Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity
26.9.2019 | Petr Prokopec
Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.
Jedním z automobilových fenoménů posledních dnů je zcela jistě Porsche Taycan. Vůbec první produkční elektromobil značky z Zuffenhausenu není jen prvním vážným konkurentem Tesly Model S, která byla na trhu dlouhých sedm let prakticky osamocená, ale především zásadním příspěvkem celému průmyslu. Je rychlé, praktické a samozřejmě také luxusní. Zároveň nám však znovu dokazuje, že pokud chcete kvalitu kombinovanou s revoluční technologií, je třeba sáhnout do kapsy opravdu hluboko. Přitom ani v takové chvíli nebudete platit jeho skutečnou cenu.
Porsche aktuálně nabízí dvě varianty, přičemž levnější Taycan Turbo startuje na 4 159 530 Kč. Automobilka však přesto na každém kusu prodělá, a tak to minimálně ještě nějaký ten rok bude. Revoluce zkrátka není levná a ani cena baterií se nechce klesat tak, jak optimisté slibovali.
Na druhou stranu, v případě Porsche Taycan se zlevněním počítat lze, automobilka chystá i méně výkonné verze s horší jízdní dynamikou. Tu, která je spojena s verzí Turbo, přitom můžeme považovat za opojnou. Snad ještě podstatnější je ale skutečnost, že dopřát si ji lze na rozdíl od kalifornské konkurence i opakovaně. Kdykoli ale k dispozici stejně není.
Na základě továrních dat by Taycan Turbo měl zvládnout maximálně 260 km/h. Tedy o chlup méně než Model S P100D, alespoň dle tvrzení Tesly. Pánové z webu The Fast Lane Car se ale na německém Autobahnu nedokázali s novinkou od Porsche rozjet na více než 244 km/h. Jejich první pokus totiž nevyšel, neboť baterie vozu byly na minimu. V takovém případě už auto není s to podávat plný výkon kvůli limitům celého pohonného ústrojí - opět něco, co z dnešních automobilů neznáme.
Následovalo proto dobití akumulátorů a Taycan Turbo zvládl dosáhnout až 268 km/h. To bude přibližně odpovídat reálným 260 km/h, ale rychlost, s jakou se k této metě dostal, nasvědčuje, že s jinými převody či akumulátory by byl schopen jet i rychleji. Nakonec, výkon přes 700 koní by měl bohatě stačit na rychlosti vysoce přesahující 300 km/h.
Rychlostí okolo 260 km/h Taycan zvládá jet konstantně, nicméně v takovém případě můžete zapomenout na udávaný dojezd 450 km, realitou budou maximálně desítky. To je další podstatný rozdíl oproti konvenčním autům - v takovém Porsche 911 vám palivová nádrž vystačí vystačí na 200 až 300 km podobně rychlé jízdy a doplnit se dá za pár minut. Přesto se Taycan zdá být prvním elektromobilem s opravdu solidně využitelnou dynamikou - představení Tesly Model 3 na Autobahnu bylo vedle toho velkou mizérií.




Porsche Taycan Turbo má zvládat 260 km/h a zvládá je, ale jen když má plné baterky
Zdroj: TFL Car@Youtube
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 50 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 3 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan