Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První Škodu Octavia jde pořád koupit skoro nejetou po prvním majiteli, na svůj stav stojí pakatel
13.10.2022 | Petr Miler
I když situace na trhu ojetin ochládá, najít dobré, skoro nevyužité ojeté auto za velmi malé peníze je dál skoro nemožné. Tohle ale mezi takové patří. Vzhledem k jeho časovému stáří je to dnes jednorožec mezi jednorožci.
V moderní automobilové historii Česka nenajdeme důležitější auto než Škodu Octavia první generace. Její původní cíle byly možná trochu jiné, tak jako tak ale znamenala definitivní odtržení od komunistické historie firmy, která technickou úroveň jejích aut strhla daleko za soudobé standardy. Úkolem Octavie I bylo dohnat ztracený čas a vrátit Škodu zpět na automobilovou mapu světa. Přes počáteční těžkosti se to povedlo, ve srovnání s Felicií šlo o vůz jako z jiné planety. Q následné ladění zjišťovaných nedostatků z ní postupně udělalo velmi oblíbené zboží.
Škoda dnes prodává Octavii v její čtvrté generaci a byť po mnoha úspěšných letech nyní hodně strádá, jistě napsala příběh jednoho velkého úspěchu. Při pohledu do současného ceníku je zjevné, jak moc škodovce od časů první „oktávky” vzrostlo sebevědomí, dnes se ale podíváme poblíž začátku celého příběhu. Není to až do roku 1996, kdy Octavia I startovala, ale jen o fous. Auto, na které se právě díváte, vzniklo v roce 1997 pořád jako jedno z prvních.
Koupit něco takového v bazaru sále není oříšek, tohle ale není tuctová „O1”, kterých jsou oplocené pozemky se psy a fanglemi stále plné. Popravdě řečeno jsme Octavii první generace před faceliftem v tomto stavu a s takovou historií dlouho neviděli. Jde tedy o jinak velmi tuctové provedení s motorem 1,6 MPI o výkonu jen 100 koní a minimální výbavou, ani tlačítko manuální klimatizace se v interiéru nenajdete. Na druhou stranu pořád platí, že co v autě není, to se nemůže pokazit a Octavie I s osmiventilovými jedna-šestkami jsou předurčeny k tomu brázdit silnice ještě v roce 2050.
Co je ale nejpodstatnější - vůz má za neskutečných 25 let provozu na tachometru podobně neskutečných 43 tisíc km. A je to na něm znát. Není to žádná garážová voňavka, to zase ne, evidentně šlo ale o mírně používané auto, které prostě nestačilo pořádně zestárnout. Po celé čtvrtstoletí mělo jediného majitele, který vůz sice jednou obouchal vpředu vpravo, ale jinak jej v podstatě jen garážoval a pravidelně servisoval. Podívejte se na něj sami, je to pořád zánovní auto, které bez jakékoli předprodejní přípravy vypadá dobře. Je i čerstvě po servisu a má novou technickou, to též není bezcenné.
Na dnešní dobu je to snad i terno, však kdo vám prodá zánovní auto na pomezí nižší střední a střední třídy za 2 599 euro? To je asi jen 64 tisíc Kč za Octavii I v mimořádném stavu, do které prý stačí sednout a jet. Pokud bychom měli spadeno na podobný stroj, dlouho bychom neváhali - takové už se nevidí, za 64 tisíc určitě ne.
Původní Octavia v prodeji se v tomto stavu už nevídá. A pokud ano, určitě nejde o auto z roku 1997 stále od prvního majitele. Na tachometru má jen 43 tisíc km, většinu času stála v garáži, do poslední chvíle ale byla ježděna a servisována. Foto: Nikolai, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
6.1.2025 - „Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
7.1.2025 - Audi se připravuje na tragické celoroční výsledky, první čísla z USA jsou tristní odshora dolů
7.1.2025 - Čínský supersport umí za jízdy přeskakovat díry na silnici, dokonce úplně sám. Nezastaví ho ani policejní pás s hřeby
7.1.2025 - Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
7.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva