Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17.2.2025 | Petr Miler
Už vás nebaví klidně i dobře fungující moderní auta, o která se ale musíte pořád starat a nevíte, zda ještě budou fungovat za pár let? Pak tu máme něco pro vás - vůz, který vás nejspíš přežije, i kdybyste řidičák dostali teprve včera. A ke svému fungování nepotřebuje víc než téměř jakékoli palivo.
Svět se každým dnem posouvá o kus dál, při pohledu na některá auta si ale nelze neklást otázku, zda se vždy posouvá tím správným směrem. Výrobci zejména v posledních letech pod tíhou regulací, snah o minimalizaci nákladů a překotného vývoje elektroniky přichází s novými auty, která bývají rychlejší, bezpečnější, komfortnější a ekologičtější, už ale zkrátka tolik nevydrží.
Automobilky pomalu neznají nic jiného než snahu ušetřit každý gram emisí CO2 a snížit náklady na jeden vyrobený vůz tak, aby to zákazníci na první pohled nepoznali. Čím dál tím víc se tak vzdalujeme dobám, kdy automobilový průmysl fungoval jinak a na prvních místech žebříčku priorit měl poněkud odlišné hodnoty. Tyto časy si ale pořád můžeme připomenout s pomocí auta, které proslulo svou trvanlivostí až do té míry, že je považováno za takřka nezničitelné.
Jedná se o Mercedes W124. Většina aut z éry jeho největší slávy je dávno po smrti, W124 ale přežívá pořád dost. Platí za mimořádně odolné stroje a není těžké narazit v prodeji na kusy s kilometráží blížící se milionové hranici, do kterých byste to neřekli ani náhodou. Dnes vám ukážeme vůz, který mezi ně nepatří. Kousek ve verzi 300 D z roku 1990, která díky svému primitivnímu dieselovému motoru přežije snad i apokalypsu podobně jako jeho předchůdci, má totiž dodnes najeto pouhých 19 589 kilometrů.
Pokud se ptáte, jak mohl dožít dnešních dnů s takovým nájezdem, vězte, že si jej v prosinci 1990 pořídil Němec, který s ním jezdil tak, jako by ho ani neměl. A následovali další dva, kteří dělali to samé, přičemž ani ten poslední nebyl překupníkem - vůz držel dlouhých 11 let. Že by všichni vyhlíželi konec světa, který nepřišel? Kdo ví, na každý pád se nyní můžete zdát tím čtvrtým v pořadí.
Tohle auto bylo po téměř 35 let své existence téměř jen garážováno a vypadá díky tomu skoro jako časová kapsle. Není vysloveně jako nové, je ale zcela jednoznačně nevyužité. Pozoruhodný fialový lak byl ušetřen škrábanců, nikde není vidět rez, zachovalý je i interiér plný černé kůže. Decentní eleganci podtrhuje dřevěné obložení středového tunelu, zaujmou i široká sedadla. Vše zkrátka zůstalo v bezvadném originálním stavu, který nedává pořádně pochybovat o tom, že toto auto nikdy pořádně nejezdilo.
Pozoruhodnou vzpomínku na přelom osmdesátých a devadesátých let pohání podobně pozoruhodný motor - dvoulitrový naftový čtyřválec bez turba o výkonu jen 83 kW, tedy 113 koní, který míří na zadní kola přes automatickou převodovku. A výbava je velmi skromná, třebaže pár komfortních prvků typu vyhřívaná sedadla se najde. Tak či onak je to dnes nepředstavitelná specifikace, ale to vozu nakonec jen dodává na historické autentičnosti - Mercedes třeba s manuální klimatizací je dnes raritou, tehdy nebylo nic mimořádného mít Mercedes s žádnou klimatizací. Tohle je ten případ.
Něco takového pochopitelně nemůže vyjít úplně levně, cena ale nakonec až tak extrémní. Pravda, auto z roku 1990 za podobných 19 900 Eur, tedy asi 483 tisíc Kč, nepůsobí levně, s ohledem na to, kolik majitelů W124 chce za své mnohem více jeté kousky klidně k milionu, to prostě není mnoho. A kolika autům v prodeji za podobnou cenu dnes můžete odpovědně věštit, že zvládnou najet milion dalších kilometrů a ani se pořádně nezapotí?





















Tento Mercedes-Benz 300D W124 vypadá skoro jako čerstvě sjel z výrobní linky, od roku 1990 stál skoro pořád v garáži. Teď je na prodej. Foto: Gassmann Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Gassmann Cars@Mobile.de
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před hodinouNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včeraKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sprint v Austinu: Bratři Marquezové ovládli rodeo včera 21:49
- Drama vyhrál Toprak před Bulegou včera 18:25
- Pole Position na COTA získal Marc Marquez včera 17:55
- Pole Position v Moto2 pro Dixona, 9.Salač včera 15:30
- Po pádech získal PP Munoz včera 15:20
Nejnovější články
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před hodinouBMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
před 2 hodinamiTohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
včeraČínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva