Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde
15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?
Renault Mégane RS, který se představil na frankfurtském autosalonu nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Uvedl to šéf divize Renault Sport Patrice Ratti v reakci na narážky, že nové RS nemá dost výkonu. Konkurence je totiž už dávno výše - Golf může mít jako GTI i R až 310 koní, to samé Leon Cupra R. Nový Civic Type-R zamířil k 320 kobylám, Focus RS jich má 350 a absolutní špička segmentu je ještě jinde - A 45 AMG disponuje 381 koňmi a i to se podle srovnání všech těchto aut jeví jako málo vedle Audi RS3 disponujícím až 400 koňmi.
Novinka Renaultu vedle toho přichází s downsizingem a oproti minulé generaci má motor o dvě deci menší. Jeho přeplňovaná osmnáctistovka tak dává „jen” 280 koní a 390 Nm, tedy přibližně tolik, kolik měl jeden z úhlavních konkurentů, Leon Cupra, už před léty. Posílá je na přední kola přes klasický, puristický manuál nebo přes dvouspojkový automat s pádly pod volantem. S tou dostane launch control a další podobnou výbavu. Podle Rattiho se novinka se zrychlením na 100 km/h dostane těsně pod šest vteřin. Špička segmentu je přitom už skoro o dvě sekundy výše, i když ji, pravda, pomáhá pohon všech kol.
„V historii jsme s Méganem RS nebyli nikdy nejsilnější v segmentu, ale nejednou jsme byli nejrychlejší na okruhu,” říká Ratti na to, že 280 koní dnes není dost. „Naším cílem nebylo mít nejvyšší výkon. Zároveň však nutno říci, že dvoulitrové turbo v předchozím Méganu RS začalo na 230 koních a odešlo s výkonem 275 koní, takže naši inženýři budou po kouskách hledat cesty, jak výkon osmnáctistovky zvyšovat,” naznačil Ratti něco z budoucnosti nového motoru. Ten, jak víme, pochází z nového Alpine A110.
Už nyní je známo, že koncem příštího roku přijde verze Trophy, jejíž motor bude vyladěn na 300 koní a 400 Nm, hodnoty vyjmenované konkurenci alespoň bližší. „Naším cílem ale není být nejsilnější,” zopakoval Ratti. „Naším cílem je nabídnout nejvíce potěšení za volantem a být nejrychlejší na okruhu. Vždycky tomu tak bylo. Deset, dvanáct koní není na okruhu velký rozdíl, můžete to víc než vynahradit efektivitou v zatáčkách,” pokračoval.
Kam Renault Sport s novým Méganem RS míří, je jasné - za rekordem předokolek na Severní smyčce Nürburgringu. Ten aktuálně drží Civic Type-R s časem 7:43,8, což je opravdu úctyhodné číslo nejen na předokolku. Mégane RS tak má před sebou pokud ne Mount Everest, tak aspoň Elbrus určitě. Vzpomeňme ale, komu Civic rekord sebral.
Na rozdíl od Clia RS bylo u Méganu rozhodnuto hned zkraje, že u něj budou mít zákazníci na vybranou mezi manuálním a automatickým řazením. Manuál nebyl přidán až na poslední chvíli, počítalo se s ním od začátku, takže Renault mlžil, když to roky nechtěl potvrdit. Podobně se rovnou od začátku nepočítalo s pohonem všech kol. Podle Rattiho není směrodatný pro co nejlepší časy na okruzích a také by přidal příliš mnoho váhy platformě, která na něj není připravena.
A, pochopitelně, se čtyřkolkou by se Mégane RS nemohl ucházet o post nejrychlejší předokolky Nordschleife, rázem by byl srovnáván i s oním Audi RS3, na nějž by se 120koňovým mankem nestačil ani s veškerou efektivitou v zatáčkách na světě. Jak dopadne pokus o rekord, se zatím musíme nechat překvapit, Renault Sport ho možná bude zkoušet až se silnější verzí Trophy s lepším podvozkem. Jakou při pokusu zvolí převodovku, je asi jednoduché uhodnout, i když...








Renault Megane RS 2018 se ukázal jak naživo ve Frankfurtu...
...tak na sadě oficiálních fotek
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Lada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 49 minutamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 2 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 3 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 5 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha