Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine

Pětatřicet let od jediného vítězství na okruhu Le Sarthe se Renault vrací na místo činu. Do boje jde přitom s výkonem 500 koní a hmotností 900 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine

25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pětatřicet let od jediného vítězství na okruhu Le Sarthe se Renault vrací na místo činu. Do boje jde přitom s výkonem 500 koní a hmotností 900 kg.

Sportovní oddělení Renaultu máme již hezkých pár let asociované s modelem Clio RS. Kroky této divize však sahají mnohem dále, přičemž na mysli teď zrovna nemáme Mégane RS, ale spíše závodní aktivity. Oproti minulosti jich ovšem výrazně ubylo, ty zbývající pak dokonce pořádá samotná značka v rámci ojedinělých sérií, kde proti sobě nastupují identické vozy. Ke klání s konkurencí se však Renault Sport chystá až od letošního roku, přičemž k návratu na mezinárodní kolbiště si nevybral nic jiného než sérii Le Mans. A to včetně legendární čtyřiadvacetihodinovky.

Pro tuto příležitost bylo samozřejmě nutné vytvořit zcela nový závodní stroj, který již s běžnou produkcí nebude mít prakticky nic společného. Soupeřit totiž má v kategorii LMP2, kde rozhodně nemusíte používat palubní desku nějakého silničního předobrazu. Přesto i zde existují mantinely, do kterých se speciál Renaultu musí vejít. Nepřekvapí tak hmotnost 900 kilogramů ani výkon 500 koní, který produkuje 4,5litrový osmiválec původem od Nissanu.

V kombinaci se šestistupňovou sekvencí X-Trac by Renault měl dosahovat nejvyšší rychlosti 330 km/h, vše ale bude záviset na zpřevodování pro daný okruh. Přičemž kromě francouzského Le Sarthe je ve hře také britské Silverstone, kde bude francouzská novinka 13. dubna debutovat. Ještě předtím však značka vyzkouší soukromý okruh Bernieho Ecclestonea Paul Ricard, kde bude učiněno zadost předsezónním testům.

Ve všech případech by se přitom za volant speciálu měli posadit řidiči Nelson Panciatici, Pierre Ragues a Tristan Gommendy, rezervním pilotem pak byl jmenován Paul-Loup Chatin. Působivé je i válečné zbarvení vozu, které výrazně propaguje resuscitaci značky Alpine. Šokováni proto jistě nebudete ani skutečností, že ke spolupráci byl přizván tým Formule 1 Caterham, který společně s Francouzi vyvíjí také silniční model.

O poznání divnější je ale fakt, že ačkoliv je šasi značeno jako Alpine, nestojí za ním ani Britové, ani Renault, nýbrž nezávislá francouzská firma Signatech. O té je však zmínka jen v tiskových materiálech, díky čemuž se zdá, že automobilka hodlá některé subdodavatele tak trochu zatajit. Firmy jako Brembo, které dodává karbon-keramické brzdy, nebo Michelin zajišťující obutí, ovšem Renault naopak ohlásit neopomněl.

I přes tyto spíše kuriozitky než vážné aféry však musíme příchodu závodního speciálu Renault-Alpine zatleskat. V dnešní době se totiž automobilky ze závodních kolbišť spíše stahují. Zvláště ty francouzské, jak nám loni předvedl Peugeot. Kroky speciálu nazvaného prozatím No. 36 (Číslo 36) tak budeme určitě sledovat. Přičemž zajímat nás bude hlavně fakt, zda se novince podaří opětovný vstup na vytrvalostní trůn. Minulá spolupráce značek Renault a Alpine to totiž v roce 1978 dokázala.


Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 1 - Renault-Alpine Le Mans racer 01Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 2 - Renault-Alpine Le Mans racer 02Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 3 - Renault-Alpine Le Mans racer 03Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 4 - Renault-Alpine Le Mans racer 04Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 5 - Renault-Alpine Le Mans racer 05Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 6 - Renault-Alpine Le Mans racer 06Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 7 - Renault-Alpine Le Mans racer 07
Nový závodní stroj divize Renault Sport se představil v pátek, k prvnímu závodu na britském okruhu Silverstone nastoupí již 13. dubna

Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 8 - Renault-Alpine Le Mans racer 08Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 9 - Renault-Alpine Le Mans racer 09Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 10 - Renault-Alpine Le Mans racer 10Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 11 - Renault-Alpine Le Mans racer 11
Po stránce výkonové hodlá Renault-Alpine No. 36 nabídnout 500 koní, a to v kombinaci s hmotností 900 kg

Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 12 - Renault-Alpine Le Mans racer 1978 01Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 13 - Renault-Alpine Le Mans racer 1978 02Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine - 14 - Renault-Alpine Le Mans racer 1978 03
Jediného vítězství v závodě 24 hodin Le Mans dosáhl Renault se speciálem Alpine A442 v roce 1978

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše