Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu

Největší evropská bašta eviduje ve třetím měsíci o 17 % nižší prodeje než loni. Na vině je prý kromě špatné ekonomiky také počasí a Velikonoce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu

15.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší evropská bašta eviduje ve třetím měsíci o 17 % nižší prodeje než loni. Na vině je prý kromě špatné ekonomiky také počasí a Velikonoce.

Pamatujete si na dětské pranostiky týkající se počasí? Dost možná byste si je měli osvěžit, neboť podle nich prý začal fungovat německý trh s auty. Důvod březnových poklesů tamních prodejů ve srovnání s loňským rokem prý totiž není zapříčiněn jen zhoršující se ekonomickou situací, ale především třeskutými mrazy, které ještě donedávna panovaly. V březnu tak zřejmě všichni naši západní sousedé skutečně zalezli za kamna, neboť prodeje meziročně spadly o 17,1 % na 281 184 nových vozů. Pokud by tedy pranostiky měly nadále pokračovat, čeká Německo opravdu tragický duben, neboť většina kupujících byla minimálně po první dva týdny dále zalezlá za pecí.

Němečtí analytici mají ovšem v zásobě ještě jeden důvod, proč se letos nepovedlo dosáhnout obřích prodejů jako loni - a to Velikonoce, které letos začaly již v březnu, zatímco loni na ně došlo až v dubnu. Nebýt tedy těchto dvou faktorů, pak by zřejmě bilance za první letošní čtvrtletí vyzněla pozitivněji. Takto ovšem musíme informovat o meziročním propadu o 13 % (nebo sto tisíc registrací), který je v řeči čísel vyjádřen počtem 673 957 nových prodaných vozů.

Zajímavá je i skladba prodejů, z větší poloviny (50,4 %) byl totiž v Německu zájem o benzinové motory. Patrná je tak redukce spotřeby těchto motorů, neboť prodej turbodieselů poklesl na 48,1 procenta. Zbývající podíl pak připadá na alternativní paliva, přičemž elektromobilů bylo za březen prodáno 1 032 kusů - tedy o poznání méně než vozů spalujících LPG (1 812) nebo CNG (1 511). Největší zájem je tak o hybridy, jež dosáhly 6 032 registrací.

Pro automobilky pak důležitým údajem bude potvrzení, že velká MPV a luxusní SUV s cenami nad 60 000 Eur (cca 1,5 milionu korun) začínají aktuálně hrát prim, zatímco po sedanech ze středního a vyššího segmentu momentálně štěkne jen velmi málo psů. Mimo to německá analýza potvrzuje i oblibu malých a kompaktních SUV a crossoverů.

Nejprodávanější značky aut na německém trhu v březnu 2013

(značka, počet prodaných kusů)

1. Volkswagen - 57 205
2. Mercedes-Benz - 25 687
3. BMW - 23 648
4. Audi - 23 465
5. Opel - 19 713
6. Ford - 16 354
7. Škoda - 16 033
8. Renault - 11 345
9. Hyundai - 9 679
10. Seat - 7 922
11. Fiat - 7 545
12. Toyota - 7 099
13. Nissan - 6 599
14. Mazda - 5 552
15. Kia - 5 516
16. Peugeot - 4 794
17. Citroën - 4 400
18. Dacia - 3 855
19. Mini - 2 936
20. Smart - 2 681
21. Volvo - 2 503
22. Honda - 2 487
23. Mitsubishi - 2 388
24. Porsche - 2 292
25. Chevrolet - 2 254
26. Suzuki - 1 786
27. Subaru - 965
28. Jeep - 542
29. Jaguar - 529
30. Alfa Romeo - 371
31. Lexus - 171
32. Lancia - 139
33. Daihatsu - 98
34. Ferrari - 94
35. GM USA - 92
36. Lada - 77
37. Iveco - 59
38. Infiniti - 55
39. SsangYong - 50
40. Bentley - 49
41. Aston Martin - 33
42. Maserati - 29
43. Alpina - 21
44. Chrysler - 15
45. Dodge - 13
46. Lamborghini - 13
47. Morgan - 11
48. Rolls-Royce - 7
49. Wiesmann - 7
50. Lotus - 3

