Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový slogan reklam Renaultu je tak absurdní, že způsobil poprask i v „zeleném” Německu
6.9.2022 | Petr Prokopec
Některé reklamy se prostě nepovedou, co ovšem zamýšlel Renault tímto kouskem, nechápe nikdo. Je to jako kdyby Apple začal říkat, abyste místo nového iPhonu používali telefon se sluchátkem na drátu a rotačním číselníkem.
Většina lidí si nekupuje auto jen tak pro zábavu. Motivací k pořízení dvoustopého dopravního prostředku je obvykle hlavně zajištění běžných životních potřeb, mezi které může patřit odvoz dětí do školy či školky, vlastní přesun do práce, obstarání nutných nákupů... Jistě, bavit se lze u všeho, naprostá většina lidí si ale auto kupuje jen jako dopravní prostředek, který dokáže život spíše zjednodušit než opepřit.
Motivovat tedy lidi k tomu, aby auta nepoužívali, je jako chtít po někom, aby nepoužíval toaletní papír po vykonání potřeby - také to jde, jen je to poněkud nekomfortní. Za současné situace, kdy ceny pohonných hmot nejsou zrovna u země, navíc lide neváhají nahradit čtyři kola dvěma nohama stále častěji. Pokud se totiž třeba na supermarket koukáte z okna svého bydliště, pak je opravdu zbytečné kvůli snídani startovat automobil. Podstatné je, že tak činí ze své vlastní vůle, jakmile by je k tmu někdo začal nutit, rázem by došlo spíše na revoltu. Zvláště pokud by tím, kdo by je od jízdy odrazoval, byl výrobce, který jim daný vůz prodal.
Přesně s tím se nyní potýká Renault v Německu, neboť do éteru pouští naprosto nepochopitelné reklamy, v nichž prezentuje své vozy s pomocí hesla „trotzdem gut, wenn man ihn auch mal stehen läst“, které volně přeložíme jako „Občas je dobré nechat je stát“. Není to žádný dvojsmysl, značka mluví o autech a svým zákazníkům říká, že i když jste třeba za nový Captur zaplatili 814 tisíc korun, v garáži je mu lépe než na silnici. Místo abyste jej tedy využili k tomu, k čemu byl stvořen, měli byste klíčky nechat doma a sáhnout po cyklistické helmě a jízdním kole. Nebo šli s dětmi pěšky místo toho, abyste je odvezli.
Francouzi možná čekali od německých obdivovatelů všeho „zeleného” potlesk, toho se ale nedočkali. Však takové reklamy naprosto postrádají smysl. Renault v podstatě žádá zákazníky, aby si koupili vůz, který pak nechají stát doma. Proč je tedy vůbec kupovat? A co je na tom nakonec ekologického? Největší ránou pro přírodu je vždy výroba věcí, které nejsou k užitku, přesně po tom Francouzi volají. A tak schytávají jeden políček za druhým.
V tomto ohledu lze vzpomenout na novou francouzskou legislativu, která výrobcům přikazuje, aby ve svých reklamách na automobily propagovali i jinou formu dopravy. Zvolit přitom mohou ze tří sloganů (Pro každodenní dojíždění použijte veřejnou dopravu, Myslete na sdílení aut, Pokud je to možné, na krátké vzdálenosti použijte kolo či jděte pěšky). Ve Francii by tedy podobný přístup šlo chápat jako projev absurdity politických tlaků, v Německu ale zákony Renault k ničemu takovému nenutí, alespoň prozatím. I přesto však značka hlavně v Německu začíná jít tímto směrem dobrovolně a není divu, že si za to vysloužil kritiku.
Jedním z majoritních akcionářů Renaultu je přitom francouzská vláda. I když jsme se nicméně snažili sebevíc, fotky jejích členů dopravujících se do práce na kole, autobusem či metrem nejsou nikde k nalezení. Znamená to tedy jediné, a sice že politici opětovně běžnému lidu kážou vodu, ovšem sami si velkými doušky užívají víno. Není tedy překvapivé, že jejich nařízení jsou kritizována jak manažery automobilek (krom Renaultu, ovšem), tak hlavně mimopařížskou populací, která se bez auta pomalu nemá šanci hnout.
Podobná kritika nyní přichází i z Německa, načež se Renault možná dočká toho, oč žádá. Jen s tím rozdílem, že lidé nechají jeho vozy stát nikoli až po zaplacení ve vlastní garáži, nýbrž před uzavřením kupní smlouvy v showroomech. Kolo a vlastní nohy jim zůstanou i bez něj.



Renault propaguje zejména model Captur opravdu podivným způsobem, po lidech totiž chce, aby jej nechávali stát v garáži. Je pak nicméně otázkou, proč vůbec vozy této značky kupovat. Foto: Renault
Zdroj: Focus
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 56 minutamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 54 minutamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před hodinouEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva