Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je u nás Škoda modlou? I proto, že děti tíhnou k týmž autům jako rodiče
17.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Díky podobné povaze, ale i externím faktorům je pravděpodobné, že si děti koupí auto stejné značky, co rodiče.
Pokud vás rodiče vozili či vozí v BMW, je dost dobře možné, že také v určitý čas usednete do vozu s roztočenou vrtulí ve znaku. A pokud jezdili či jezdí Škodou, je docela pravděpodobné, že si sami jednou koupíte škodovku. Říká to nová studie Michiganské univerzity. Podle ní je až o 39 % pravděpodobnější, že si děti koupí auto stejné značky, jako jejich rodiče. A není to jen věc vybraných automobilek - výsledky podle studie platí pro většinu značek včetně těch od GM, Toyoty, Chrysleru a dalších.
Studie, která stále probíhá, má tyto předběžné výsledky z výzkumu mezi 4 600 dospělými dětmi a 2 600 jejich rodiči. Lidé byli dotazováni každé dva roky mezi léty 1999 a 2011. Není samozřejmě jisté, že skončíte ve Škodě, třebaže si váš otec právě objednal svou čtvrtou Octavii v řadě, ale podle těchto výzkumů to je pravděpodobnější než jakýkoli jiný scénář.
„Týká se to skutečně aut, nebo mohou mít vliv ostatní faktory, jako například to, že si rodiče a děti bývají podobní?” táže se Soren Anderson, jeden z autorů studie. „Jsme si docela jistí, že za tím stojí spíše ta auta,” odpovídá. Samozřejmě, jste-li blázen do rychlých aut a vaši rodiče nikoliv, podle našeho názoru si asi nekoupíte dieselový kombík, alespoň dokud nebudete sami mít děti, ale pokud jsou názory na auta vaše a rodičů aspoň trochu podobné, dá se studii věřit.
Podle studie rodiče a děti většinou žijí v podobné oblasti, mají podobné vzdělání a vydělávají podobné peníze, což také jistě ovlivňuje jejich výběr vozů. Anderson uvedl, že všechny tyto faktory studie brala v potaz. Studie zohledňovala věk, příjem, místo bydliště, vzdělání, pohlaví a velikost rodiny.
Tento faktor jistě není zdaleka tím jediným, který rozhoduje o tom, co si koupíte za další vůz, pode studie je ale významný. Argumentace, že škodovky jsou u nás oblíbené hlavně kvůli široké prodejní síti, dobrému servisnímu zázemí a dalším faktickým specifikům tak nakonec nemusí být pravdivý, byť i tyto záležitosti se v preferencích kupujících jistě projevují. Nakonec může být hlavní to, že Škodu měli rodiče, tak pro ní automaticky míříte též. A pokud vás nezklame... Předchozích majitelů škodovek je v České republice spousta a obliba značky u mladých zákazníků se někdy jinak vysvětluje stěží.
Výsledky této studie mohou pochopitelně ovlivnit marketingové strategie automobilek. Pokud totiž mladší zákazníci přicházejí do showroomů už loajální ke značce, protože takový vůz měli jejich rodiče, modely stojící na dolním konci nabídky by mohly jít s cenou trochu nahoru. Naopak středové či vrcholové modely by mohly být levnější či by se k nim mohly vázat lepší pobídky, aby se zákazníky stali rodiče a tím za několik let i jejich děti.
Takovéto změny v cenících automobilek však podle nás zas tak pravděpodobné nejsou, využít tohoto smýšlení ze strany automobilek ale jistě lze. Nakonec třeba i intenzivnějším cílením propagace na ty, kteří ke značce žádnou loajalitou netrpí - u zbylých má výrobce v případě dobrého produktu skoro vyhráno předem...
Pokud je vám třeba 20 a toužíte po nové Škodě Fabia, zamyslete se nad tím, co vás k tomu přivedlo. Možná jde jen o to, že „otec měl přece vždy Fabii”...
Zdroj: MSU přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva