Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První šéf velké značky otevřeně promluvil o autosalonech. Byl zcela nekompromisní
25.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho byly neodmyslitelnou součástí toho, jak se automobilky prezentovaly veřejnosti, v posledních letech ale jejich atraktivita uvadá. Šéf VW nyní konečně otevřeně řekl, co je čeká.
Už delší dobu se ukazuje, že věk autosalonů se chýlí ke konci. Již loni se jeden z největších autosalonu světa ve Frankfurtu musel obejít bez účasti devíti hlavních výrobců. Kromě toho byla motor show v hesenské metropoli dokonale zastíněna premiérou nového iPhonu X, jež sice probíhala na druhé straně Atlantiku, ovšem její produkt do té doby nikdo mimo Apple neviděl. Na rozdíl od řady automobilových debutů, které ale vlastně byly jen debuty výstavními.
Odliv výrobců ovšem není spojen pouze s Frankfurtem, svatá již není ani Ženeva a do Paříže letos pomalu ani nebude mít smysl jezdit. Nakonec i my se zpravodajství z autosalonů věnujeme stále méně intenzivně, protože přináší stále méně zajímavých novinek. Vlastně proto ani není divu, že zde máme další hřebíček do rakve, a tím je Detroit. Americká motor show má problémy již od ekonomické krize v roce 2008, nad vodou jí zatím držely evropské značky. Jenže Audi, BMW a Mercedes-Benz momentálně ohlásily, že příští rok vynechají. Stejně jako třeba Jaguar, Mazda, Volvo nebo Porsche.
Z toho důvodu se pořadatelé rozhodli, že ročník 2020 přesunou z tradičního lednového termínu na červen. Hodlají přitom navázat na závod série IndyCar a vše korunovat ohňostrojem. S ohledem na teplé venkovní počasí pak bude možné uspořádat i řadu doprovodných akcí, jež by návštěvníky měly vtáhnout více do dění. Léto by tak mělo dodat hřejivou atmosféru festivalů a okořenit poněkud nudné a sterilní prostředí detroitských hal.
Zda tento krok pomůže či nikoliv, to je otázka. Vše samozřejmě bude záviset na zájmu publika i automobilek. Koncern VW ale nejspíše Detroit už definitivně hodil přes palubu. Jeho šéf Herbert Diess jako první z velkých „hlavounů“ vyřkl nahlas pravdu, kterou nejspíše již všichni manažeři dávno znají, ovšem prozatím ji odmítali veřejně připustit. „Autosalony jsou mrtvé. Časy spoléhání se na tradice jsou pryč,“ řekl doslova Diess v rozhovoru pro australský Motoring.
Tato slova vypustil do světa minulý týden, a to ne náhodou na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zároveň dodal, že motor show „jsou produktem 60. let minulého století, a proto dnes již nejsou relevantní. Nepřináší to, co my chceme a nepřináší ani to, co chtějí zákazníci.“ Míněna je tím mnohem větší interakce s daným produktem, kterou ostatně dnes lidé očekávají.
„Jsou to události jako Festival rychlosti v Goodwoodu, které nám ukazují moderní způsob představování aut lidem,“ uvedl Diess s tím, že dny, kdy se spoléhalo na tradiční schéma, jsou definitivně pryč. Jeho slova pak potvrdil i Doug North, prezident asociace detroitských dealerů. Také dle něj jsou tradice přežité je potřeba nový směr, který by vlil autosalonům čerstvou krev do žil. Tak uvidíme, zda to klapne, evropská dostaveníčka tohoto typu jsou i přes dílčí změny jejich formátu zatím hluboko ve svých historických zákopech a dobře jim to nedělá...
Ještě před třemi lety Herbert Diess v Tokiu pyšně představoval nové koncepční SUV. V současnosti už Volkswagen pro autosalony tak nehoří a do budoucna lze očekávat totéž, co stihne jeho účast v letošní Paříži - žádná nebude
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva