Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá

Ačkoliv celkové registrace klesly o 0,4 procenta, PSA, Renault a Dacia jsou nahoře o 2,6 procenta. Propad ovšem potkal BMW či korejské značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá

17.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoliv celkové registrace klesly o 0,4 procenta, PSA, Renault a Dacia jsou nahoře o 2,6 procenta. Propad ovšem potkal BMW či korejské značky.

Země galského kohouta se očividně ode dna jen tak neodlepí. Zatímco v lednu registrace narostly o půl procenta, v únoru opětovně klesly o 0,4 %. Tím jsme de facto na nule a nemůžeme se vůbec divit analytikům, že Francii pořádný návrat do černých čísel pro letošek rozhodně neprorokují. Je přitom skutečně sporné, zda se tak vůbec stane, neboť tamní legislativci dělají vše proto, aby automobily vyhnali z ulic. Politiku státních bonusů a malusů ovšem nechme stranou a pojďme se zadívat na samotná čísla.

Tak tedy, kvůli zmiňovanému vývoji se registrace zastavily na 171 522 nových vozech, z čehož valná většina dostala pod kapotu dieselový motor. Již druhý měsíc v řadě se přitom domácím značkám (kromě PSA a Renaultu tam spadá i Dacia, přestože je fakticky rumunská) povedlo udržet růst (+2,6 %), přičemž jejich souhrnné prodeje představují větší polovinu všech prodaných vozů. Jde totiž o 99 078 registrací. Souhrn prodejů zahraničních značek (mezi ně kupodivu patří i Nissan, přestože je stejně jako Dacia součástí aliance) pak pro změnu klesl o 5,3 procenta na 72 444 kusů.

Ne všichni „cizinci“ ovšem měli špatný měsíc. Pozitivní období totiž mělo Infiniti (+485 %), Jeep (+25,4 %), Land Rover (+23 %), Lexus (+13,1 %), Mazda (+20,8 %), Porsche (+31,9 %), SsangYong (+185 %), Suzuki (+34,2 %), Škoda (+10,4 %), Volvo (+20,3 %) a kupodivu i Lancia. V jejím případě přitom nárůst o 106,5 procenta neznamená jen kusový prodej, ale hned 506 registrací. Tedy lepší výsledek, než jakého ve Francii dosáhly třeba Honda nebo Mazda.

Zatímco druhá zmíněná japonská automobilka si ve Francii rovněž polepšila, u té první evidujeme meziroční propad o 34,5 procenta. Není ovšem sama, neboť nepříznivý byl únor také k BMW (-12,7 %), Fordu (-12,9 %), Hyundai (-53,8 %), Chevroletu (-16,5 %), Kie (-11,4 %), Mini (-19,9 %) a Smartu (-43,6 %).

Nejprodávanější značky ve Francii, únor 2014

1. Renault - 26 657
2. Peugeot - 24 203
3. Citroën - 18 532
4. Volkswagen - 11 319
5. Dacia - 9 663
6. Nissan - 5 800
7. Toyota - 5 513
8. Ford - 5 389
9. Opel - 5 060
10. Audi - 4 131
11. Fiat - 3 788
12. Mercedes-Benz - 3 433
13. BMW - 3 131
14. Kia - 2 314
15. Seat - 1 638
16. Škoda - 1 556
17. Suzuki - 1 302
18. Hyundai - 1 274
19. Mini - 1 087
20. Chevrolet - 1 081
21. Volvo - 1 053
22. Alfa Romeo - 662
23. Land Rover - 604
24. Lancia - 506
25. Honda - 495
26. Mazda - 488
27. Smart - 275
28. Porsche - 215
29. Mitsubishi - 199
30. Lexus - 198
31. Jeep - 74
32. Subaru - 55
33. Maserati - 47
34. Jaguar - 46
35. Infiniti - 31
36. SsangYong - 20
37. Tesla - 20
38. Ferrari - 10
39. Aston Martin - 6
40. Morgan - 6
41. Bentley - 3
42. Lotus - 3
43. Lada - 2
44. Lamborghini - 2
45. McLaren - 2
46. Rolls Royce - 2
47. Caterham - 1
48. Fisker - 1

Přesunout se můžeme k jednotlivým modelům, kde pořadí na čele tabulky plně reflektuje samotné výrobce. První cizí model - sedmou generaci Volkswagenu Golf - totiž najdeme až na desátém místě. Co naopak v žebříčku nejúspěšnější třicítky nenajdeme, jsou české modely. Octavia se totiž dostala mimo hru, stejně jako třeba Seat Leon, Opel Mokka nebo Volvo V40.

Zvýraznit se naopak dá úspěch Peugeotu 308, který se záhy po svém uvedení vyšvihl na slušné osmé místo. Dobře se pak ve Francii vede i Fiatu 500, Toyotě Auris či Mercedesu třídy A, který je vedle Audi A3 jediným prémiovým zástupcem v tabulce. Je tedy zřejmé, proč třícípá hvězda loni v létě tolik bojovala o zrušení zákazu prodeje, který dostala na základě neschválené náplně klimatizace.

30 nejprodávanějších modelů ve Francii, únor 2014

1. Renault Clio IV - 7 832
2. Peugeot 208 - 7 159
3. Renault Captur - 4 559
4. Citroën C4 Picasso - 4 431
5. Citroën C3 - 4 371
6. Peugeot 2008 - 4 282
7. Dacia Sandero - 4 078
8. Peugeot 308 II - 3 886
9. Renault Scénic - 3 782
10. VW Golf VII - 3 542
11. Dacia Duster - 3 386
12. VW Polo - 3 349
13. Renault Mégane - 3 307
14. Peugeot 3008 - 2 943
15. Nissan Qashqai - 2 525
16. Toyota Yaris - 2 390
17. Citroën C4 - 2 334
18. Renault Twingo - 2 202
19. Ford Fiesta - 1 950
20. Opel Corsa - 1 727
21. Citroën C3 Picasso - 1 683
22. Peugeot 508 - 1 611
23. VW Tiguan - 1 561
24. Fiat 500 - 1 525
25. Renault Clio Collection - 1 403
26. Toyota Auris - 1 399
27. Nissan Juke - 1 370
28. Citroën DS3 - 1 348
29. Mercedes-Benz třídy A - 1 224
30. Audi A3 - 1 151


Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 1 - Test Renault Clio IV 09 TCe 011Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 2 - Test Renault Clio IV 09 TCe 014Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 3 - Test Renault Clio IV 09 TCe 015Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 4 - Peugeot 208 prvni test 05Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 5 - Peugeot 208 prvni test 10Prodeje aut Francie, únor 2014: domácí značky stoupají, trh se znovu propadá - 6 - Peugeot 208 prvni test 07
Renault Clio byl v únoru nejprodávanějším modelem Francie. Na záda mu ovšem dýchá Peugeot 208

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.