Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu?
10.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault je první automobilkou s průměrem CO2 pod 115 g km, což odpovídá asi 4,6 l paliva na 100 km. Hlavně díky motorům stavěných pro testy spotřeby.
Francouzský Renault je dle vlastních slov první velkou evropskou automobilkou, které se podařilo v roce 2013 dostat průměrné emise CO2 své nabídky pod 115 g/km, což odpovídá spotřebě asi 4,6 litru paliva na 100 km (hodnota se bude lišit pro benzinové a naftové motory). Konkrétní výsledek byl 114,7 g CO2/km a značně k němu dopomohly modely s hodnotou emisí CO2 pod 100 g/km, jako např. doslouživší Twingo, Clio nebo Captur. Jistou úlohu jistě hrály také elektromobily, např. Zoe, který však na odbyt moc nešel.
Kromě vozů na elektřinu, které se nám kdekdo snaží podsouvat horem dolem a přesto bez úspěchu, byl ve stlačení emisí na uvedenou hodnotu Renaultu jistě nápomocen nový tříválec 0,9 TCe, který jsme testovali v Cliu a označili jej za tragický omyl. Renault nabízí Clio také ve verzi Energi dCi 90, jejíž naftový motor produkuje 83 g CO2/km, a tak je údajně ve své třídě nejlepší.
Číslo 114,7 g CO2/km za rok 2013 pro Renault znamená jedenáctigramové snížení oproti roku předchozímu. Samozřejmě vzniklo na papíře, s reálnou spotřebou paliva, potažmo emisemi kysličníku uhličitého, toho moc společného nemá. Například onen motor TCe v našem testu jezdil „kombinovaně” za 7,4 litru benzínu na 100 km a po městě za deset, tedy o 2,9, resp. 4,4 litru více, než udává výrobce.
Přestože tuto zprávu lze intepretovat jako důkaz toho, že podřizovat se nesmyslným a složitým regulacím je možné, stále stojíme spíše na straně Německa, které se s tím rozhodlo alespoň nějak bojovat. Vývoj naznačený onou tříválcovou hrozbou, která je jako jedna z mnoha zkonstruována primárně pro papírově nižší spotřebu paliva, není nijak růžový.










Motor 0,9 TCe Renaultu jistě velmi pomohl dosáhnout nízké průměrné hodnoty emisí, v praxi je však mizerný
Zdroj: Carcoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 2 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle