Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, leden 2016: trhy letí vzhůru, Volkswagen s nimi
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle analytiků letošek nebude tak příznivý jako loňský rok. Lednové registrace to ale nenaznačují, k růstu došlo prakticky všude a skoro u všech značek.
Na prodeje aut na českém trhu za leden jsme si posvítili již na počátku února, nyní nastal čas zamířit do Evropy. Ještě než se ovšem dostaneme ke konkrétním číslům, podíváme se na odhady pro letošní rok. Loni došlo k růstu o 6,8 procenta, takové zlepšení ale již podle analytiků očekávat nelze. Reálnější je prý jednoprocentní růst, který se ovšem bude odvíjet podle politického vývoje.
Do hry má zasáhnout i zavedení nových měřicích procedur emisí WLTP a RDE. Právě ty mají podle šéfa koncernu Daimler Dr. Dietera Zetscheho „navrátit zpět důvěru zákazníků“ vůči automobilkám. Není asi třeba dodávat, že ta byla narušena především dieselovým skandálem Volkswagenu. Zetsche ovšem zároveň také varuje před přílišným optimismem, neboť „obě procedury vyžadují tu správnou implementaci“.
Podle šéfa Daimleru je tedy třeba zajistit, aby zejména výsledky procedury RDE (Real Driving Emissions neboli Emise z reálného světa) neměly negativní dopad za dodatečné zdanění automobilů, jež by zvedlo koncové ceny pro zákazníky. Vyústěním by byl pokles prodejů. Jak ale vše dopadne, to je sporné. Proto již budoucnost opusťme a vraťme se do minulosti, konkrétně do ledna, kdy růst nebyl malý, ale naopak razantní.
Za první letošní měsíc bylo na evropských trzích prodáno 1 170 220 nových aut, tedy o 10,2 % více než loni. K tomu přispěly všechny hlavní trhy, přičemž dvouciferný růst byl zaznamenán ve Francii (+10,6 %), Itálii (+10,1 %), Německu (+10,5 %) a Španělsku (+10,7 %). Rekordní je pak růst v Nizozemí (+27,1 %) a Lotyšsku (+32,7 %), pád je spojen pouze s Irskem (-1,8 %) a Slovenskem (-1,2 %).
Mnoho negativ nenajdeme ani mezi jednotlivými automobilkami, neboť dole jsou hlavně japonské značky jako Lexus (-1,2 %), Mazda (-9 %) a Honda (-7 %). O luxusní divizi Citroënu, tedy vozy s logem DS, není zájem dlouhodobě, čemuž odpovídá i další výrazný pád o 32,6 procenta. A Jeep (-5 %) nejspíše dojíždí na raketový vzestup v loňském roce, což značí, že trh se těmito vozy vcelku nasytil.
Pozitiva lze hledat všude jinde, přičemž nemalým překvapením je 10,8% růst Volkswagenu. Vzhůru zamířily i všechny ostatní koncernové značky, stejně jako francouzské či italské. Za povšimnutí stojí zařazení Lady pod alianci Renault-Nissan, v loňském roce se ruská automobilka ve statistikách nevyskytovala. Nyní ale zjevně došlo k její reálné expanzi a vidíme u ní 67,3% růst.
Zajímavý je pak také posun Suzuki, tato automobilka byla dříve spíše okrajovým hráčem. Nyní má ovšem na svém kontě 17 401 registrací, tedy více než Mazda či Honda. Tedy pro změnu značky, které bývaly prodejně úspěšné. Opomenout pak nesmíme ani zmrtvýchvstání Alfy Romeo (+29,4 %), byť na oslavy a definitivní zažehnání pádu je prozatím ještě čas.
Lednové registrace prozatím vypadají více než optimisticky, dle analytiků ale bude letošní rok náročnější než ten loňský
Volkswagen si navzdory už tak výjimečné pozici polepšil o dalších více než 10 procent. A to ještě pořádně nezačal prodávat faceliftovaný Golf
Jedním z nemalých překvapení je růst Suzuki, tento kdysi okrajový hráč totiž již předstihl Mazdu či Hondu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis