Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Red Bull opravdu uvažuje o odchodu z Formule 1, potvrdil to sám Mateschitz
13.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze mohou za neúspěch rudých býků francouzské motory. A pokud se Renault nezlepší, má prý skončit.
Ihned po skončení první letošní Velké ceny, která se konala v půlce března v Austrálii, rakouský tým Red Bull začal vyhrožovat svým odchodem ze světa Formule 1. To ve výsledku nebylo nic překvapivého, pokud si uvědomíme, že mistři světa z let 2010, 2011, 2012 a 2013 získali pouze osm bodů díky šestému místu Daniela Ricciarda. Tedy žalostně malý počet, který se navíc od té doby prakticky nerozrostl. Momentálně totiž na kontě stáje svítí třináctka, což je po třech odjetých závodech opravdu tristní, zvláště když vedoucí Mercedes již má bodů 119.
Asi se proto nemůžeme divit majiteli rakouské stáje Dietrichu Mateschitzovi, že jen stvrdil předchozí výroky poradce týmu Dr. Helmuta Marka. „Co řekl, že naprosto správné. Ve Formuli 1 zůstaneme pouze tehdy, pokud budeme konkurenceschopným týmem, a k tomu potřebujeme tu správnou pohonnou jednotku. Pokud ji ovšem nemáme, pak klidně můžeme mít nejlepší auto a nejlepší piloty a stejně nemáme šanci na výhru.“
„Problém je v tom, že této oblasti nemáme žádnou moc, neboť nemůžeme a nebudeme vyvíjet svůj vlastní agregát jednoduše proto, že nejsme automobilka, která by danou investici dokázala ospravedlnit,“ uvedl dále sedmdesátiletý multimiliardář. A dodal, že problém podle něj neřeší ani tzv. zákaznické motory. Je tedy prý hlavně na Renaultu, aby zapracoval a dokázal držet krok s Ferrari a především s Mercedesem.
V tomto směru ostatně již do „hry“ vstoupil i šéf týmu Christian Horner, který uvedl, že veškeré výhrůžky o odchodu ze světa F1 jsou de facto míněny hlavně na adresu Renaultu, který by měl konečně začít odvádět svou práci pořádně. Za vzor přitom dává Ferrari, které „za šest měsíců odvedlo špičkovou práci, díky čemuž je demonstrováno, co je v relativně krátkém časovém úseku možné“.
Cyril Abiteboul, který má divizi F1 na starosti u Renaultu, pak již dodal, že frustraci týmu Red Bull plně chápe. Zároveň však zmínil, že „vše je o vzájemné podpoře“. Tu ale již u Mateschitze příliš hledat nemůže, neboť ten rovněž zmínil, že „jako dodavatel motorů máte zodpovědnost dodat správně fungující pohonnou jednotku, a pokud tak neučiníte, měli byste odejít“.
O změně agregátů ovšem Red Bull zjevně neuvažuje, neboť Mateschitz dodává, že při odchodu Renaultu by „následky pro náš tým byly zřejmé“. V takovém případě by na prodej byla i sesterská stáj Toro Rosso, o jejíž pohon se rovněž stará Renault. Ta přitom i s menším rozpočtem a horším vozem za „Áčkaři“ příliš nezaostává, neboť na svém kontě má 12 bodů.
Uvidíme tedy v příštích měsících, jak se situace vyvrbí, přičemž podle Hornera by výrazně vylepšená pohonná jednotka měla dorazit na počátku léta. Do té doby tedy nejspíše Red Bull i sesterská stáj budou nadmíru strádat a porážet maximálně týmy Force India, Lotus a McLaren. Zajímavé přitom je, že první dva zmíněné používají ke svému pohonu agregát Mercedesu.
Je tedy zjevné, že ač aktuálně je úspěch spojován především s pohonnou jednotkou, záleží i na sladění celého vozu. Red Bull by tedy kromě kopání do vlastního dodavatele měl i vytáhnout koště a začít zametat před vlastním prahem. My pak jen pro úsměvný závěr můžeme zmínit aktuální komentář Bernieho Ecclestonea, který požaduje motory Mercedesu pro všechny.
Taková myšlenka je nadmíru zábavná, zvláště když principál F1 ještě před pár dny naznačoval, že třícípá hvězda a její absolutní dominance tento motorsport ničí. Nereálnost něčeho takového potvrzuje i Toto Wolff, šéf Mercedesu. Ten totiž dodal, že takové Ferrari by asi sotva skouslo agregát třícípé hvězdy.
Ecclestone však již kontroval, když uvedl, že „Ferrari vynechte, to je výjimka“. Podle jeho názoru by tedy celé startovní pole s výjimkou rudých monopostů měly pohánět agregáty Mercedesu, což o mnoho méně podivně nezní...
Red Bull má za sebou katastrofální úvod do letošní sezóny. Chybu vidí hlavně u dodavatele motorů, jímž je Renault
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva