Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řecko zakázalo elektromobilům vjezd na trajekty, pokud nemají takřka prázdné baterie, je to pro ně další rána
30.5.2024 | Petr Prokopec
Pokud jste někdy byli na dovolené v Řecku, víte, že pohybovat se po spoustě tamních turistických destinací bez použití trajektu je téměř nemožné. Pro majitele elektrických aut budou nyní téměř zapovězeným místem.
Není tajemstvím, že i elektrická auta hoří. Zatím k tomu nedochází příliš často, pokud ale k požáru dojde, bývá velmi intenzivní a je hodně těžké jej uhasit. Zvláště pokud vznikne ve stísněných prostorech, jako jsou třeba podzemní parkoviště. Celou situaci pak ještě zhoršuje skutečnost, že plameny mohou propuknout bez zjevného důvodu i u odstaveného a dochlazeného auta, což činí požáry obzvlášť nevyzpytatelnými a potenciálně ještě nebezpečnějšími.
V důsledku toho začínají být po celém světě přijímána opatření, kdy bývá majitelům elektromobilů mimo jiné zakazován vjezd do oněch podzemních parkovišť či parkovacích domů, a to i když jde o komplexy, ve kterých vlastní nemovitost. V takovém případě ale musí svůj vůz za několik milionů korun parkovat na ulici, kde se navíc musí obejít bez dobíjecího portu. V té chvíli je ale pro ně elektromobil pouze zdrojem frustrace a nikoli radosti z tichého a „bezemisního“ pohybu.
Řecko se nicméně rozhodlo zajít ještě dál v reakci na požáry elektromobilů na lodích, jak informují kolegové z Auto Evolution. Jihoevropská země totiž s okamžitou platností nakázala, že čistě bateriová auta, stejně jako plug-in hybridy, mají přístup na trajekty pouze ve chvíli, kdy je maximální kapacita jejich paketů využita nanejvýš z 40 procent. Posádky lodí totiž nemají dostatečné znalosti a vybavení na uhašení případného požáru, čemuž se vážně nelze divit, když při zásazích u elektromobilů mnohdy přijdou ke zdravotní újmě i profesionálové.
Pochopitelně to neznamená úplný zákaz, ovšem kdo si dovolí na cestě, zvláště pak dovolenkové, uměle udržovat kapacitu baterií pod touto úrovní? Řecko tím dalo elektromobilům další ránu a prakticky se odepsalo jakožto dovolenková destinace u majitelů elektrifikovaných aut. V celé zemi je totiž zhruba dva tisíce dobíjecích bodů, z nichž většina je alokována v Aténách a jejich okolí. Stačí tedy, abyste sjeli z hlavních komunikací, opustili větší města či zamířili na přilehlé ostrovy, a rázem hlavně elektromobily mají obrovský problém - oněch 40 procent kapacity baterií totiž v reálu často nemusí představovat ani 100 km dojezdu.
Navíc je třeba se zamyslet nad tím, co asi budou lidé dělat, když do přístavů dorazí s vyšší než požadovanou kapacitou - budou stát na místě s klimatizací puštěnou na maximum? Spíš se dá předpokládat, že se Řecku obloukem vyhnou, obavy Řeků ale chápeme.
Dodejme už jen, že lépe na tom budou majitelé aut schopných spalovat LPG či CNG, neboť i na ně se nová úprava vztahuje - ti pro změnu nesmí mít nádrže naplněné na více než polovinu jejich kapacity. S tím se ale dá žít o něco lépe, zvlášť když tato auta umí jezdit také na benzin.
Řecko sice na jedné straně elektromobilitu podporuje, na druhé straně však vlastníky takových aut aktuálně výrazně omezilo. I tam se bojí požárů elektromobilů na lodích. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie