Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou

(+ video) Tento stroj měl být replikou Zondy S a je údajně stejně velký, ale karoserie je nepovedenou karikaturou. Šasí však pochází z Ultimy GTA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou

17.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tento stroj měl být replikou Zondy S a je údajně stejně velký, ale karoserie je nepovedenou karikaturou. Šasí však pochází z Ultimy GTA.

Existují repliky dobré, jako například polský McLaren F1, ale také hodně špatné, třeba BMW řady 5 E60 založené na starší generaci E39. Anebo replika Pagani Zonda S, postavená na šasí Ultimy GTA s osmiválcem od Audi. Právě takovýto stroj, na kterém majitel pracuje už roky a stále není hotový, je nyní na prodej v Británii.

I na poměry replik je tohle hodně hrubá stavba a se skutečnou Zondou si ji nesplete nikdo, kdo někdy originál viděl i jen zdálky a na obrázku. Třebaže majitel hovoří o tom, že rozměry, tedy délka 4 395 mm, šířka 2 055 mm, výška 1 151 mm a rozvor 2 730 mm jsou stejné jako u originálu, proporce jsou úplně špatně. A to nehovoříme o tom, že laminátová karoserie má k dokonalému řemeslnému provedení asi tak daleko, jako to je ze severní Itálie do Bahrajnu, kde tento vůz začal v roce 2010 vznikat. Nyní jsou vůz i majitel v Británii.

Jako technický základ posloužil Ford Scorpio V5 z roku 1989, je tu z něj převodovka s diferenciálem, poloosy, brzdy, elektroinstalace, chlazení apod., ale prostorový rám pochází z výše zmíněné Ultimy GTA. Po stránce šasí to tedy bude dobrý vůz, ale technický základ šlo zvolit lépe než starou fordku. Není tu ale originální motor; původně bylo v plánu použití V12 od Jaguaru, nakonec je však pod kapotou 3,7litrová twin-turbo V8 od Audi.

Podle majitele je tu ohromný výkonový potenciál, údajně až 550 koní, pokud bude motor správně naladěn. Byly teoreticky vypočteny i údaje o dynamice, a to na 2,9 vteřiny zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) a maximálka na 301 km/h, které údajně měly platit pro onen dvanáctiválec Jaguaru; lehčí a silnější německá V8 by tedy teoreticky měla být ještě lepší. Jenže pochybujeme, že převodovka ze starého Scorpia zvládne 550 koní. Hmotnost 900 kilogramů je každopádně slibná.

Jak inzerát nabízejícího uvádí, vůz není hotový, je potřeba dodělat nové přední sklo, stěrače, ostřikovače, ventilaci a nakalibrovat tachometr. A také jej nechat homologovat a postavit na značky, aby mohl jezdit po silnicích. Většinu z toho ale prodejce má a dodá k autu. Aktuální nejvyšší nabídka je na 7 100 librách (252 tisících korunách), je ale otázka, zda to bude majiteli stačit.

Do této repliky jistě šlo ohromné množství úsilí, jenže si nejsme jisti, zda to úsilí směřovalo po karosářské stránce správným směrem. Může to ale být slibný základ pro něco jiného, zejména je-li tu motor se slušným výkonovým potenciálem a dobré šasi - pokud se tedy podaří vůz zbavit té nepovedené laminátové karikatury Zondy.


Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 1 - strasna replika zonda s 01Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 2 - strasna replika zonda s 02Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 3 - strasna replika zonda s 03Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 4 - strasna replika zonda s 04Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 5 - strasna replika zonda s 05Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 6 - strasna replika zonda s 06Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 7 - strasna replika zonda s 07Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 8 - strasna replika zonda s 08Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 9 - strasna replika zonda s 09Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 10 - strasna replika zonda s 10Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 11 - strasna replika zonda s 11Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 12 - strasna replika zonda s 12Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 13 - strasna replika zonda s 13Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 14 - strasna replika zonda s 14Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 15 - strasna replika zonda s 15Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 16 - strasna replika zonda s 16Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 17 - strasna replika zonda s 17Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 18 - strasna replika zonda s 18Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 19 - strasna replika zonda s 19Replika Pagani Zonda S není hezká, techniku v útrobách má ale schopnou - 20 - strasna replika zonda s 20
Karosářsky se tato replika Zondy S nepovedla, ale šasi Ultimy GTA s V8 od Audi je slibná kombinace

Zdroj: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.