Pokud se zadíváme na samotné modely, pak největší radost již tradičně mohou mít u Volkswagenu. A to nejen kvůli prvnímu místu Golfu (prodáno 21 969 kusů), ale i díky úspěchu Škody Octavia, jejíž devátá příčka, 5 098 registrací a 1,8procentní podíl na trhu již zavánějí historickým úspěchem (stejně dobře na tom Škoda byla jen loni v září).

Dobře se ale vedlo také BMW, jehož řada 3 získala v březnu 6 830 nových zákazníků. Po loňském dubnu se tak mnichovské značce povedlo již podruhé během jednoho roku (a potřetí za čtyři roky) dosáhnout stříbrné pozice, aktuálnímu 2,4procentnímu podílu na trhu se tak nemůžeme divit. Překvapivá pak není ani třetí příčka Volkswagenu Polo (6 498 vozů).

Přehled o pozicích dalších jednotlivých modelů naleznete níže, z modelů neuváděných bychom chtěli zvýraznit snad jen úspěch nového Mercedesu-Benz CLA. Navzdory nedávnému zahájení prodeje si jej totiž v březnu v Německu koupilo 430 lidí. Tedy o jednoho více než zavedený Jaguar XF.

Nejprodávanější modely aut na německém trhu v březnu 2013

(značka, model, počet prodaných kusů)

01. VW Golf/Jetta - 21 969
02. BMW řady 3 - 6 830
03. VW Polo - 6 498
04. VW Passat - 6 359
05. BMW řady 1 - 5 964
06. VW Tiguan - 5 799
07. Mercedes-Benz třídy A - 5 431
08. Audi A3 - 5 141
09. Škoda Octavia - 5 098
10. Ford Fiesta - 5 051
11. Mercedes-Benz třídy C - 4 891
12. Opel Corsa - 4 670
13. Mercedes-Benz třídy B - 4 626
14. Audi A4 - 4 406
15. BMW řady 5 - 4 308
16. Ford Focus - 4 210
17. Opel Astra - 4 202
18. Audi A6 - 4 134
19. VW Touran - 4 091
20. Mercedes-Benz třídy E - 3 755
21. Škoda Fabia - 3 753
22. Nissan Qashqai - 3 684
23. VW Up! - 3 182
24. Seat Ibiza - 3 173
25. Renault Twingo - 2 989
26. Hyundai i30 - 2 982
27. Audi A1 - 2 692
28. Fiat 500/500L - 2 681
29. Smart ForTwo - 2 681
30. Renault Mégane - 2 639
31. Opel Mokka - 2 314
32. BMW X1 - 2 250
33. Škoda Yeti - 2 240
34. Kia Cee'd - 2 236
35. Renault Clio - 2 175
36. Opel Zafira - 2 162
37. Renault Scénic - 2 151
38. Opel Meriva - 2 132
39. Seat León - 2 099
40. Audi Q3 - 2 070


Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 1 - Test Skoda Octavia III 12 TSI preview 01Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 2 - Test Skoda Octavia III 12 TSI preview 02Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 3 - Test Skoda Octavia III 12 TSI preview 03Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 4 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 002Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 5 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 003Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 6 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 004Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 7 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 013Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 8 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 016Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 9 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 018Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 10 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 066Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 11 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 069Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 12 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 071Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 13 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 086Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 14 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 185Prodeje aut v Německu, březen 2013: Škoda Octavia vzdoruje dalšímu propadu - 15 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 197
Škoda Octavia, patrně stále v nové i předchozí generaci naráz, musela mladoboleslavské automobilce udělat velkou radost. V březnu se totiž navzdory celkovému poklesu vytáhla v sousedním Německu na devátou příčku v celkovém pořadí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.