Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta

Starý kontinent má prý to nejhorší za sebou. Těšit se mohou hlavně Španělé, jejichž trh čeká růst o 7,8 %. Nad Francií se ale nadále vznáší mraky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta

12.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Starý kontinent má prý to nejhorší za sebou. Těšit se mohou hlavně Španělé, jejichž trh čeká růst o 7,8 %. Nad Francií se ale nadále vznáší mraky.

Pro evropské trhy nebyly poslední dva roky zrovna příznivé. Prakticky každý měsíc jsme totiž mohli referovat o poklesu prodejů na pomalu historická minima. Pro letošek ovšem analytici předvídají růst, a to dokonce o podstatná 3 %. Ještě v lednu přitom firma LMC Automotive počítala s 2,7procentním růstem. První dva úspěšné měsíce roku 2014, kdy Západní Evropa jako celek rostla pokaždé o pět procent, jí však přiměli dané kalkulace upravit.

Neznamená to ovšem, že bychom se růstu měli dočkat ve všech zemích. Taková Francie je i nadále oříškem, který analytici neumí rozlousknout. Zatímco v lednu jsme se dočkali jen půlprocentního vzedmutí, v únoru již bylo vše při starém - registrace stejně jako loni klesly. Podle LMC Automotive se tak země galského kohouta může na skutečný návrat do černých čísel těšit teprve poté, co si vyřeší problémy se zaměstnanci.

Oproti tomu taková Velká Británie je ostrovem neochvějné jistoty, neboť prodeje na tamním trhu rostou již 24 měsíců v řadě. Což jsme si ostatně potvrdili nedávno. Pravda, únorové výsledky již nebyly tak příznivé jako dříve, podle Jonathona Poskitta z LMC je ovšem důvodem čekání Britů na březen, na který se chystá změna registračních značek. Při silném růstu ekonomiky ale nevidí jediný důvod k poklesu prodejů.

Pokračovat můžeme německým trhem, který má za sebou 7,2procentní růst v lednu a 4,3procentní v únoru. Pokud však do celé rovnice dosadíme sezónní proměnné, pak se dostaneme na lednových 5,6 % a únorových 6,3 %. Tedy výsledky, které podle Poskitta jen odpovídají síle německé ekonomiky a rostoucím reálným mzdám tamního obyvatelstva. „Pro největší trh v regionu tak výhled vypadá opravdu příznivě.“

Itálie pro změnu takové vyhlídky nemá, ačkoliv v únoru tamní prodeje narostly o 8,6 procenta a za dosavadní dva měsíce jsou letošní registrace ve srovnání s těmi loňskými vyšší o 5,9 %. Na konci roku by však italský trh měl vykázat celkový pokles o 1,1 %, což Poskitt vysvětluje loňskými vzestupy a pády. Na počátku roku 2013 byla totiž Itálie tak nízko, že jakýkoliv letošní výsledek se mohl rovnat (a rovná) růstu.

Skutečným překvapením letošního roku je ale Španělsko, které bylo dosud považováno za jeden z nejslabších regionů Evropy. V lednu se ovšem prodeje zvedly o 7,6 procenta a v únoru dokonce o 17,8 %. Na konci roku by tak španělský trh mohl skončit v plusu o 7,8 procenta, což by pro tamní ekonomiku představovalo neskutečnou vzpruhu. Uvidíme ale za 10 měsíců, zda to tak skutečně dopadne.


Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 1 - Prodeje aut Nemecko 2-2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 2 - Prodeje EU brezen 2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 3 - Prodeje EU cerven 2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 4 - Prodeje EU perexProdeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 5 - Prodeje Holandsko 2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 6 - Prodeje EU 9-2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 7 - Prodeje EU kveten 2013Prodeje nových aut v Evropě se podle analytiků letos navýší o 3 procenta - 8 - Prodeje UK kveten 2013 perex
Celoevropské prodeje by podle analytiků měly letos narůst o 3 procenta oproti loňskému roku. Taková Francie ale prý může nadále počítat s propady

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.