Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První vážná nehoda Tesly Model 3 nebyla až taková pohoda, odhalila dva problémy
17.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tesla se rozhodla u Modelu 3 vsadit hned na několik řešení, která v jiných autech nenajdeme. A minimálně dvě z nich už působí vážné nepříjemnosti.
O emisní stopě elektromobilů lze debatovat od rána do večera, existuje však oblast, ve které mají elektromobily nad vozy se spalovacími motory navrch. A tou je bezpečnost. Jakkoliv i v tomto směru lze namítat třeba možnost vznícení, ta existuje také u benzinových či dieselových aut. Ty ale navíc mají poměrně těžkou pohonnou jednotku, která může v případě velkého čelního nárazu snadno proniknout až do kabiny a tam ohrozit posádku na životě. To se vám u elektromobilu nestane.
Tím se dostáváme k první vážné nehodě Tesly Model 3, jenž byla nedávno odhalena jedním z mladistvých YouTuberů. Ačkoliv přitom z našeho úhlu pohledu šlo o zásadní událost, video se jí věnovalo jen několika sekundami. Jeho autor totiž musel dále řešit obvyklé problémy mladých, jako je třeba rozvázaná tkanička u bot či náhlý poryv větru dělající paseku v pěšince ve vlasech. Naštěstí se nyní ozval sám majitel, případ tak můžeme lépe prozkoumat.
Příčina havárie bohužel odhalena nebyla, nicméně se dá předpokládat, že šlo o řidičskou chybu. Po krátkém sprintu od semaforů Model 3 skončil naražený na betonový sloup, který by u vozu se spalovací jednotkou pravděpodobně vedl k nemalému poranění řidiče. Vlastník Tesly však skončil jen s oteklým kotníkem a je za to pochopitelně rád. Na vůz ale nepěje jen chválu.
„Četl jsem, že Tesly jsou aktuálně jedny z nejbezpečnějších aut. A je to pravda. Auto je totálně znićené, ale já jsem v pořádku, jen mám oteklý kotník od nárazu do plynového pedálu, ale i přesto můžu nadále chodit. Pokud by se mi to stalo v autě se spalovacím motorem, byl bych mrtev nebo v mnohem horším stavu. Všichni od záchranářů až po řidiče odtahovky mi řekli, že lidé obvykle z takových havárií neodchází po svých“
Potud je majitel spokojený, ne všechno ale proběhlo bez potíží. „První výtka u tohoto vozu vedou k tabletu. Během havárie spolujezdkyně narazila rukou do obrazovky a rozbila ji. Spolujezdkyně kvůli tomu pořezané předloktí. Možná by to chtělo airbag obrazovky,“ říká majitel jedné z prvních Trojek.
Komentář k airbagu displeje ponechme stranou, to je nesmysl, soustředění veškerého ovládání vozu do jakéhosi tabletu, který je u Modelu 3 situován spíše do šířky, ale evidentně není nejšťastnější řešení. A nejde tu jen o bezpečnost - toto rozhraní bylo při nehodě rozbito, a protože se přes něj (a jen přes něj, skutečně) otevírá i schránka u spolujezdce, nemohl se řidič po nehodě dostat ani k dokladů od auta a pojištění. To je další nepříjemnost.
Že nejde o nahodilý stav, dokumentuje další nehoda tentokrát černého Modelu 3, jehož řidič narazil do stojícího auta. Také tam došlo k rozbití displeje sahajícího až ke spolujezdci, poranění a nemožnosti otevřít schránku. Na tento stav již zareagoval šéf značky Elon Musk, který uvedl, že do palubního softwaru bude vepsán nový příkaz, dle nějž se schránka před spolujezdcem při nárazu automaticky otevře. A uvažuje také o nějaké fólii, která by chránila displej.
Jestli ale zrovna tyto dvě změny pomohou vyřešit zjevně vrozené bolístky nejmenší Tesly, ukáže teprve čas. Aby se nakonec nestalo, že samovolně se otevírající schránka před spolujezdcem nezpůsobí při nehodě či po ní spíše další zranění...
Tesla Model 3 se před pár týdny střela s betonovým sloupem. Její majitel vozu vděčí za život, upozornil však i na jisté nedostatky
Stejné se pak projevily i v případě další vážné nehody černého exempláře
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis