Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětatřicet let od jediného vítězství na okruhu Le Sarthe se Renault vrací na místo činu. Do boje jde přitom s výkonem 500 koní a hmotností 900 kg.
Sportovní oddělení Renaultu máme již hezkých pár let asociované s modelem Clio RS. Kroky této divize však sahají mnohem dále, přičemž na mysli teď zrovna nemáme Mégane RS, ale spíše závodní aktivity. Oproti minulosti jich ovšem výrazně ubylo, ty zbývající pak dokonce pořádá samotná značka v rámci ojedinělých sérií, kde proti sobě nastupují identické vozy. Ke klání s konkurencí se však Renault Sport chystá až od letošního roku, přičemž k návratu na mezinárodní kolbiště si nevybral nic jiného než sérii Le Mans. A to včetně legendární čtyřiadvacetihodinovky.
Pro tuto příležitost bylo samozřejmě nutné vytvořit zcela nový závodní stroj, který již s běžnou produkcí nebude mít prakticky nic společného. Soupeřit totiž má v kategorii LMP2, kde rozhodně nemusíte používat palubní desku nějakého silničního předobrazu. Přesto i zde existují mantinely, do kterých se speciál Renaultu musí vejít. Nepřekvapí tak hmotnost 900 kilogramů ani výkon 500 koní, který produkuje 4,5litrový osmiválec původem od Nissanu.
V kombinaci se šestistupňovou sekvencí X-Trac by Renault měl dosahovat nejvyšší rychlosti 330 km/h, vše ale bude záviset na zpřevodování pro daný okruh. Přičemž kromě francouzského Le Sarthe je ve hře také britské Silverstone, kde bude francouzská novinka 13. dubna debutovat. Ještě předtím však značka vyzkouší soukromý okruh Bernieho Ecclestonea Paul Ricard, kde bude učiněno zadost předsezónním testům.
Ve všech případech by se přitom za volant speciálu měli posadit řidiči Nelson Panciatici, Pierre Ragues a Tristan Gommendy, rezervním pilotem pak byl jmenován Paul-Loup Chatin. Působivé je i válečné zbarvení vozu, které výrazně propaguje resuscitaci značky Alpine. Šokováni proto jistě nebudete ani skutečností, že ke spolupráci byl přizván tým Formule 1 Caterham, který společně s Francouzi vyvíjí také silniční model.
O poznání divnější je ale fakt, že ačkoliv je šasi značeno jako Alpine, nestojí za ním ani Britové, ani Renault, nýbrž nezávislá francouzská firma Signatech. O té je však zmínka jen v tiskových materiálech, díky čemuž se zdá, že automobilka hodlá některé subdodavatele tak trochu zatajit. Firmy jako Brembo, které dodává karbon-keramické brzdy, nebo Michelin zajišťující obutí, ovšem Renault naopak ohlásit neopomněl.
I přes tyto spíše kuriozitky než vážné aféry však musíme příchodu závodního speciálu Renault-Alpine zatleskat. V dnešní době se totiž automobilky ze závodních kolbišť spíše stahují. Zvláště ty francouzské, jak nám loni předvedl Peugeot. Kroky speciálu nazvaného prozatím No. 36 (Číslo 36) tak budeme určitě sledovat. Přičemž zajímat nás bude hlavně fakt, zda se novince podaří opětovný vstup na vytrvalostní trůn. Minulá spolupráce značek Renault a Alpine to totiž v roce 1978 dokázala.
Nový závodní stroj divize Renault Sport se představil v pátek, k prvnímu závodu na britském okruhu Silverstone nastoupí již 13. dubna
Po stránce výkonové hodlá Renault-Alpine No. 36 nabídnout 500 koní, a to v kombinaci s hmotností 900 kg
Jediného vítězství v závodě 24 hodin Le Mans dosáhl Renault se speciálem Alpine A442 v roce 1978
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva