Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Německo, květen 2014: trh jde vzhůru, Seat Leon na dostřel top 10
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý trh si polepšil o 5,2 procenta. I nadále mu dominuje VW Group, patrné jsou také dílčí úspěchy končících VW Passat a Škody Fabia.
Není tomu dlouho, co jsme vás seznámili s prodeji nových aut na britských ostrovech. Ty můžeme považovat za neochvějnou baštu pozitiv a sociálních jistot, neboť již 27 měsíců v řadě vykazují růst registrací. Zatímco loni byly ve svém tažení osamoceny, pro letošek mohou počítat také s řadou „parťáků“. V květnu se kupříkladu zvedl německý trh, který oproti loňskému roku vykazuje 5,2 procentní růst. Prodáno tam bylo 274 804 nových vozů.
Z daného množství přitom 135 206 nových aut pohání dieselový motor, zatímco benzinový agregát najdeme pod kapotou 134 618 kusů. Zbytek pak připadá na alternativní pohon, kdy pro elektromobil se rozhodlo 934 zákazníků. Dalších 2 687 skončilo u hybridů (z toho 535 kusů připadá na verze PHEV), mimo to ovšem lidé nakupovali také modely poháněné plynem (LPG používá 497 vozů, CNG pak 848).
Tato skladba přispěla k celkovému ponížení emisí CO2 o 2,4 procenta na průměrných 134,3 g/km, přibližování k novým evropským limitům je tak zřejmé. Zajímavé je přitom i dělení v rámci barev, neboť takřka 83 procent všech prodaných vozů nese černý (28 %), šedivý (27,3 %), bílý (19 %) nebo modrý odstín (8,5 %). Tím však „demografickou studii“ můžeme opustit a zaměřit se na konkrétní výsledky.
Mezi značkami je jasně patrná nadvláda Volkswagenu, který s velkou ztrátou následuje Mercedes-Benz. Pro třícípou hvězdu jde přesto o úspěch, neboť po dubnové prohře s Audi může čtyřem kruhům úder vrátit. Mimo to si ovšem polepšily i značky jako Citroën (+22,9 %), Infiniti (+844 %), Jeep (+84,6 %), Mazda (+26,7 %), Nissan (+36,6 %), Renault (+32,5 %), Škoda (+22,5 %) či Volvo (+29,6 %).
Těmi, kdo naopak musí polknout hořkou pilulku, jsou třeba Kia (+14,7 %), Lexus (-27,8 %), Mini (-15,3 %), Smart (-12,3 %), Subaru (-27,8 %) nebo Suzuki (-16,7 %). A celku pochopitelně také Chevrolet, který letos prodal dokonce o 84,6 % vozů méně (konkrétně jde o 750 kusů). V jeho případě však již můžeme s pravidelným poklesem počítat, přičemž na vině je odchod automobilky z Evropy.
Nejprodávanější značky aut v Německu, květen 2014
1. Volkswagen - 57 959
2. Mercedes-Benz - 24 327
3. Audi - 24 163
4. Opel - 21 026
5. Ford - 20 399
6. BMW - 20 248
7. Škoda - 15 884
8. Seat - 9 111
9. Renault - 8 883
10. Hyundai - 8 632
11. Fiat - 7 798
12. Toyota - 6 121
13. Peugeot - 5 422
14. Citroën - 5 098
15. Dacia - 4 903
16. Nissan - 4 682
17. Mazda - 4 523
18. Kia - 4 299
19. Volvo - 3 063
20. Mini - 2 585
21. Porsche - 2 458
22. Honda - 2 071
23. Suzuki - 1 999
24. Smart - 1 990
25. Mitsubishi - 1 986
26. Land Rover - 1 383
27. Jeep - 757
28. Subaru - 434
29. Jaguar - 401
30. Chevrolet - 354
31. Alfa Romeo - 288
32. Infiniti - 215
33. Lancia - 133
34. Maserati - 97
35. SsangYong - 84
36. Lada - 78
37. Lexus - 78
38. Ferrari - 70
39. Alpina - 60
40. Tesla - 57
41. IVECO - 44
42. Bentley - 36
43. Aston Martin - 28
44. Chrysler - 16
45. Lamborghini - 10
46. Lotus - 10
47. Cadillac - 8
48. Morgan - 5
49. Rolls-Royce - 5
50. Wiesmann - 0
Přesunout se můžeme ke konkrétním modelům, kde situace na prvním místě věrně kopíruje stav mezi značkami. Lídrem je i nadále Volkswagen Golf, za kterým zůstává hluboká propast. Tomuto vozu navíc záda kryje Passat, což je opravdu působivý výsledek, když si uvědomíme, že stávající generace již dosluhuje. Aby toho přitom nebylo málo, pak třetí místo v žebříčku patří koncernovému Audi A3, na čtvrtou se pak propadl z dubnové druhé pozice Tiguan. Zbytek světa tedy de facto počíná až pátým místem, na které se probojovalo BMW řady 3 (to bylo kupříkladu v dubnu osmé).
Mimo čelo tabulky bychom ovšem svou pozornost měli zaměřit také na níže umístěné modely. A teď nemáme na mysli třeba Škodu Octavia na devátém místě, ale spíše úspěch Seatu Leon. Španělský hatchback a kombík totiž společnými prodeji poprvé přeskočily hranici čtyř tisíc kusů během jednoho měsíce a Top 10 již mají na dohled. Zmínit bychom pak měli i dobrý výsledek Škody Fabia, kterou stejně jako zmiňovaný Passat čeká v brzké době mezigenerační obměna. Přesto si připsala takřka 3 500 registrací.
40 nejprodávanějších modelů aut v Německu, květen 2014
1. VW Golf - 20 112
2. VW Passat - 6 735
3. Audi A3 - 6 161
4. VW Tiguan - 5 947
5. BMW řady 3 - 5 343
6. Opel Astra - 5 219
7. Ford Focus - 5 110
8. VW Touran - 5 037
9. Škoda Octavia - 4 818
10. Audi A4 - 4 813
11. Mercedes-Benz třídy E - 4 747
12. Opel Corsa - 4 538
13. Seat León - 4 328
14. VW up! - 4 113
15. Ford Fiesta - 4 029
16. VW Polo - 4 022
17. Mercedes-Benz třídy C - 4 016
18. BMW řady 1 - 3 891
19. BMW řady 5 - 3 840
20. Audi A6 - 3 744
21. Mercedes-Benz třídy B - 3 470
22. Škoda Fabia - 3 435
23. Fiat 500/500L - 2 789
24. Mercedes-Benz třídy A - 2 722
25. Seat Ibiza - 2 496
26. Opel Mokka - 2 443
27. Ford Kuga - 2 418
28. Opel Insignia - 2 385
29. Hyundai i30 - 2 343
30. Škoda Yeti - 2 265
31. Renault Clio - 2 236
32. Audi Q3 - 2 105
33. Opel Adam - 2 070
34. Audi Q5 - 2 015
35. Smart ForTwo - 1 990
36. Audi A1 - 1 951
37. VW Beetle - 1 932
38. Nissan Qashqai - 1 907
39. Opel Zafira - 1 890
40. Toyota Yaris - 1 880









Volkswagen Golf jasně dominuje prodejům jednotlivých modelů, samotná automobilka pak nemá konkurenci mezi značkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins