Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo
22.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mercedes již zkouší prodeje aut online, Volvo tak prodalo na 2 tisíce drahých XC90 za dva dny. Tyto značky nicméně nechtějí showroomy úplně odstavit.
Internetové prodeje aut lákají čím dál více automobilek, jak ukazují informace z různých koutů Evropy. Po vzoru Hyundaie a jeho e-shopu s auty Rockar chtějí určitou část prodejů svých aut přemístit na internet, a to z různých důvodů. Cena nicméně není tím hlavním; mezi nejpodstatnější výhody takového způsobu nakupování aut má patřit fakt, že se vyhnete interakci s prodejci a smlouvání o ceně.
Lze namítnout, že testovací jízda je velmi důležitá a pro tu je potřeba showroom skutečně navštívit. Je to námitka zcela relevantní - jinak, než že se do auta fyzicky posadíte, nezjistíte, jestli je vám sedačka pohodlná či nikoliv, jestli vidíte na budíky apod. Podle Andrewa Tongua z firmy ICDP, zabývající se výzkumem automobilového trhu, je však fyzické osahání si auta před tím, než ho člověk koupí, pro současné potenciální zákazníky čím dál méně důležitá. „Spousta lidí dnes měsíčně utratí víc za televizi a internet než za splátku auta,” uvedl.
Automobilky nicméně nejsou úplně nakloněné kompletnímu odstranění dealerství z procesu prodeje auta. Například Volvo nebo Mercedes-Benz chtějí prodávat auta i po internetu, ale nemá to být jediný způsob, jak si nové auto těchto značek pořídit. Například Volvo zjistilo, že zhruba polovina zákazníků by alespoň uvažovala o tom, koupit si auto kompletně na internetu.
Existuje velmi dobrý příklad: nová XC90 First Edition, která čítala 1 927 kusů a prodávala se jen po internetu, byla vyprodána za 47 hodin, a to aniž by v ní někdo ze zákazníků fyzicky seděl. Přitom to byly exempláře nacpané výbavou a s cenou 2,47 milionu korun za kus, tedy nic levného.
Právě Volvo chce mít v roce 2016 na internetu k přímé objednávce, nazvané automobilkou „e-order”, celou svou nabídku. Neuvádí nicméně, zda bude tento způsob prodejů dostupný všem trhům, kde Volvo působí. Podle Alaina Vissera, člena představenstva automobilky Volvo pro prodeje, je hlavním důvodem, proč lidé chtějí kupovat auta na internetu, fakt, že se vyhnou jednáním s prodejci. Cena až tak důležitá prý není.
Na nižší cenu při internetových prodejích necílí ani Mercedes, jak uvádí Ola Källenius, člen představenstva Daimleru pro prodeje aut značky Mercedes-Benz. Testuje přitom internetové prodeje na dvou místech Evropy: v německém Hamburku a polské Varšavě. „Někteří zákazníci, ale není jich zatím mnoho, si koupí auto kompletně po internetu,” říká Källenius.
„Mohli bychom toto číslo zvýšit, kdybychom snížili internetové ceny, ale to nechceme udělat. Jednou ze zkušeností nakupování na internetu je, že tam většinou najdete nejnižší cenu - ale ne v našem případě. Nechceme nahradit dealery nebo měnit cenovou dynamiku. Chceme z internetu udělat snazší způsob nákupu auta a to zatím funguje,” vysvětlil dále. Názory značek Audi a BMW jsou podobné, také si myslí, že internetové prodeje budou fungovat spíš jako doplňek klasických showroomů, ne jako jejich náhrada.
Konkrétní internetový showroom, kterým je onen „e-shop s auty” Hyundai Rockar, nicméně nemusí být příklad vhodný následování, a to zejména pro fakt, že Britové dle průzkumu Cap Gemini jsou kupování auta po internetu nakloněni ze všech zkoumaných národů nejméně. Umístit dealerství do obchodního centra nicméně není špatný nápad, protože tudy denně prochází tisíce lidí.






























Prvních 1 927 kusů Volva XC90 se prodalo za 47 hodin jen po internetu (ilustrační foto)
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva