Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Německo, srpen 2013: trh jde dolů, diesely též, BMW 3 ohrožuje Passat
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší evropský trh se propadl o 5,5 procenta. Pozitivní vývoj ale evidujeme u benzinových modelů.
Minulý týden jsme vám přinesli slova Carlose Ghosna, podle něhož analytici Renaultu předpovídají evropským trhů ve zbytku letošního roku jen samá pozitiva. Vyřčena byla v září, a tak jejich platnost zatím nemůžeme vyloučit, výsledky z letošního srpna ale obrat stále nenaznačují. Francie se totiž propadla na historické minimum a dobře není ani v Německu. Největší evropský trh totiž meziročně hlásí pokles o 5,5 procenta, což představuje registrace v počtu - na německé poměry - jen 214 044 automobilů.
Pokud navíc tento výsledek zasadíme do stávající letošní bilance, pak u našich sousedů evidují celkový propad o 7 procent na 1,97 milionu prodaných vozů. Daný trend se přitom nepovedlo zvrátit ani v červenci, kdy měl pozitivní vývoj na svědomí jeden pracovní den navíc (opět srovnání s loňským rokem). Němečtí analytici proto na rozdíl od francouzských sdílejí spíše pesimismus, když naznačují, že letos bychom se žádného obratu do černých čísel neměli dočkat.
Jedna zásadní věc se ovšem v Německu změnila, a to poměr mezi automobily vybavenými diesely a benzinovými motory. Ve prospěch druhých se vyslovilo 51,7 % kupujících, zatímco po „naftožroutech“ sáhlo jen 46,6 % lidí. Enormní nárůst (+ 76 %) pak můžeme zaznamenat u elektromobilů. Slovo „enormní“ je však třeba dát si do kontextu s absolutními čísly, neboť prodáno bylo jen 435 vozů. Připomeňme přitom, že elektřinou poháněných vozů má v Německu brzy jezdit milion. O něco lépe jsou na tom hybridy, kde nárůst o 10 % představuje 2 210 prodaných vozů.
V rámci jednotlivých značek pak asi nepřekvapí, že v čele žebříčku najdeme Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi a BMW, za nimiž následuje Opel, Ford a Škoda. Ty sice mají na svědomí největší prodané objemy, ovšem s jedinou výjimkou rozhodně ne nejlepší meziroční růst. Ten evidujeme u Jaguaru (+86,7 %), Mini (+32,2 %), Mazdy (+31,2 %), Seatu (+11,8 %) a zmiňované výjimky, kterou je BMW (+11,6 %).
Překvapeni nejsme ani u seznamu největších „propadlíků“. Již tradičně totiž mezi ně patří Alfa Romeo (-40,1 %), Citroën (-25,7 %) a Peugeot (-27 %). Nově se k nim pak přidávají Smart (-42,6 %), Volvo (-27,9 %) či Suzuki (-25,2 %). Italská automobilka je na tom ovšem nejhůře, neboť registrace v srpnu činily pouhých 291 kusů. To je pro srovnání méně než třeba u výše zmíněného Jaguaru, který prodal 323 vozů.
Prodeje jednotlivých značek v Německu, srpen 2013
1. VW - 39 923
2. Mercedes-Benz - 22 391
3. Audi - 21 623
4. BMW - 17 538
5. Opel - 13 839
6. Ford - 13 454
7. Škoda - 10 802
8. Renault - 7 687
9. Hyundai - 7 436
10. Seat - 6 602
11. Toyota - 5 782
12. Fiat - 4 962
13. Kia - 4 872
14. Nissan - 4 268
15. Dacia - 4 176
16. Peugeot - 3 972
17. Mazda - 3 680
18. Citroën - 3 557
19. Mini - 2 661
20. Chevrolet - 2 242
21. Honda - 2 002
22. Suzuki - 1 982
23. Mitsubishi - 1 430
24. Volvo - 1 409
25. Smart - 1 181
26. Porsche - 1 087
27. Land Rover - 643
28. Jeep - 603
29. Subaru - 397
30. Jaguar - 323
31. Alfa Romeo - 291
32. Lancia - 119
33. Lexus - 117
34. Lada - 88
35. SsangYong - 64
36. Ferrari - 44
37. Iveco - 42
38. Bentley - 35
39. Alpina - 33
40. Infiniti - 27
41. Aston Martin - 26
42. Maserati - 26
43. Chrysler - 15
44. Lamborghini - 11
45. Morgan - 9
46. Lotus - 8
47. Cadillac - 6
48. Wiesmann - 3
49. Dodge - 2
50. Rolls-Royce - 2
V rámci jednotlivých modelů pak první příčku stejně jako loni (a po celý rok) okupuje trojice Golf/Golf Plus/Jetta, která je počítána jako jeden model. Proto má ostatně před ostatními opravdu výrazný náskok. Mnohem pozoruhodnější ovšem je posun Audi A3 na druhou pozici, neboť ještě v červenci byl tento vůz sedmý. A to jej ještě čeká posila v podobě sedanu.
Dobře je pak na tom také BMW řady 3, zatímco u Volkswagenu Passat evidujeme poněkud velký pád na osmou příčku. Tedy až za Polo, Mercedesy třídy A a třídy C nebo Audi A4. Optimismus pak tomuto modelu nepřináší ani celková letošní bilance, neboť na celkově prodaných 48 617 kusů (a druhé místo v žebříčku) se již tlačí zmiňovaná trojková řada (46 938 exemplářů).
25 nejprodávanějších modelů v Německu, srpen 2013
1. VW Golf/Golf Plus/Jetta - 15 391
2. Audi A3 - 6 052
3. BMW řady 3 - 5 538
4. VW Polo - 5 017
5. Mercedes-Benz třídy A - 4 472
6. Mercedes- Benz třídy C - 4 440
7. Audi A4 - 4 207
8. VW Passat - 4 133
9. BMW řady 1 - 3 960
10. Mercedes-Benz třídy E - 3 914
11. Opel Corsa - 3 904
12. BMW řady 5 - 3 848
13. Mercede-Benz třídy B - 3 611
14. Opel Astra - 3 334
15. Audi A6 - 3 323
16. Škoda Octavia - 3 211
17. Škoda Fabia - 3 010
18. VW Tiguan - 3 010
19. Ford Focus - 2 710
20. Ford Fiesta - 2 635
21. VW up! - 2 560
22. Seat Ibiza - 2 510
23. VW Touran - 2 456
24. Fiat 500/500L - 2 450
25. Audi Q3 - 2 387
Úspěch BMW řady 3 začíná ohrožovat i celkově druhou pozici Volkswagenu Passat. Do konce roku by tak v žebříčku ještě mohlo dojít ke změně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 6 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 9 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel