Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity
26.9.2019 | Petr Prokopec
Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.
Jedním z automobilových fenoménů posledních dnů je zcela jistě Porsche Taycan. Vůbec první produkční elektromobil značky z Zuffenhausenu není jen prvním vážným konkurentem Tesly Model S, která byla na trhu dlouhých sedm let prakticky osamocená, ale především zásadním příspěvkem celému průmyslu. Je rychlé, praktické a samozřejmě také luxusní. Zároveň nám však znovu dokazuje, že pokud chcete kvalitu kombinovanou s revoluční technologií, je třeba sáhnout do kapsy opravdu hluboko. Přitom ani v takové chvíli nebudete platit jeho skutečnou cenu.
Porsche aktuálně nabízí dvě varianty, přičemž levnější Taycan Turbo startuje na 4 159 530 Kč. Automobilka však přesto na každém kusu prodělá, a tak to minimálně ještě nějaký ten rok bude. Revoluce zkrátka není levná a ani cena baterií se nechce klesat tak, jak optimisté slibovali.
Na druhou stranu, v případě Porsche Taycan se zlevněním počítat lze, automobilka chystá i méně výkonné verze s horší jízdní dynamikou. Tu, která je spojena s verzí Turbo, přitom můžeme považovat za opojnou. Snad ještě podstatnější je ale skutečnost, že dopřát si ji lze na rozdíl od kalifornské konkurence i opakovaně. Kdykoli ale k dispozici stejně není.
Na základě továrních dat by Taycan Turbo měl zvládnout maximálně 260 km/h. Tedy o chlup méně než Model S P100D, alespoň dle tvrzení Tesly. Pánové z webu The Fast Lane Car se ale na německém Autobahnu nedokázali s novinkou od Porsche rozjet na více než 244 km/h. Jejich první pokus totiž nevyšel, neboť baterie vozu byly na minimu. V takovém případě už auto není s to podávat plný výkon kvůli limitům celého pohonného ústrojí - opět něco, co z dnešních automobilů neznáme.
Následovalo proto dobití akumulátorů a Taycan Turbo zvládl dosáhnout až 268 km/h. To bude přibližně odpovídat reálným 260 km/h, ale rychlost, s jakou se k této metě dostal, nasvědčuje, že s jinými převody či akumulátory by byl schopen jet i rychleji. Nakonec, výkon přes 700 koní by měl bohatě stačit na rychlosti vysoce přesahující 300 km/h.
Rychlostí okolo 260 km/h Taycan zvládá jet konstantně, nicméně v takovém případě můžete zapomenout na udávaný dojezd 450 km, realitou budou maximálně desítky. To je další podstatný rozdíl oproti konvenčním autům - v takovém Porsche 911 vám palivová nádrž vystačí vystačí na 200 až 300 km podobně rychlé jízdy a doplnit se dá za pár minut. Přesto se Taycan zdá být prvním elektromobilem s opravdu solidně využitelnou dynamikou - představení Tesly Model 3 na Autobahnu bylo vedle toho velkou mizérií.




Porsche Taycan Turbo má zvládat 260 km/h a zvládá je, ale jen když má plné baterky
Zdroj: TFL Car@Youtube
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva