Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault Fluence ZE končí pro nezájem, nevydržel ani tři roky
26.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Byl to vůbec první sériově vyráběný elektromobil Renaultu posledních let a dočkal se dokonce i výměnných akumulátorů, úspěchu na trhu nikoli.
Není zrovna novinkou že elektromobily Renaultu zákazníky neoslovují. Důvody přitom též nejsou nikterak nové a vlastně ani nemají mnoho společného se samotným Renaultem - to jen Francouzi nadále odmítají používat zdravý rozum a jsou přesvědčeni, že s pomocí místy až extrémních dotací a zvýhodnění otočí kormidlo elektrických dějin vpřed, zpátky ni krok. Jenže zákazníci o zdravý rozum ještě vesměs nepřišli a na rozdíl od mnohých výrobců zcela reálně pociťují jejich objektivní nedostatky od tíživě omezeného dojezdu a dlouhé doby dobíjení přes omezenou životnost akumulátorů až po rychlý pokles hodnoty a v neposlední řadě vysokou cenu. To všechno vede k tomu, že elektromobily se nadále prodávají velmi bídně a ti, co je kupují, si je nezřídka znovu pořídit nechtějí.
Není to vůbec nic nového, v principu se stále stejnými limity jen v trochu jiné podobě se vozy této koncepce setkávají už od pradávna, přesto jsou směrem k nim někteří slepí, hluší a s pomocí snů a zbožných přání nebo třeba i dobíjením zdarma chtějí tento stav změnit. Jenže se to ne a nedaří a čas od času přijde i nějaký ten varovný signál, který by dotyčným mohl otevřít oči. Tím posledním je prakticky úplný nezájem o elektrické provedení Renaultu Fluence zvané ZE nebo Z.E. (Zero Emission, jak patetické), který vedl k zastavení jeho výroby.
Neatraktivitou samotného Fluence - třebaže k němu mnozí mohou mít oprávněné výhrady - to přitom dozajista není. Tento model je až na pár výjimek u zákazníků naopak velmi oblíbený a daří se mu i u nás, kde se aktuálně prodává ve faceliftovaném provedení. Jde o jednu z racionálních voleb - relativně velké auto za relativně malé peníze, které soustřeďuje svou pozornost na zákazníky, jež si za pár set tisíc musejí koupit jedno auto pro všechno. Žádné rozmary, prostě volba rozumu. A právě u nich Fluence jako elektromobil totálně selhal. Pochopitelně, dodali bychom.
Verze ZE se představila v září roku 2009 na autosalonu ve Frankfurtu, trvalo ji ale ještě přes rok a půl (květen 2011), než se propracovala do prodeje. Hitem měla být v Izraeli, kde měla společnost Better Place (aby těch patetických jmen nebylo málo) provozovat síť dobíjecích stanic, která dovolovala dokonce výměnu akumulátorů jeden za druhý a tedy i odstranění jedné z velkých nevýhod elektromobilů, dlouhou dobu dobíjení. Právě Fluence měl tuto možnost dovolovat a Better Place později rozšířil své aktivity i na území Dánska, Holandska nebo i Japonska. Bohužel, až tak lepší místo k životu ze světa neudělal a o necelé dva roky později zkrachoval. Renault záhy (květen 2013) verzi Fluence umožňující výměnu akumulátorů přestal vyrábět, standardní dobíjecí provedení ale produkoval dále. Zájem o něj ale nebyl.
Považte, že i ve Francii, kde elektromobily dotují horem dolem a o jejich odbyt se starají všemožné státní úřady, programy na sdílení aut a další podobné instituce, se loni prodalo 18 Fluence ZE. Kolik jich bylo za loňský rok celkem, Renault nesdělil, v krátkém tiskovém prohlášení ale oznámil, že se výrobce rozhodl zastavit veškerou výrobu elektrického provedení tohoto modelu ukončit kvůli „skromným prodejům”.
Továrna automobilky v turecké Burse se tak nadále bude moci soustředit na poněkud smysluplnější produkt a my můžeme jen doufat, že přijde den, kdy automobilky a nejen ony k těmto signálům z trhu přestanou být slepé. Pokud někdo chce vyrábět elektromobily, budiž. Pokud někdo chce kupovat elektromobily, budiž. Ale pokud nám někdo tato řešení chce nutit jako nejlepší nebo dokonce jediná možná bez reálného ohledu na naše potřeby a ještě z našich daní nebo i z ceny jiných vozů (co jiného než nepřímé zdanění a přerozdělování takto získaných peněz ve prospěch neživotaschopných projektů jsou penalizace za nadlimitní emise CO2, které jsou v případě elektromobilů údajně nulové?) hradit jejich zcela nesmyslnou podporu, říkáme jednoznačně ne.
Nezájem o Fluence ZE a další podobné modely je jasnou ukázkou toho, jak moc zákazníci o elektromobily za dnešních (a to prosím stále značně „přiohnutých”, umělých, nereálných) podmínek stojí a kolik z nich podobné „ne” skrytě vyslovuje s námi...










Renault Fluence ZE byl pojízdnou utopií a skončil jen tak, jak skončit musel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan