Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se definitivně vrací do F1 s vlastním týmem, Red Bull pojede na hodinky
4.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rakouská stáj bude nadále používat francouzské motory, jen s logem hodinářské firmy TAG Heuer. Ovšem i Renault bude spoléhat na pomoc zvenčí.
Letošní sezóna Formule 1 je definitivně za námi, pročež jen připomeneme, že Lewis Hamilton obhájil svůj mistrovský titul, a to již s velkým předstihem. Obdobně na tom byl tým Mercedes, jehož druhý pilot Nico Rosberg se stal vicemistrem. Třetí příčku v šampionátu obsadil Sebastian Vettel, pro kterého byl první rok u Ferrari o poznání lepší než ten předchozí, kdy jezdil za Red Bull. Tedy za stáj, která až do příchodu hybridních motorů královské motoristické disciplíně dominovala.
Právě pohonné jednotky Renaultu jsou tou zásadní, i když nikoliv jedinou, slabinou kdysi mistrovského týmu. „Rudí býci“ tak již několikráte naznačili, že pokud pro příští sezónu nedostanou konkurenceschopný agregát, šampionát i přes hrozbu nemalé pokuty opustí. To se ale nestane, přestože Red Bull nepochodil se žádostí o spolupráci ani u Mercedesu, ani u Ferrari. U Hondy nedošlo ani k „námluvám“, nakonec tedy monoposty rakouské stáje zůstanou u francouzských motorů.
Celá věc ovšem není tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Ačkoliv Red Bull bude i v příští sezóně používat pohonné jednotky Renaultu, logo automobilky na nich nenajdeme. Tým se totiž domluvil na spolupráci s hodinářskou společností TAG Heuer, jejíž název se objeví jak na agregátech, tak v označení samotné stáje. A samozřejmě také na monopostu, který byl pokřtěn na Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.
Pokud vás již napadlo, co asi tak zmůžou hodináři v F1, musíme vzpomenout na 80. léta minulého století, kdy v šampionátu bylo možné slýchávat motory TAG-Porsche. Ty poháněly monoposty McLarenu, přičemž v roce 1984 dovezly Alaina Prosta a Nikiho Laudu ke 12 vítězstvím v 16 závodech. Celkově pak tyto agregáty dosáhly v 68 závodech 25 vítězství, 7 pole position a 18 nejrychlejších kol.
Red Bull tedy rozhodně nevsadil na špatného koně, přičemž spolupráce se značkou TAG Heuer je spíše sponzorskou záležitostí, o samotné pohonné jednotky se bude starat divize Techniques d'Avant Garde, tedy první část názvu společnosti. Mimo to se ovšem „rudí býci“ mohou těšit rovněž na jim zasvěcené speciální edice hodinek, které jsou součástí mnohaletého kontraktu.
Nic bližšího k tomuto partnerství již není známo, přesunout se tak můžeme ke zmiňovanému Renaultu. Ten již nebude nadále jen dodavatelem motorů, ale opětovně také plnohodnotným týmem. Jak bylo totiž již dopředu naznačeno, Francouzi odkupují stáj Lotus. Ve výsledku se tak vrací tam, kde před pár lety přestali, neboť tým nesl až do roku 2010 logo Renaultu.
Ani francouzská automobilka ovšem nebude na veškeré dění v šampionátu sama, pomoc by mohla přijít od legendárního Mario Illiena a jeho firmy Ilmor. Ta již pro letošek přišla s vylepšením válců 1,6litrového agregátu, Renault však nakonec dané řešení nevyužil a zůstal u vlastní techniky, což se neukázalo být úspěšným krokem. Nyní Francouzi chystají nápravu.
„Mario má přístup ke zdrojům, ke kterým my přístup nemáme,“ zmiňuje tu asi největší výhodu šéf Renaultu F1 Cyril Abiteboul. Na mysli přitom má Illienovy vazby na další lidi z motorsportu, zejména pak u Mercedesu. Že by tedy Francouzi chystali průmyslovou špionáž? Až tak hrozné to samozřejmě nebude, nicméně některých obdobných postupů bychom se dočkat mohli.
V závěru pak jen dodáme, že momentálně není jasné, kdo bude za Renault v příštím roce jezdit. Lotus se dosud spoléhal na Romaina Grosjeana a Pastora Maldonada, první zmíněný však již ohlásil přestup k dalšímu novému týmu Haas. Zdá se tedy, že minimálně z pohledu překvapení bude alespoň počátek příští sezóny více než zajímavý.

Společnost TAG Heuer se vrací do světa F1...
...zatímco Lotus v něm opětovně končí...
...jeho místo totiž zaujme Renault
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 3 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 9 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 11 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
včeraKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva