Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou?
2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Itálie patřila loni mezi největší propadlíky. Letos se jí nevede lépe, světlo na konci tunelu tu ale je. S trochou nadsázky i pro elektromobily a hybridy.
O italském trhu jsme se v posledním roce nezmiňovali zrovna v superlativech. Není se ale čemu divit, neboť právě tato zem patří v rámci prodeje nových automobilů mezi ty nejvíce zkroušené. Loni tamní trh vykázal propad o 19,9 procenta a letošek nebude o mnoho lepší. Jen za první pololetí totiž Apeninský poloostrov hlásí pokles o dalších deset procent, a ani to zjevně není konec tunelu, i když malé světýlko lze v dáli zahlédnout. Jevit se tak může červencová bilance, která ve srovnání s loňskem poklesla „jen“ o 1,92 % na 107 514 registrací.
Zajímavá je přitom skladba prodaných vozů. Modely poháněné dieselovým motorem jsou totiž zastoupeny z více než poloviny (58 777 kusů), přičemž ve srovnání s loňskem poklesly jen o 0,72 %. O poznání hůře se vedlo motorizacím benzinovým, které zaznamenaly 8,5procentní propad na 32 507 vozů. Růst je ale naopak evidován u vozů spalujících LPG (+11,7 % na 9 595 exemplářů) a metan (+49,5 % na 5 767 kusů). Ještě lépe si pak vedly elektromobily a hybridy, které při počtu 1 302, respektive 109 registrací poskočily o 132,5 a 133,3 procenta. Absolutní číslo je ale nadále minimální.
Pokud přijde řeč na konkrétní značky, pak i zde u mnoha výrobců vidíme posun k lepšímu. V některých případech je však nutné číst mezi řádky. Třeba u takové Škody, jíž prodeje sice na jednu stranu narostly o 45,4 %, ale na druhou stranu se jedná jen pouze o 941 vozů. Kusově tak česká značka zaostává třeba za Mini (1 332 vozů), Smartem (1 877 vozů) nebo takovou Dacii, která svou bilanci (2 161 vozů) oproti loňsku vylepšila o 21,4 %.
Dacia také v Itálii pokračuje ve svém úspěšném tažení Evropou. Oproti loňsku si připsala 21,4 %
Italský Fiat si pak na domácím trhu vede víceméně stejně, s velkým odstupem tak udržuje první příčku před druhým Volkswagenem a třetím Fordem. I v jejich případě však evidujeme celkový pokles, ovšem jen v řádu kusů. Mnohem hůře je ale u takové Hondy (-58,5 %), Mazdy (-21,1 %), Daihatsu (-97 %) nebo Mitsubishi (-48 %). A propad kupodivu zaznamenal i Land Rover, který je s registracemi o 22 procent níže než loni.
V rámci samotných modelů je pak situace na prvních dvou příčkách stejná jako loni. Vede Fiat Panda před Fiatem Punto, v roce 2012 třetí Fiat 500 ovšem nahradila Lancia Ypsilon. Pětistovka pak spadla až na páté místo za nově příchozí model 500L, prvním mimoitalským vozem v žebříčku je tak až šestý Ford Fiesta. Ten si přitom oproti loňsku pohoršil nejen o dvě pozice, ale také o přibližně tisícovku prodaných exemplářů.
Fiat Panda je stejně jako loni nejprodávanějším vozem na italském trhu
Prodeje jednotlivých značek v Itálii, červenec 2013
1. Fiat - 22 621
2. VW - 8 392
3. Ford - 6 894
4. Opel - 5 292
5. Citroën - 5 153
6. Lancia/Chrysler - 5 085
7. Peugeot - 5 017
8. Renault - 4 986
9. Toyota - 4 621
10. Audi - 4 283
11. Mercedes - 4 067
12. Nissan - 3 844
13. BMW - 3 358
14. Hyundai - 3 215
15. Alfa Romeo - 3 205
16. Kia - 2 602
17. Chevrolet - 2 574
18. Dacia - 2 161
19. Smart - 1 877
20. Mini - 1 332
21. Suzuki - 955
22. Škoda - 941
23. Land Rover - 932
24. Seat - 902
25. Volvo - 870
26. Jeep/Dodge - 466
27. Mazda - 361
28. Porsche - 309
29. Honda - 304
30. Mitsubishi - 243
31. Subaru - 173
32. Jaguar - 118
33. Lexus - 92
34. SsangYong - 81
35. Great Wall - 40
36. DR Motor - 32
37. Maserati - 17
38. Tata - 17
39. Ferrari - 16
40. Infiniti - 16
41. Mahindra - 15
42. Aston Martin - 8
43. Daihatsu - 2
44. Saab - 2
45. Lada - 1
46. Lamborghini - 1
Žebříček 20 nejprodávanějších modelů v Itálii, červenec 2013
1. Fiat Panda - 7 375
2. Fiat Punto - 5 483
3. Lancia Ypsilon - 4 078
4. Fiat 500L - 3 529
5. Fiat 500 - 3 447
6. Ford Fiesta - 2 490
7. VW Polo - 2 420
8. Alfa Romeo Giulietta - 2 400
9. Toyota Yaris - 2 181
10. Peugeot 208 - 2 136
11. VW Golf - 2 132
12. Renault Clio - 2 059
13. Nissan Qashqai - 2 024
14. Smart ForTWo - 1 877
15. Opel Corsa - 1 671
16. Citroën C3 - 1 463
17. Citroën C3 Picasso - 1 460
18. Mercedes-Benz třídy A - 1 357
19. VW up! - 1 262
20. Renault Captur - 1 227
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva