Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel
10.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hatchback modrého oválu nadále dominuje britskému trhu. Ten opětovně rostl, po dlouhé době však zákazníci upřednostnili vonné výpary.
Ženevský autosalon je víceméně za námi, a tak se můžeme začít věnovat také dalším tématům. Jedním z těch pravidelných jsou prodeje nových aut, které v únoru na britském trhu narostly o tři procenta ve srovnání s loňskem. To sice nezní nijak zásadně, nesmíme ovšem zapomínat, že ostrovní království bylo na vzestupu i před rokem. Pokud by tedy Britové pokračovali daným tempem i ve zbývajících deseti letošních měsících, mohou se s jistotou těšit na nejvyšší roční registrace v celé své historii.
Zanechme ovšem prognóz a zaměřme se na samotná únorová čísla. Počet prodaných vozů tedy narostl o zmíněná 3 % na 68 736 exemplářů. „Větší polovina” zákazníků (50,1 procenta neboli 34 430 lidí) přitom sáhla po benzinových motorech, což se již dlouho nestalo. Na diesely tak připadá 48,1 % (33 094 aut), neboť zbývající 1,8procentní podíl pro sebe ukořistily elektromobily a zejména další vozy s alternativními pohony (celkově 1 212 exemplářů).
Ze značek se největším posunem oproti loňskému roku těší Dacia (+1 339 %). Důvod tak razantního zlepšení ovšem neleží v prodaných kusech, nýbrž ve faktu, že rumunská automobilka před rokem na britském trhu začínala. Za reálným nejvyšším nárůstem tak musíme jinam, paradoxně do zcela opačného segmentu. Velmi dobře si totiž vedlo Maserati (+110 %) a ještě lépe Bentley (+97 %), které počtem prodaných kusů přeskočilo třeba i Subaru nebo SsangYong.
Výrobce luxusních limuzín, kupátek a kabrioletů přeskočil rovněž MG, i tato tradiční značka se však může těšit dobrému meziročnímu zlepšení (+422 %). Stejně jako Audi (+41 %), Chevrolet (+111 %), Lexus (+31 %), Mazda (32,2 %) nebo Škoda (32,3 %). V případě české značky přitom jen můžeme vzpomenout na víkendovou zprávu o změně strategie směřování, neboť ta se dotýká i Seatu - a Španělé oproti loňsku kupodivu o několik příček klesli.
Nejprodávanější značky ve Velké Británii, únor 2014
1. Ford - 9 935
2. Vauxhall/Opel - 9 332
3. Volkswagen - 5 559
4. Audi - 4 178
5. Mercedes-Benz - 3 638
6. Nissan - 3 480
7. Peugeot - 3 258
8. Hyundai - 3 109
9. Citroën - 3 106
10. BMW - 3 037
11. Toyota - 2 411
12. Škoda - 2 341
13. Kia - 2 126
14. Honda - 2 023
15. Fiat - 1 810
16. Suzuki - 1 199
17. Mazda - 1 109
18. Renault - 1 021
19. Mini - 979
20. Seat - 930
21. Volvo - 831
22. Land Rover - 727
23. Chevrolet - 535
24. Dacia - 475
25. Jaguar - 231
26. Lexus - 228
27. Mitsubishi - 199
28. Smart - 179
29. Porsche - 155
30. Alfa Romeo - 145
31. Jeep - 74
32. Bentley - 67
33. Chrysler - 66
34. MG - 47
35. SsangYong - 40
36. Subaru - 37
37. Abarth - 32
38. Maserati - 21
39. Infiniti - 16
40. Aston Martin - 8
41. Perodua - 2
42. Lotus - 1
43. Proton - 0
44. Ostatní britské značky - 30
45. Ostatní značky - 9
Přesunout se můžeme k žebříčku nejúspěšnějších modelů, kterému nadále - a s velkým přehledem - kraluje Ford Fiesta. Za jeho zády se ovšem odehrála zajímavá škatulata, neboť vozy jako Fiat 500, Nissan Qashqai, Nissan Juke či BMW řady 1, jež v tabulce top 10 velmi často vídáme, tentokráte mezi nejlepší nepostoupily.
Místo toho si musí mnout ruce u Opelu, či spíše u Vauxhallu. Britská odnož koncernu General Motors má totiž v nejlepší desítce hned tři modely, z nichž pozornost si zaslouží zejména Insignia, která se do tabulky vrátila po poslední modernizaci. V dalších případech ale již žádné další anomálie nenajdeme, neboť své zástupce mají v žebříčku značky jako Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi a BMW.
10 nejprodávanějších modelů ve Velké Británii, únor 2014
1. Ford Fiesta - 4 415
2. Vauxhall/Opel Corsa - 3 138
3. Vauxhall/Opel Astra - 2 707
4. Ford Focus - 2 566
5. Volkswagen Golf - 1 628
6. Volkswagen Polo - 1 450
7. Mercedes-Benz třídy C - 1 231
8. Vauxhall/Opel Insignia - 1 164
9. Audi A3 - 1 148
10. BMW řady 3 - 1 085
Ford Fiesta je na britském trhu naprostým suverénem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB