Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, srpen 2014: trhy rostou, ale pomalu a jen proti loňsku
17.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě srpna se zvedly registrace i v červenci, letos tak evidujeme již navýšení o 6 %. Překonán byl však jen rok 2013, nikoliv období předcházející.
Prodejům nových automobilů jsme se během letních prázdnin příliš nevěnovali. Dovolenou jsme si ovšem nevzali my, nýbrž společnost ACEA, která data z evropských trhů schraňuje. Teď už zaměstnanci vyměnili pláže za kanceláře, pročež si můžeme projít výsledky z července i srpna. Podrobněji se samozřejmě budeme věnovat hlavně těm druhým, které jsou aktuálnější a mají tudíž pro nás větší váhu.
Začít můžeme vcelku optimisticky, neboť v červenci registrace vzrostly o 5,6 procenta a v srpnu o dalších 2,1 %. To sice stále ještě neznamená jen samá pozitiva, neboť ani v jednom sledovaném období se nepovedlo překonat třeba výsledky z roku 2012. Ode dna se však již prodeje nových aut odlepily, což dokazuje kumulované navýšení registrací za osm letošních měsíců o 6 procent.
Konkrétně tak bylo letos prodáno 8 336 159 nových vozů, přičemž z této porce připadá 1 041 683 kusů na červenec a 669 395 kusů na srpen. První letní měsíc se přitom s výjimkou Francie (-4,3 %) dařilo na všech hlavních trzích včetně Itálie (+5,5 %), Velké Británie (+6,6 %), Německa (+6,8 %) a Španělska (+11,1 %). Působivým růstem se pak může pochlubit i Česká republika (+21,8 %).
V srpnu již tak dobře nebylo, neboť k poklesu došlo jak ve Francii (-2,6 %), tak v Německu (-0,4 %) a Itálii (-0,2 %). Na druhou stranu, v takovém Španělsku (+13,7 %) či Velké Británii (+9,4 %) však již registrace rostly lépe než v předchozím období, kromě ČR (+20,2 %) se pak navýšením prodejů nových aut může pochlubit i Slovensko (+23,7 %), Irsko (+31,7 %) nebo Švédsko (+12,3 %).
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde ale již pro snadnější přehled nebudeme motat jablka a hrušky dohromady. Svou pozornost tedy zaměříme pouze na srpen, kdy se v rámci koncernu VW Group dařilo jak samotnému Volkswagenu (+14,1 %), tak Seatu (+5,5 %) a Škodě (+21,3 %). Růstu dosáhly i luxusní značky jako Bentley, Lamborghini či Porsche, u Audi (-7,6 %) však veselo nebylo.
Peugeot se pak jako jediná francouzská značka může pochlubit růstem (+1,9 %), zatímco Citroën (-0,3 %) či Renault (-5,9 %) skončily v rolích propadlíků. To samé pak můžeme říci o Chevroletu (-95,2 %), v jeho případě je však ústup ze slávy zcela pochopitelný. Automobilka totiž postupně likviduje svá evropská dealerství a víceméně jen doprodává skladové zásoby.
Mezi Italo-američany pak prim získal Jeep (+46,7), Fiatu (-4 %), Lancii/Chrysleru (-8,2 %) či Alfě Romeo (-15,8 %) se ale již tak dobře nevedlo. Sešup pak zaznamenalo i BMW (-2,6 %), Mercedes-Benz (-4,4 %), Lexus (-20 %) nebo Jaguar (-13 %). Druhá polovina britské značky, Land Rover, ale dokázala negativa snadno zvrátit (+30,7 %).
Zmínit bychom pak ještě měli úspěch Mitsubishi, které si v srpnu připsalo 60,2procentní růst, či Volva a Mazdy, kde evidují prodeje lepší o 16,9 procenta, respektive o 14,7 %. Tím ale dnes s evropskými trhy končíme, na další přehled dojde přesně za měsíc.






Evropské trhy se již odlepily ode dna, k absolutnímu vrcholu však mají ještě daleko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch