Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, březen 2015: trhy letí vzhůru, Jeep roste raketově
17.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí letošní měsíc je plný pozitiv. Prodeje klesaly pouze v Polsku a Nizozemí, mezi značkami si špatně vedla jen Alfa Romeo, Lancia a kupodivu Jaguar.
Evropa má evidentně nejhorší za sebou. Již od září 2013 totiž informujeme o rostoucích trzích, přičemž hned dvakráe jsme zaznamenali dvouciferné zlepšení. První přišlo v prosinci předloňského roku, kdy byl nárůst 13,3procentní, druhé pak loni v březnu (+10,6 %). Nyní můžeme přihodit třetího do party, neboť Starý kontinent se během letošního třetího měsíce dočkal naprosto stejného vzedmutí jako před rokem. Registrováno totiž bylo 1 604 107 nových vozů, tedy o 10,6 procenta více než loni.
Tento růst má pozitivní vliv i na výsledky z prvního čtvrtletí letošního roku, kdy prodáno bylo již více než tři a půl milionu nových vozů (konkrétně 3 527 704 ks), což v meziročním srovnání představuje posun o 8,6 procenta. Hlavní zásluhu přitom na těchto výsledcích mají všechny hlavní trhy včetně Francie (+6,9 %), Německa (+6,4 %), Itálie (+13,5 %), Španělska (+32,2 %) a Velké Británie (+6,8 %). Špatně se v rámci prvního kvartálu vedlo pouze Belgii, kde registrace poklesly o jedno procento.
Země proslulá svými pralinkami ovšem v samotném březnu eviduje zlepšení, a to o 4,6 %. Dobře se pak vedlo ve všech zemích s výjimkou Nizozemí (-1,1 %) a Polska (-6,3 %), přičemž ve většině států evidujeme dokonce dvouciferný růst. Za skokana měsíce pak můžeme vyhlásit Portugalsko (+41,8 %), kterému na záda dýchají Španělé (+40,5 %). Třetí místo na pomyslném piedestalu pak patří Irům, kteří nakoupili o 32,9 procenta více nových aut než loni.
Přesunout se můžeme mezi jednotlivé značky, kde opětovně budeme metat pozitivy. Propadů se totiž dočkaly víceméně jen tři automobilky (Chevrolet k nim již nepočítáme, přeci jen na Starém kontinentu končí a tak je pokles logický). U Alfy Romeo (-10,2 %) a Lancie (-19,6 %) se přitom takový výsledek dal očekávat, poněkud překvapivý je však neúspěch Jaguaru (-12,5 %).
Britové navíc ještě větší měrou strádají v rámci celého čtvrtletí (-14,9 %), neboť prodeje šly dolů během každého letošního měsíce. Je přitom otázkou, zda za vším stojí čekání zákazníků na nové sedany XE a XF či jednoduše lepší pobídky konkurence. Jaguar by ale stoprocentně měl daný stav brát za alarmující, přeci jen zejména v loňském a předloňském roce byl společně s Land Roverem brán jako pozitivní stálice.
Další podrobné výsledky té či oné automobilky si můžete vyhledat sami v níže přiložených tabulkách, my tedy již jen můžeme vyhlásit skokana měsíce, kterým se opětovně stává Jeep. Ten si v březnu připsal neskutečných 225,3 procenta, což asi takovému Sergio Marchionnemu musí dělat nemalou radost - snaha udělat značku globální totiž očividně nebyla jeho typickou střelou mimo terč.
Druhé místo v rámci pozitivního posunu patří Mitsubishi, jehož prodeje narostly o 77,7 procenta, na třetí příčku se pak vydrápal Smart s 54,5procentním zlepšením. Ten má ovšem těsně za patami Porsche, jehož registrace poskočily o 54 %. Tím ale dnešní povídání můžeme uzavřít, další report informující o souhrnných prodejích na evropském kontinentu přineseme za měsíc.






Evropské trhy se v březnu letošního roku dočkaly 10,6procentního růstu, který je naprosto identický jako ve stejném období roku loňského
Jeep v posledních měsících roste opravdu raketovým způsobem. Alespoň jeden ze záměrů Sergia Marchionneho tak dostává reálné základy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 34 minutamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 3 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva