Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč Teslu na Nordschleife neřídí Nico Rosberg? Nemůže, nemá na to kvalifikaci
13.9.2019 | Petr Prokopec
Jakkoli to může znít absurdně, poslední německý mistr světa Formule 1 aktuálně opravdu nemůže zasáhnout do příprav Tesly na překonání rekordu elektrických čtyřdvířek na nejslavnějším německém okruhu, i když se sám nabídl.
Pokud někdo získá titul mistra světa Formule 1, právem se může považovat za pana pilota, v celé historii tohoto světa se to povedlo jen 32 lidem. Nico Rosberg navíc předvedl něco dříve neviděného a pouhých pět dní po opanování šampionátu v roce 2016 ohlásil konec své aktivní závodní kariéry. Odešel tak na vrcholu s tím, že se hodlá daleko více věnovat rodině. Mimo to ovšem začal také fušovat do řemesla youtuberům, a aby toho nebylo málo, stal se i velkým propagátorem elektromobility. Jako takový tedy ihned zareagoval na novinky Elona Muska, kterému nabídl své služby jako řidič Tesly Model S na Ringu.
Kalifornský elektromobil se přitom tento týden v pohoří Eifel již ukázal, po Rosbergovi však nebylo ani vidu, ani slechu. Místo něj za volant usedl Thomas Mutsch, který sice závodil v šampionátech GT či GT3, Rosbergovy slávy ale zdaleka nedosahuje. Může se tak zdát překvapivé, že dostal přednost před člověkem, který se sám nabídl Muskovi a zrovna jemu by se velmi hodil do marketingového krámu. Vysvětlení je ovšem prosté, Nico nemá pro jízdu na Ringu v současné chvíli dostatečnou kvalifikaci.
Že něčemu takovému nemůžete uvěřit? Realita je skutečně taková, německo-finský závodník žijící v Monaku totiž nemá oprávnění účastnit se jízd v rámci tzv. Industry Poolu. Tedy testů, při kterých mají známý okruh pro sebe vyhrazený pouze automobilky. Jejich jezdci před usednutím za volant musí projít třídenním školením, tréningem a akreditačním procesem, bez toho řídit nesmí.
Něco takového ovšem Rosberg ve chvíli, kdy Muskovi nabízel své služby, netušil. A s pravidly zřejmě nebyl obeznámen ani šéf Tesly. Proto nakonec musel za šampiona F1 zaskočit Mutsch, který ovšem ve výsledku může být lepší volbou. S německým okruhem má totiž nemalé zkušenosti, navíc přímo ze závodů. K tomu je stále aktivním jezdcem se „zabijáckými instinkty“, o které Rosberg po více než dvou letech v „důchodu“ mohl přijít.
Nastalá situace samozřejmě neznamená, že Rosberg nemůže za volant usednout vůbec, neboť v sobotu 21. září, kdy si Tesla zamluvila okruh na půl hodiny jen pro sebe, se bude hrát do značné míry podle jejích pravidel. Je ale znovu nepravděpodobné, že by Rosberg měl najednou bez pořádné zkušenosti se zjevně specifickým vozem být schopen jet naplno po tak náročném okruhu, kde není doma. Američané budou mít k dispozici maximálně pět kol, je ovšem otázkou, o kolik lépe je na tom Mutsch - i ten za volantem Tesly během jízd v rámci Industry Poolu strávil pouze pět kol. Přitom neřídil verzi P100D+, tedy červený prototyp osazený třemi elektromotory a zakázkovým bodykitem, nýbrž sériovější šedý kousek na záběrech níže.
Vše tak nasvědčuje tomu, že Musk si jako už nejednou ukrojil větší krajíc, než jaký dokáže pozřít. Ovšem, třeba nás překvapí, v tuto chvíli nikdo pořádně neví, jaký dynamický potenciál dosud neznámý prototyp Tesly skutečně má.
Tesla Model S se skutečně ukázala na Ringu, za volantem však neseděl Nico Rosberg, nýbrž Thomas Mutsch. Rosberg na okruh v rámci společných jízd automobilek usednou nemůže, alespoň ne v tuto chvíli
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 2 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 5 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus