Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy
10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..
V padesátých a šedesátých letech minulého století jméno Gordini něco znamenalo. Kromě Formule 1 totiž značka soutěžila také ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde své síly spřáhla s Renaultem jako dodavatelem motorů. Krátce poté sice francouzská automobilka firmu Amédée Gordiniho převzala, ani to ovšem neznamenalo konec slavné modrobílé kombinace. Pouze s touto kamufláží bylo totiž možné pořídit ty nejsportovněji naladěné modely Renaultu Dauphine, 5, 8 nebo 12. Poté však Gordini postupně vymizely ze scény, až přišel rok 2009 a s ním změna přístupu.
Jméno Gordini se totiž v novodobé historii objevilo jen jako sada nálepek a rozšířené základní výbavy modelů jako Twingo a Clio RS. Po stránce mechanické jste ale de facto dostaly jen položky, za něž se u dárcovských vozů připlácelo. Vrcholem tak nadále bylo 200 koní produkovaných dvoulitrovým atmosférickým motorem, jež nabízelo i standardní Clio RS. Vše ale korunovala o poznání vyšší cena, díky čemuž prodeje nebyly takové, jak si Francouzi představovali. Navíc reputace poněkud strádala.
To se aůe s příchodem nové generace má změnit, či spíše navrátit ke kořenům. Gordini by totižu podle provozního ředitele automobilky Carlose Tavarese mělo být tou značkou, která Renaultu zajistí nejvíce fanoušků. Stát přitom bude nad modely Renaultsportu, čímž se vysvětlují snahy divize blížit se obecnému vkusu. Tavares totiž dodal, že „jméno Gordini bude použito na okruhové nebo rallyové verze modelů RS. Zakázáno je přitom cokoliv, co by nebylo opravdu extrémní verzí“.
Škála možností je tím samozřejmě široká, provozní ředitel Renaultu však počítá především s „vyšším výkonem, nižší světlou výškou, většími brzdami a odlehčeným šasí“. Mimo to pak Tavares dodal, že podmínkou nemusí být silniční využití, ale že tyto modely mohou zamířit rovnou na závodní kolbiště.
O peníze jde přitom až v druhé řadě, neboť hlavní náplní znovuvzkříšeného Gordini bude zlepšení image značky. I proto se možná do modrobílé kamufláže kromě Renaultů Clio a Mégane oblékne také Laguna. Právě velkým sedanem totiž spolupráce dvou francouzských značek kdysi začínala.
Znovuzrozené modely Renaultu Gordini jsme otestovali na vlastní kůži. Špatně dozajista nefungovaly, kromě modrobílé karoserie ale výrazné rozdíly oproti základním verzí RS opravdu nepřinesly
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva