Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu

Výraznější poklesy se německému trhu s auty i v těžkých časech dosud vyhýbaly. První měsíc nového roku ale ani pro Němce dobře nezačal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu

9.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výraznější poklesy se německému trhu s auty i v těžkých časech dosud vyhýbaly. První měsíc nového roku ale ani pro Němce dobře nezačal.

Minulý týden jsme vás informovali o docela mizerných lednových prodejích aut v Itálii, Francii a Španělsku. Dobré zprávy to nebyly, ale ruku na srdce, tohle není nic nového. Po podobných poklesech z loňska a předloňska mohl sice někdo čekat, že se propady už musejí zastavit, trend byl ale jinak zkrátka stejný jako na konci loňského roku - setrvalý sešup. Pokud si ovšem projdete loňské výsledky z celé Evropy, jistě si všimnete toho, že ač na kontinentu jako takovém byly zaznamenány nejnižší prodeje za posledních 17 let, některým zemím se větší poklesy vyhnuly. A jednou z nich byl hned největší evropský trh vůbec, ten německý.

Docela napjatě jsme tak po minulém výsledku čekali na to, jak se situace vyvíjí u našich západních sousedů, a pozitivní zprávy nemáme ani tentokrát. I německý trh vcelku výrazně poklesl, 192 090 prodaných vozů znamená o 8,6 procenta horší číslo než v loňském lednu. Není to sice „dvouciferná katastrofa”, vzhledem k dosavadnímu vývoji v Německu je to ale špatný signál. A není jediný - soukromé prodeje činily pouze 33,2 procenta, jedno z historicky nejnižších čísel, a tomu odpovídá i zastoupení pohonných jednotek. Vůbec poprvé v historii se totiž v Německu prodalo nejvíce dieselů, přesně 50,2 %, benzin zůstal druhý s 48,2 %, zbytek tvořily hybridy, auta na plyn a elektromobily. Těch se mimochodem prodalo 362 kusů - to znamená tržní podíl necelá 2 promile, vážně chce mít Angela M. v roce 2020 na silnicích milion takových aut?

Jak si vedly jednotlivé značky? Na vrcholu se umístily podle očekávání ty německé v čele s Volkswagenem (43 358 prodaných aut) a víceméně si držely své pozice. Růst se dařilo nejvíce Seatu (+26,5 %), který se díky tomu a 5 133 prodaným vozům vyšvihl do nejlepší desítky a stíhá třeba Hyundai či Renault. Dařilo se ale i Mazdě (+17,1 %) a Mini (+15,1 %), sice menším výrobcům, ale i ti se dostali na pro něj příjemné hodnoty blížící se třem tisícům prodaných aut za jediný měsíc.

Nejrychleji klesající velkou značku byste uhádli, je to stejně jako skoro všude kolem Ford s výsledkem -32,2 %. I tak prodal něco přes 10 tisíc aut, dříve úspěšný boj s německou pětkou ale zjevně opouští. Ještě více z procentuálního hlediska padal Lexus (-62,8 %) a Lancia (-64 %), jejich prodeje jsou ale v absolutním měřítku na německém trhu vcelku zanedbatelné.

I nejlépe prodávaný model byste uhádli, je to nový Golf, ke kterému VW přičítá i prodeje sedanu Jetta, i když obě auta dnes nemají mnoho společného. Celá nejlepší třináctka je čistě německá a mnoho překvapení v ní obecně nenajdete, za zmínku ale stojí úspěch nového Mercedesu A W176, který je šestým nejprodávanějším autem vůbec a předstihl i jinak úspěšnější třídu B. Velmi dobře si pak vedlo i BMW řady 3, které takřka předstihlo aktuálně poněkud méně úspěšný Volkswagen Passat - i tak je třetí místo pozoruhodné.

Přehled kompletních výsledků značek a 30 nejúspěšnějších modelů na německém trhu v lednu 2013 následuje, zajímavých údajů se mezi nimi najde více.


Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 05Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 09Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 11Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 12Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 15Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 18
Jedničkou německého trhu zůstává bezpečně Volkswagen Golf, pro ostatní modely je zcela nedostižný

Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 10 - Test BMW 328i F30 07Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 11 - Test BMW 328i F30 09Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 12 - Test BMW 328i F30 11Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 13 - Test BMW 328i F30 12Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 14 - Test BMW 328i F30 14Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 15 - Test BMW 328i F30 16Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 16 - Test BMW 328i F30 18Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 17 - Test BMW 328i F30 25Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 18 - Test BMW 328i F30 35Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 19 - Test BMW 328i F30 44Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 20 - Test BMW 328i F30 40Prodeje aut v Německu, leden 2013: ani Němci nejsou imunní vůči poklesu - 21 - Test BMW 328i F30 46
Mimořádně dobře si v Německu vede i nové BMW řady 3. Chybělo jen málo v lednu 2013 bylo druhým nejprodávanějším modelům

Nejprodávanější značky aut v Německu v lednu 2013

(pořadí, značka, počet prodaných vozů)

1. VW - 43 358
2. Mercedes - 19 641
3. BMW - 16 368
4. Audi - 14 947
5. Opel - 12 780
6. Ford - 10 272
7. Skoda - 9 096
8. Renault - 6 543
9. Hyundai - 6 421
10. Seat - 5 133
11. Citroën - 4 474
12. Fiat - 4 398
13. Toyota - 4 034
14. Kia - 3 920
15. Peugeot - 3 547
16. Dacia - 3 199
17. Nissan - 3 125
18. Mazda - 2 899
19. Smart - 2 364
20. Mini - 2 329
21. Volvo - 2 068
22. Suzuki - 1 900
23. Porsche - 1 626
24. Chevrolet - 1 392
25. Mitsubishi - 1 194
26. Land Rover - 1 093
27. Honda - 1 079
28. Subaru - 623
29. Jeep - 556
30. Alfa Romeo - 354
31. Jaguar - 190
32. Daihatsu - 133
33. Lancia - 127
34. Lexus - 94
35. Ferrari - 62
36. SsangYong - 30
37. Bentley - 27
38. Aston Martin - 24
39. Alpina - 12
40. Lamborghini - 6
41. Lotus - 3
42. Rolls-Royce - 3
43. Wiesmann - 2
44. Maybach - 1
45. Morgan - 1

Nejprodávanější modely aut v Německu v lednu 2013

(pořadí, model, počet prodaných vozů)

1. VW Golf/Jetta - 14 584
2. VW Passat - 5 202
3. BMW Řady 3 - 4 663
4. VW Polo - 4 623
5. VW Tiguan - 4 489
6. Mercedes třídy A - 4 233
7. Mercedes třídy B - 4 048
8. Audi A4 - 3 840
9. Opel Astra - 3 642
10. VW Touran - 3 447
11. VW Up! - 3 295
12. BMW Řady 1 - 3 245
13. Mercedes třídy C - 3 055
14. Ford Focus - 2 991
15. BMW Řady 5 - 2 952
16. Ford Fiesta - 2 891
17. Skoda Octavia - 2 858
18. Opel Corsa - 2 811
19. VW T5 - 2 396
20. Smart ForTwo - 2 364
21. Skoda Fabia - 2 350
22. BMW X1 - 2 128
23. Mercedes třídy E - 2 128
24. Audi A6 - 2 123
25. SEAT Ibiza - 2 072
26. Audi A1 - 1 951
27. Audi A3 - 1 930
28. BMW X3 - 1 900
29. Audi Q3 - 1 805
30. Audi Q5 - 1 805

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.