, které by jej jako mladého naopak lákaly ke každodenním výletům.
Hammond v rámci testu vzpomíná na 80. léta minulého století, kdy výrobci motocyklů stejně jako dnes automobilky měly ve velké oblibě turbodmychadla. Samozřejmě nikoliv kvůli emisím, nýbrž s ohledem na možné navýšení výkonu. Tato móda však měla jen krátkého trvání, neboť brutální nástup výkonu na jednostopých strojích měl na jejich jezdce podobné účinky jako rakovina. S příchodem roku 2014 se ovšem přeplňování vrátilo, a bylo u toho právě Kawasaki. To však nakonec model Ninja H2 osadilo kompresorem, jenž dopuje motor již odspodu, a není tak jednoznačnou pozvánkou do márnice.
I pět let starý předchůdce je však dle Hammonda motocyklem, který vás dokáže potrápit, hlavně kvůli nemalému výkonu 245 koní. O to více si Richard užíval novou verzi SX SE+, která do značné míry vyměkla. Dokonce natolik, že měl při jejím testu neustále na paměti své BMW R1200RT, jíž používá ke každodennímu cestování, hlavně napříč Londýnem. Mnichovský stroj je totiž nadmíru komfortním, neboť disponuje třeba i vyhřívanými sedadly, audio systémem či navigací. Řidiče tak vyzývá spíše k zapálení doutníku než k zalehnutí na řídítka, jak to dělal předchůdce.
Neznamená to samozřejmě, že by novinka nebyla vzrušující. Richard popisuje, že nejsvůdnější je právě hvízdání kompresoru. Aby přitom vše bylo naprosto bezpečné, je ideální, když jezdec je s plynem jemný do nějakých 3 500 až 4 500 otáček, kdy začne být sametová dodávka výkonu prudce návyková. Pokud přitom v tu chvíli podrtíte plyn ještě vehementněji, začne pohonná jednotka dávat celému světu najevo svůj charakter. Kawasaki Ninja ale i nadále zůstává nadmíru sofistikovaným motocyklem, tedy v rámci oněch krátkodobých vyjížděk.
Jakkoliv totiž Hammond novinku chválí a dodává, že je jedině dobře, když takové stroje ještě existují, nedokáže si již sám sebe představit, že by ji sedlal každý den. Namísto komfortu nabízeného BMW byl totiž neustále vystaven přímému proudění větru, o vyhřívání sedadla či audio systému si pak mohl nechat pouze zdát. Právě to jsou přitom vlastnosti, na které si ve dvaceti ani nevzpomenete. V padesáti ale náhle začnete mít pocit, že na jakoukoliv vyjížďku bez nich jste jednoduše již moc staří...
Richard Hammond otestoval nové Kawasaki Ninja SX SE+...
...a zjistil, že na takové stroje je již starý. Dokazovat to mimo jiné má i pohled na pneumatiku po jízdě, který dokazuje, že v zatáčkách to moderátor již nepokládá tak jako za mlada
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 10 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus