Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rakouská „garážovka” má prý lepší akumulátory než Tesla, ruce ji trhá kde kdo
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Společnost Kreisel Electric tří bratří se dle svých slov už teď pyšní zakázkami od BMW, McLarenu či VW Group. Rozjíždí vlastní továrnu na baterie.
Jednoho dne nejspíše všichni budeme jezdit na elektřinu, ať se nám to líbí nebo ne. Pravda, nikdo nedokáže říci, kdy přesně se to stane a ten „jeden den” může nastat také za mnoho dekád, pokud vůbec, jsou tu ale firmy, které věří, že ta chvíle nastane už brzy. Teslu Motors známe všichni, existují ovšem jiné ambiciózní start-upy, mezi které se řadí i firma Kreisel Electric GmbH.
Tuto společnost založili v rakouském městečku Freistadt ležícím 200 kilometrů od Vídně tři bratři Johann, Markus a Philipp před pouhými dvěma roky. Již nyní se ovšem dle svých slov pyšní elektrickým pohonným ústrojím, které je lepší než cokoliv, co aktuálně nabízí Tesla. Aby přitom trojice dodala svému prohlášení na váze, osadila vlastním systémem Porsche Panamera. To pak mělo následně v mnoha oblastech zdolat právě Teslu Model S.
Mimo to ovšem firma disponuje ještě upraveným Volkswagenem Caddy, který zvládá na jeden zátah 350 kilometrů, či Škodou Yeti, jejíž dojezd má činit 300 km. To sice možná nejsou světoborná čísla, nicméně podle bratří Kreiselových jde o reálné hodnoty. Za vším má přitom stát unikátní a patentovaná metoda laserového sváření a termálního chlazení, jenž jednotlivým článkům lithium-iontových baterií umožňuje využít plné kapacity.
Jde prý hlavně o tyto unikátní postupy, jež mají firmu stavět před konkurenci, neboť jednotlivé články bratři nakupují u různých společností, Panasonic a Samsung Electronics nevyjímaje. Z toho důvodu je sídlo Kreiselových v garáži pro tři vozy - slovo „garážovka” k ní tedy sedí dokonale. Nicméně v plánu je nemalá expanze, neboť již napřesrok firma otevře továrnu, která zvládne produkovat na 50 tisíc článků, tedy zhruba 6 000 paketů baterií za rok.
Dané prostory přitom rakouská společnost potřebuje, neboť podle jejího obchodního ředitele Markuse Kreisela dostává na 20 žádostí denně od automobilek jako BMW Group, McLaren Automotive či VW Group. „Celý průmysl hledá a my momentálně máme řešení. Firmy přicházejí a oslovují nás s různými projekty. Ve způsobu, jakým pracujeme, totiž nemáme skutečnou konkurenci.“
Důvod tohoto tvrzení prý tkví ve flexibilitě. „Nejedeme podle stejných pravidel jako velké automobilky, takže nám zabere jen zhruba čtyři měsíce, čím by ony strávily dva roky,“ dodává k firemním postupům Markus Kreisel. Zároveň přiznává, že společnost již získala dva kontrakty s dvěma velkými značkami, jenž počítají se 100 000 vozy během dvou let.
Souběžně s tímto růstem se přitom očekává pokles cen baterií, a sice ze současných zhruba 140 dolarů (cca 3 800 Kč) za kilowatthodinu na 100 USD (2 700 Kč) za kWh. Markus Kreisel ovšem dodává, že na nižší sumu je možné dostat se již dnes, pokud se jedná o oněch zhruba 100 000 aut. Takové množství sice nikdo dnes nevyrábí, ovšem s rokem 2019 má přijít zlom.
V této době bude totiž výroba Tesly na plné kapacitě, stejně jako by do hry měl vstoupit koncern VW se svými produkty. Dá se tedy předpokládat, že s příchodem nové dekády půjde cena baterií ještě níže, což umožní mnohem výraznější růst elektromobility než dosud. Obecně totiž platí, že akumulátory stojí obvykle za většinou pořizovací ceny aut s elektrickým pohonem.
My jen dodáme, že úspěch společnosti Kreisel Electric GmbH stojí - jako u podobně zaměřených firem nezřídka - také na vládní podpoře. Firma už ve svých začátcích využila vládních pobídek a platí to i v případě zmiňované továrny, která má zahájit provoz ve druhém čtvrtletí příštího roku. Souběžně s tím se má zdvojnásobit počet zaměstnanců na 70.






Kreisel Electric deklaruje svá slova prototypem Porsche Panamera, který měl v mnoha ohledech deklasovat Teslu Model S
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch