Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 %

Je první říjen a španělský automobilový trh už hlásí prodejní čísla za letošní září. Pěkné čtení to ale není, výsledky jsou neskutečně mizerné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 %

1.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 %

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je první říjen a španělský automobilový trh už hlásí prodejní čísla za letošní září. Pěkné čtení to ale není, výsledky jsou neskutečně mizerné.

Loni v září se ve Španělsku prodalo 55 648 aut. Ačkoli tehdy činil meziroční pokles jen 1,7 procenta, po bídném výsledku roku 2010 se jednalo o nejhorší září za předchozích patnáct let. Jinými slovy, od roku 1996 se ve Španělsku v daném měsíci neprodalo tak málo aut jako loni. Co k tomu říci letos? Španělští výrobci (no, spíše výrobce) a dovozci by vesměs zulíbali komukoli, kdo by dokázal čísla udržet alespoň na loňské úrovni. Letos jsou totiž ještě o dalších 36,7 procenta horší

Celkové prodeje činily 35 206 aut, a to je na tak velký trh velmi malé číslo. Navíc plně nevystihuje hrůzu, kterou musejí prožívat někteří prodejci. Jde totiž o průměrnou hodnotu, kterou na lepší úroveň dostává několik nadále úspěšných značek - třeba BMW prodalo dokonce více aut než loni, o 22,4 %, když s novou řadou 3 trhá rekordy a tento vůz je dokonce třetím nejprodávanějším autem ve Španělsku vůbec. I další prestižnější výrobci vyloženě nestrádají, když šli dolů třeba jen o 10 nebo 15 procent a podobně se (vzhledem k možnostem...) dařilo i věčně úspěšným Korejcům - Kia a Hyundai větší než tento propad rovněž nezaznamenaly. Jenže zejména tradiční a ve Španělsku dlouhodobě úspěšné značky jako Renault, Volkswagen, Ford nebo pochopitelně i Seat šly dolů násobně větším kalupem.

Vůbec největší ztráty mezi nimi utrpěla právě domácí automobilka. S pouhými 1 969 prodanými vozy si meziročně pohoršila o 55,2 procenta a obsadila až 9. (!) místo mezi nejúspěšnějšími výrobci. Doslova do kytek šly také prodeje ve Španělsku loni vládnoucímu Renaultu - 2 700 udaných aut je o 50,7 procenta horší číslo než loni a to přitom Francouzi prodávali i dvě auta za cenu jednoho. Vyskakovat si ale nemůže ani VW (2 714 aut, -44,3 %), Ford (2 711 aut, -40,4 %) nebo Peugeot (-41,9 %), třebaže jeho 2 835 prodaných aut stačí na první místo mezi značkami vůbec. Na oslavy to nebude ani u Škody, Opelu a spousty dalších zavedených výrobců.

Jinými slovy, bída s nouzí. A to analytici varují, že může být ještě hůře. Uvidíme, kam se situace ve Španělsku vyvine, níže si zatím můžete projí nejprodávanější značky i modely uplynulého září.


Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 1 - Test BMW 328i F30 01Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 2 - Test BMW 328i F30 02Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 3 - Test BMW 328i F30 06Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 4 - Test BMW 328i F30 08Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 5 - Test BMW 328i F30 09Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 6 - Test BMW 328i F30 11Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 7 - Test BMW 328i F30 12Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 8 - Test BMW 328i F30 15Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 9 - Test BMW 328i F30 16Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 10 - Test BMW 328i F30 40Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 11 - Test BMW 328i F30 44Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 % - 12 - Test BMW 328i F30 67
Většina značek nad situací ve Španělsku truchlí, u BMW mohou slavit. Nová trojka je tak úspěšná, že v prodejích překonala třeba i faceliftovanou Ibizu domácí značky. Pozoruhodné...

Nejprodávanější značky aut ve Španělsku v září 2012

(pořadí, značka, počet prodaných vozů)

1. Peugeot - 2 835
2. VW - 2 714
3. Ford - 2 711
4. Renault - 2 700
5. Opel - 2 371
6. BMW - 2 324
7. Citroën - 2 150
8. Toyota - 1 979
9. Seat - 1 969
10. Nissan - 1 879
11. Audi - 1 871
12. Hyundai - 1 328
13. Kia - 1 286
14. Mercedes - 1 282
15. Fiat - 773
16. Dacia - 769
17. Chevrolet - 725
18. Skoda - 578
19. Volvo - 441
20. Mini - 403
21. Honda - 327
22. Land Rover - 293
23. Mazda - 250
24. Mitsubishi - 224
25. Alfa Romeo - 197
26. Suzuki - 162
27. Lexus - 127
28. Smart - 102
29. Lancia - 96
30. Jeep - 93
31. Porsche - 71
32. Jaguar - 43
33. Subaru - 40
34. Tata - 30
35. SsangYong - 27
36. Infiniti - 19
37. Bentley - 4
38. Ferrari - 4
39. Aston Martin - 2
40. Chrysler - 1
41. Dodge - 1
42. Lada - 1
43. Lamborghini - 1
44. Maserati - 1
45. Th!nk - 1

20 nejprodávanějších modelů aut ve Španělsku v září 2012

(pořadí, model, počet prodaných vozů)

1. Renault Mégane - 1 177
2. Nissan Qashqai - 1 101
3. BMW řady 3 - 877
4. Seat Ibiza - 810
5. Opel Astra - 788
6. Ford Fiesta - 729
7. Peugeot - 208 - 715
8. VW Golf - 712
9. Seat León - 644
10. BMW řady 1 - 636
11. Peugeot - 308 - 616
12. Ford Focus - 615
13. Ford C-Max - 584
14. Renault Clio - 582
15. Opel Corsa - 561
16. VW Polo - 540
17. Citroën C4 - 532
18. Renault Scénic - 514
19. Toyota Auris - 501
20. Audi A3 - 487

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.