Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault nový Alpine možná ještě předělá, může se kvůli tomu zpozdit
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Francouzi nechtějí u znovuzrozeného kupátka ponechat nic náhodě. Design se tak může dočkat přepracování, musí být unikátní.
O uplynulém víkendu se konal 83. ročník vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Krátce před jeho zahájením pak Renault strhnul plachty z konceptu Alpine Celebration, který je předzvěstí znovuzrození značky Alpine. Jakkoliv jsme ovšem za její návrat šťastní, samotné kupé v nás příliš nadšení nevzbuzuje. Důvodem je především design, který se až příliš okatě snaží dvořit originálu. Paradoxní přitom je, že šéf značky Bernard Ollivier o stylizaci mluví jako o moderní.
Ono rozčarování ale mohlo být způsobeno i miliardou samolepek, které koncept spíše hyzdí než krášlí. že tomu tak je, se nám snaží dokázat Remco Meulendijk z RM.Design, který je z vozu virtuálně odstranil, nahradil futuristická zpětná zrcátka běžnými či implementoval světlomety a rázem máme tu čest s vcelku pohledným vozem, který by snadno mohl získat srdce nejednoho motoristy. Otázkou však je, jak vlastně finální vizáž bude vypadat.
Ačkoliv totiž firemní šéfdesignér Laurens van der Acker již před časem uvedl, že vzhled nového Renaultu Alpine je již hotový, Ollivier naznačuje možnost jistých změn. Vše prý bude záviset na reakci publika v Le Mans i v Goodwoodu, kam se koncept vypraví v závěru června. Dá se tedy předpokládat, že pokud kritika na britských ostrovech ještě zesílí, vrátí se Alpine na rýsovací prkna k většímu či menšímu přepracování.
Kvůli těmto otevřeným zadním dvířkám aktuálně není jisté, kdy se vlastně s produkční verzí setkáme. Dříve sice zazněly zmínky o příštím roku, Ollivier však dodává, že značka chce mít absolutní jistotu ve všech ohledech. Důvodem je ten fakt, že znovuzrození Alpine není během na krátkou, nýbrž na dlouhou trať. A jelikož kupé má vydláždit cestu i dalším modelům, je třeba, aby se od něj klientela neodvrátila hned v zárodku.
Zákazníky přitom nebudou tradiční kupci vozů Renaultu, a to dokonce ani těch s logem RS. Místo toho má jít o skupinu, která již disponuje nemalým vozovým parkem a která po Alpine sáhne jen kvůli emocím. Produkční kupé by tedy mělo být užíváno hlavně k víkendovým projížďkám, kdy důraz bude kladen na tradiční DNA značky. Tedy na snadnou ovladatelnost a nízkou hmotnost.
Ollivier dále dodává, že novinka značky se musí lišit od Porsche či Lotusu, jinak nemá šanci na úspěch. Je však otázkou, co přesně má v tomto ohledu na mysli. Pokud jde totiž např. o onen malý počet kil, pak můžeme Alpine srovnávat s Lotusem. Řeč je tedy spíše o designu, který podle šéfa značky stojí v 80 procentech za rozhodnutím o koupi nového vozu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jakým směrem se produkční verze vykrystalizuje. Stejně jako jsme zvědavi na finální fakta týkající se mechaniky. Momentálně je totiž jistý jen pohon zadních kol, na který by mělo směřovat zhruba 250 koní. Zda však tento výkon bude produkovat jedna-šestka či dvoulitr, to je prozatím ve hvězdách.


Bez miliardy samolepek vypadá znovuzrození značky Alpine mnohem slibněji...
...než v Le Mans, kde se koncept snažil až příliš nuceně ukazovat na minulost
To bylo ostatně patrné i na samotném okruh
Zdroj: Autocar, Ilustrace: RM.Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva