Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity
26.9.2019 | Petr Prokopec
Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.
Jedním z automobilových fenoménů posledních dnů je zcela jistě Porsche Taycan. Vůbec první produkční elektromobil značky z Zuffenhausenu není jen prvním vážným konkurentem Tesly Model S, která byla na trhu dlouhých sedm let prakticky osamocená, ale především zásadním příspěvkem celému průmyslu. Je rychlé, praktické a samozřejmě také luxusní. Zároveň nám však znovu dokazuje, že pokud chcete kvalitu kombinovanou s revoluční technologií, je třeba sáhnout do kapsy opravdu hluboko. Přitom ani v takové chvíli nebudete platit jeho skutečnou cenu.
Porsche aktuálně nabízí dvě varianty, přičemž levnější Taycan Turbo startuje na 4 159 530 Kč. Automobilka však přesto na každém kusu prodělá, a tak to minimálně ještě nějaký ten rok bude. Revoluce zkrátka není levná a ani cena baterií se nechce klesat tak, jak optimisté slibovali.
Na druhou stranu, v případě Porsche Taycan se zlevněním počítat lze, automobilka chystá i méně výkonné verze s horší jízdní dynamikou. Tu, která je spojena s verzí Turbo, přitom můžeme považovat za opojnou. Snad ještě podstatnější je ale skutečnost, že dopřát si ji lze na rozdíl od kalifornské konkurence i opakovaně. Kdykoli ale k dispozici stejně není.
Na základě továrních dat by Taycan Turbo měl zvládnout maximálně 260 km/h. Tedy o chlup méně než Model S P100D, alespoň dle tvrzení Tesly. Pánové z webu The Fast Lane Car se ale na německém Autobahnu nedokázali s novinkou od Porsche rozjet na více než 244 km/h. Jejich první pokus totiž nevyšel, neboť baterie vozu byly na minimu. V takovém případě už auto není s to podávat plný výkon kvůli limitům celého pohonného ústrojí - opět něco, co z dnešních automobilů neznáme.
Následovalo proto dobití akumulátorů a Taycan Turbo zvládl dosáhnout až 268 km/h. To bude přibližně odpovídat reálným 260 km/h, ale rychlost, s jakou se k této metě dostal, nasvědčuje, že s jinými převody či akumulátory by byl schopen jet i rychleji. Nakonec, výkon přes 700 koní by měl bohatě stačit na rychlosti vysoce přesahující 300 km/h.
Rychlostí okolo 260 km/h Taycan zvládá jet konstantně, nicméně v takovém případě můžete zapomenout na udávaný dojezd 450 km, realitou budou maximálně desítky. To je další podstatný rozdíl oproti konvenčním autům - v takovém Porsche 911 vám palivová nádrž vystačí vystačí na 200 až 300 km podobně rychlé jízdy a doplnit se dá za pár minut. Přesto se Taycan zdá být prvním elektromobilem s opravdu solidně využitelnou dynamikou - představení Tesly Model 3 na Autobahnu bylo vedle toho velkou mizérií.
Porsche Taycan Turbo má zvládat 260 km/h a zvládá je, ale jen když má plné baterky
Zdroj: TFL Car@Youtube
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 51 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva