Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejce monstra Skupiny B zkouší odradit fiktivní zájemce bezprecedentním krokem
28.6.2021 | Petr Prokopec
Na jednu stranu chápeme, že takové auto není možné předvádět kde komu, tento prodejce se jej ale rozhodl neukázat nikomu. Podmínkou byť pro zaslání fotek je poslání výpisu z účtu.
V roce 1983 se světu představil Peugeot 205. Francouzská automobilka v té době nebyla ve zrovna špičkové kondici, a proto do novinky vkládala nemalé naděje. Naštěstí pro ni se vůz stal obrovským prodejním hitem, a to i díky špičkové verzi T16, která byla homologačním speciálem Skupiny B. Tedy vrcholné skupiny světového šampionátu v rallye, který opakovaně ovládla. Těchto aut přitom vzniklo jen něco málo přes dvě stovky, takže přímo prodejům příliš nepomohla, jako imagemaker ovšem tato varianta posloužila dokonale.
Právě sportovní úspěchy, výjimečnost a mimořádná technika se staly důvody, pro které francouzský hatchback v průběhu let jen roste na ceně. Ta nyní dosahuje opravdu nebeských výšin, jak dokládá pohled na nabídku společnosti Luxury Car Consulting. Za letitý model Peugeotu si totiž požaduje 450 tisíc Eur (cca 11,45 milionu korun), což je větší suma, než jakou zaplatíte za tři exempláře základního Porsche 911. Kupé z Zuffenhausenu přitom disponuje mnohem vyšším výkonem i dynamikou a s image na tom také není špatně.
Pokud byste přitom vyrazili do showroomu Porsche a jedno takové si objednali, v podstatě jen sepíšete smlouvu a je hotovo. Přičemž stejné je to i ve chvíli, kdy zuffenhausenské dealerství vyměníte za mnichovské a namísto sporťáku zvolíte třeba BMW řady 7. Dělat cokoli více nemusíte ani na aukcích, kde ceny dražených předmětů startují i o poznání výše než u Peugeotu, maximálně složíte dražební jistinu. Majitel či firma Luxury Car Consulting, která byla pověřena prodejem, ale zachází ještě dál.
Po zájemcích o prohlídku totiž požaduje výpis z bankovního konta, který má ukazovat, že na takový vůz vůbec máte. To má nejspíše odradit ty lidi, kteří by vůz přišli pouze „očumovat“. To se možná povede, dá se nicméně předpokládat, že odrazeni budou i ti, kdo by jej skutečně chtěli koupit. Pokud totiž někdo může vytáhnout z kapsy přes 11 milionů korun, pak rozhodně netouží po tom, aby jej lustroval pro něj neznámý prodejce, který na tom s příjmy bude jistě hůře.
Právě doklad o majetku je přitom jedinou šancí, jak vůbec daný vůz vidět, neboť prodávající při vyvěšení nabídky na svém webu ani nepoužil fotky nabízeného exempláře, což absurditu jeho přístup jen podtrhuje. Místo toho vyrukoval s ilustračními, což je opravdu zajímavá praxe. Vlastně by nás proto ani nepřekvapilo, kdyby lidé dali showroomu ochutnat jeho vlastní polívčičku a vyrukovali s falešnými dokumenty z banky - fiktivní výpis s miliardou na účtu v PDF si schopný člověk vytvoří během pár minut. Ani oni totiž nemusí prodejci věřit, že nabízené auto skutečně vlastní a že to je ve špičkovém stavu, jak tvrdí.
Lze už jen dodat, že nabízený vůz je velmi pravděpodobně vyveden v šedém laku Winchester Grey, stejně jako zbytek produkce. Jinak zbarvených kousků je totiž jen pár a mezi nimi i exemplář Jeana Todta, který se do prodeje dostal nedávno, a to za 400 000 Eur (10,17 mil. Kč). I přes slavného majitele tak byl k mání levněji a prodejce s jeho nafocením neměl žádný problém, stejně jako nejspíše nedošlo na lustraci majitele. A to i přesto, že šlo o kousek s výkonem navýšeným na 230 koní, zatímco tento jich má „jen“ 200.
Zřejmě podobně laděný Peugeot 205 T16 se nyní objevil v nabídce společnosti Luxury Car Consulting. Ta za něj sice požaduje přes 11 milionů korun, ovšem u nabídky použila jen oficiální fotky. Přičemž zájemci se musí napřed prokázat dostatečným majetkem, než jej uvidí alespoň takto, natož pak fyzicky. Ilustrační foto: Peugeot
Zdroj: Luxury Car Consulting
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 11 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 7 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 9 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 10 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 11 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.28. 00:20 - abgx1
- kamera do auta 11.27. 22:31 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 11.27. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 19:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.27. 18:03 - jerry
- whitelist & blacklist 11.27. 17:21 - jerry
- VZKAZY 11.27. 14:40 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel