Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu
9.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výraznější poklesy se německému trhu s auty i v těžkých časech dosud vyhýbaly. První měsíc nového roku ale ani pro Němce dobře nezačal.
Minulý týden jsme vás informovali o docela mizerných lednových prodejích aut v Itálii, Francii a Španělsku. Dobré zprávy to nebyly, ale ruku na srdce, tohle není nic nového. Po podobných poklesech z loňska a předloňska mohl sice někdo čekat, že se propady už musejí zastavit, trend byl ale jinak zkrátka stejný jako na konci loňského roku - setrvalý sešup. Pokud si ovšem projdete loňské výsledky z celé Evropy, jistě si všimnete toho, že ač na kontinentu jako takovém byly zaznamenány nejnižší prodeje za posledních 17 let, některým zemím se větší poklesy vyhnuly. A jednou z nich byl hned největší evropský trh vůbec, ten německý.
Docela napjatě jsme tak po minulém výsledku čekali na to, jak se situace vyvíjí u našich západních sousedů, a pozitivní zprávy nemáme ani tentokrát. I německý trh vcelku výrazně poklesl, 192 090 prodaných vozů znamená o 8,6 procenta horší číslo než v loňském lednu. Není to sice „dvouciferná katastrofa”, vzhledem k dosavadnímu vývoji v Německu je to ale špatný signál. A není jediný - soukromé prodeje činily pouze 33,2 procenta, jedno z historicky nejnižších čísel, a tomu odpovídá i zastoupení pohonných jednotek. Vůbec poprvé v historii se totiž v Německu prodalo nejvíce dieselů, přesně 50,2 %, benzin zůstal druhý s 48,2 %, zbytek tvořily hybridy, auta na plyn a elektromobily. Těch se mimochodem prodalo 362 kusů - to znamená tržní podíl necelá 2 promile, vážně chce mít Angela M. v roce 2020 na silnicích milion takových aut?
Jak si vedly jednotlivé značky? Na vrcholu se umístily podle očekávání ty německé v čele s Volkswagenem (43 358 prodaných aut) a víceméně si držely své pozice. Růst se dařilo nejvíce Seatu (+26,5 %), který se díky tomu a 5 133 prodaným vozům vyšvihl do nejlepší desítky a stíhá třeba Hyundai či Renault. Dařilo se ale i Mazdě (+17,1 %) a Mini (+15,1 %), sice menším výrobcům, ale i ti se dostali na pro něj příjemné hodnoty blížící se třem tisícům prodaných aut za jediný měsíc.
Nejrychleji klesající velkou značku byste uhádli, je to stejně jako skoro všude kolem Ford s výsledkem -32,2 %. I tak prodal něco přes 10 tisíc aut, dříve úspěšný boj s německou pětkou ale zjevně opouští. Ještě více z procentuálního hlediska padal Lexus (-62,8 %) a Lancia (-64 %), jejich prodeje jsou ale v absolutním měřítku na německém trhu vcelku zanedbatelné.
I nejlépe prodávaný model byste uhádli, je to nový Golf, ke kterému VW přičítá i prodeje sedanu Jetta, i když obě auta dnes nemají mnoho společného. Celá nejlepší třináctka je čistě německá a mnoho překvapení v ní obecně nenajdete, za zmínku ale stojí úspěch nového Mercedesu A W176, který je šestým nejprodávanějším autem vůbec a předstihl i jinak úspěšnější třídu B. Velmi dobře si pak vedlo i BMW řady 3, které takřka předstihlo aktuálně poněkud méně úspěšný Volkswagen Passat - i tak je třetí místo pozoruhodné.
Přehled kompletních výsledků značek a 30 nejúspěšnějších modelů na německém trhu v lednu 2013 následuje, zajímavých údajů se mezi nimi najde více.
Jedničkou německého trhu zůstává bezpečně Volkswagen Golf, pro ostatní modely je zcela nedostižný
Mimořádně dobře si v Německu vede i nové BMW řady 3. Chybělo jen málo v lednu 2013 bylo druhým nejprodávanějším modelům
Nejprodávanější značky aut v Německu v lednu 2013
(pořadí, značka, počet prodaných vozů)
1. VW - 43 358
2. Mercedes - 19 641
3. BMW - 16 368
4. Audi - 14 947
5. Opel - 12 780
6. Ford - 10 272
7. Skoda - 9 096
8. Renault - 6 543
9. Hyundai - 6 421
10. Seat - 5 133
11. Citroën - 4 474
12. Fiat - 4 398
13. Toyota - 4 034
14. Kia - 3 920
15. Peugeot - 3 547
16. Dacia - 3 199
17. Nissan - 3 125
18. Mazda - 2 899
19. Smart - 2 364
20. Mini - 2 329
21. Volvo - 2 068
22. Suzuki - 1 900
23. Porsche - 1 626
24. Chevrolet - 1 392
25. Mitsubishi - 1 194
26. Land Rover - 1 093
27. Honda - 1 079
28. Subaru - 623
29. Jeep - 556
30. Alfa Romeo - 354
31. Jaguar - 190
32. Daihatsu - 133
33. Lancia - 127
34. Lexus - 94
35. Ferrari - 62
36. SsangYong - 30
37. Bentley - 27
38. Aston Martin - 24
39. Alpina - 12
40. Lamborghini - 6
41. Lotus - 3
42. Rolls-Royce - 3
43. Wiesmann - 2
44. Maybach - 1
45. Morgan - 1
Nejprodávanější modely aut v Německu v lednu 2013
(pořadí, model, počet prodaných vozů)
1. VW Golf/Jetta - 14 584
2. VW Passat - 5 202
3. BMW Řady 3 - 4 663
4. VW Polo - 4 623
5. VW Tiguan - 4 489
6. Mercedes třídy A - 4 233
7. Mercedes třídy B - 4 048
8. Audi A4 - 3 840
9. Opel Astra - 3 642
10. VW Touran - 3 447
11. VW Up! - 3 295
12. BMW Řady 1 - 3 245
13. Mercedes třídy C - 3 055
14. Ford Focus - 2 991
15. BMW Řady 5 - 2 952
16. Ford Fiesta - 2 891
17. Skoda Octavia - 2 858
18. Opel Corsa - 2 811
19. VW T5 - 2 396
20. Smart ForTwo - 2 364
21. Skoda Fabia - 2 350
22. BMW X1 - 2 128
23. Mercedes třídy E - 2 128
24. Audi A6 - 2 123
25. SEAT Ibiza - 2 072
26. Audi A1 - 1 951
27. Audi A3 - 1 930
28. BMW X3 - 1 900
29. Audi Q3 - 1 805
30. Audi Q5 - 1 805
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva