Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace

Kdysi to vymysleli v USA sloganem „Buy one, get one”. Prostě kupte si dvě auta za cenu jednoho, tak se nyní Renault snaží dostat k lidem elektrický Twizy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace

2.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdysi to vymysleli v USA sloganem „Buy one, get one”. Prostě kupte si dvě auta za cenu jednoho, tak se nyní Renault snaží dostat k lidem elektrický Twizy.

Už dobře víme, že prodat jakýkoli elektromobil ve větším měřítku je dnes pro automobilky prakticky nemožné. A není to dáno žádnými předsudky - kdo by také chtěl auto, které daleko nedojede, „natankujete ho” za půl dne, akumulátory mu vydrží třeba i jen rok a ještě ke všemu stojí násobky toho, co srovnatelný vůz s konvenčním motorem? Netřeba řečnit, odpověď zní skoro nikdo a tomu také odpovídá tržní podíl těchto vozů, které v globálním měřítku nedosahuje ani jednoho promile.

V rámci zmíněného se supermini Renault Twizy, možná ještě lépe elektrický skútr se čtyřmi koly, nezdá být až tak špatnou nabídkou. Auto to sice moc není, ale aspoň stojí okolo 7 tisíc Eur. A ačkoli za takovou cenu už pomalu koupíte třeba faceliftované Hyundai i20, na elektrické poměry to není tolik peněz. Přesto se moc dobře neprodává.

Svědčí o tom i nejnovější nabídka španělského zastoupení francouzské značky. Jistě v ní mají prsty i ekonomické nesnáze jihevropského království a také omezený zájem o větší modely automobilky, těžko by ale Renault rozdával něco, co by se mu na skladech nepovalovalo ve větších než malých počtech. A tak prostě ke každé Laguně v jakékoli karosářské verzi, velkému Latitude nebo novému Espace dostanete zadarmo malý Twizy. Jen tak.

Detaily této nabídky najdete na stránkách španělského Renaultu, kde se také můžete dočíst o tom, kolik vlastně ušetříte. Cena Twizy ve Španělsku činí 6 990 Eur, což představuje cca 180 tisíc Kč a vzhledem k tomu, že jej dostanete i k té úplně nejlevnější Lagune za 21 550 Eur ceníkové ceny (cca 550 tisíc Kč), je to obrovská „oficiální sleva” přes 30 procent.

Pokud tedy náhodou máte pro obě auta využití, můžete si pro ně vyrazit do Španěl. A pokud nikoli, připomeneme, že Twizy je elektrické „prdítko” s délkou 2 320 mm, šířkou 1 191 mm a výškou 1 461 mm. Má výkon nejvýše 20 elektrických koní, které mu při hmotnosti 450 kilogramů dodávají dynamiku snesitelnou v městském provozu. A pozor, s vozem se dá i driftovat... Akumulátory o kapacitě 7 kWh a hmotností 100 kilogramů jsou v ceně i ve zmíněné váze.


Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 1 - Renault Laguna Coupe 2012 01Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 2 - Renault Laguna Coupe 2012 02Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 3 - Renault Laguna Coupe 2012 06Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 4 - Renault Laguna Coupe 2012 03Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 5 - Renault Laguna Coupe 2012 04Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 6 - Renault Laguna Coupe 2012 05Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 7 - Renault Laguna Coupe 2012 07Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 8 - Renault Laguna Coupe 2012 12Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 9 - Renault Laguna Coupe 2012 09Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 10 - Renault Laguna Coupe 2012 08Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 11 - Renault Laguna Coupe 2012 15Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 12 - Renault Laguna Coupe 2012 16Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 13 - Renault Laguna Coupe 2012 18
Třeba i k takovéto Laguně Coupe dostanete ve Španělsku na cestu Renault Twizy zdarma

Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 14 - Renault Twizy seriovy 01Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 15 - Renault Twizy seriovy 02Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 16 - Renault Twizy seriovy 03Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 17 - Renault Twizy seriovy 04Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 18 - Renault Twizy seriovy 05Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 19 - Renault Twizy seriovy 06Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 20 - Renault Twizy seriovy 07Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 21 - Renault Twizy seriovy 08Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 22 - Renault Twizy seriovy 09Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 23 - Renault Twizy seriovy 10Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 24 - Renault Twizy seriovy 11Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 25 - Renault Twizy seriovy 12Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 26 - Renault Twizy seriovy 13Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace - 27 - Renault Twizy seriovy 14
No, žádná raketa to není, ale darovanému koni...

Zdroj: Renault Španělsko přes Auto Express

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.