Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr
10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Kia Stinger dokáže ohromit svou technikou i vzhledem, reakce na její vnitřek jsou ale rozporuplné. Značka nyní říká, že to jinak udělat nechtěla.
Kia Stinger ve své domovině už zamířila do prodeje a zakrátko by měla přijít řada i na ostatní trhy včetně toho českého. Korejská automobilka proto začíná o svém přelomovém modelu znovu mluvit. Nově o sportovně laděném sedanu prohodil pár slov Gregory Gillaume, šéfdesignér evropské divize značky. A osvětlil zejména důvod, proč agresivně stylizovaný exteriér a podobně laděnou techniku doplňuje interiér, který sám označuje za konzervativní a leckdo mu dává nálepku „nudný”.
„Podstatou věci je, že tento vůz byl pro Kiu obrovským krokem vpřed. Není to samozřejmě zcela nový typ vozu, ale my jsme si říkali, že ze zákaznického pohledu to je velká změna, kterou mohou mít problém vstřebat. Měli jsme pocit, že interiérem jim můžeme přijetí něčeho tak nového ulehčit, než abychom je šokovali nějakými vrcholnými technickými hračičkami,“ osvětluje Guillaume to, proč je interiér u Stingeru střižen podobně jako u jiných modelů značky, což o zbytku vozu neplatí ani v nejmenším.
„Měli jsme zkrátka pocit, že u prvního vozu, se kterým vstupujeme do tohoto segmentu (sportovních sedanů - pozn. red.), musíme vytvořit prostředí, ve kterém se zákazník bude cítit jako doma,“ dodává šéf evropského designového centra korejské značky. „Vezměte si, že lidé musí už takhle akceptovat, že je to Kia, že má 370 koní a že jede 270 km/h. A navrch toho všeho by měli akceptovat, že uvnitř je jako vesmírná loď?“ dodává.
„Analogová cesta” tedy dle Guillauma byla tou nejlepší cestou i proto, že moderní systémy nechtěli použít ani jednotliví designéři. A to i přes značnou pozornost, jakou jim svět věnuje. „Jsme značka, která stále používá velké množství tlačítek. Občas od vás (od médií) za to schytáváme kritiku, ale jsme jen opatrní v implementaci věcí, o kterých se sice mluví a píše, ale z nichž zákazník neprofituje.“
„Proč byste měli mávat rukama ve vzduchu, abyste ovládali klimatizaci či hlasitost rádia, když postačí jen udělat tohle? (Guillaume naznačuje klasické ruční ovládání obou systémů - pozn. red.). Nejsem si jist, že ovládání gesty je nejlepší možností. Všichni o tom mluví, jak je to skvělé, marketingové oddělení je z toho nadšené. Ale já si nejsem jist, že je to ten nejlepší systém pro zákazníky,“ říká dále a přinejmenším tímto nám mluví z duše.
Jestli mu věříte to zbylé, zvažte sami. Guillaume ostatně připouští, že s příchodem příští generace se může mnohé změnit. Je přitom pozitivní slyšet, že pro Kiu není Stinger jen ojedinělým experimentem, ale že se již nyní počítá s nástupcem - a to ve chvíli, kdy si značka ještě ani nemůže být jista možným prodejním úspěchem. Jedno ale jasné je, nový Stinger opětovně dorazí se dvěma páry bočních dveří, kupé k mání nebude.
Důvodem jsou samozřejmě prodeje, které v tomto segmentu nejen že nejsou vysoké, ale navíc klesají. „A my nechceme vyrábět vozy, o kterých již dopředu víme, že se nebudou nějak zvlášť dobře prodávat.“ Dvoudvířko je tedy skutečně venku ze hry, možná se ale dočkáme kombíku. K tomuto vozu se totiž Guillaume vyjadřuje poněkud vyhýbavě.
Tajemný je pak ostatně také v případě ještě ostřejší verze. „Mám nějaké hrubé myšlenky, ale ty s vámi opravdu nemůžu sdílet,“ dodává evropský šéfdesignér Kie. Tím jen naznačuje, že automobilka by se skutečně mohla vydat i za oněch 370 koní. Kdy a zda doopravdy se tak stane, není jisté. Dříve než za pár let to ale nebude, podobně jako v případě onoho interiéru - máte-li zájem o něco „peprnějšího”, facelift za 3 nebo 4 roky je to jediné, k čemu lze nyní vzhlížet...
Nová Kia Stinger spojuje extravagantní zevnějšek s poněkud konzervativním interiérem. Podle evropského šéfdesignéra značky to byl záměr
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 56 minutami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 2 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 3 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 5 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva