Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nová Dacia Duster skoro stejná jako ta stará? Tady je nové vysvětlení
19.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že nový Duster není až tak nový, bylo jasné už při jeho odhalení. Proč je tomu tak, mateřský Renault párkrát zkusil vysvětlit, slova jeho šéfa zní rozumněji.
Odhalení nové Dacie Duster jistě zklamalo ty, kteří se těšili na jakkoli výraznější designovou nebo alespoň technickou proměnu. Duster prostě jiný není, i když si říká nový - změny na něm musíte hledat lupou a přesto jich nenajdete mnoho. A ani živý kontakt nedělá jiný dojem, třebaže interiér připomínající ty od Audi je zcela nový. Pokud se automobilka vydala takovým směrem záměrně, musíme se pídit pod důvodech.
Mateřský Renault se nyní vytasil s novým vysvětlením, které je alespoň o trochu méně bizarní, než ta předchozí. Jean-Christophe Kugler, viceprezident Renaultu mající pod palcem evropské aktivity firmy a tedy i celou Dacii, říká, že se rumunská automobilka ptala stávajících i potenciálních zákazníků na sociálních médiích, kde vůz vylepšit. A zákazníci prý po jakkoli podstatnějším odklonu od dosavadního řešení netoužili.
Je pochopitelné, že pokud vůz bodoval nabídkou pohonu všech kol a víc než slušnou průchodností terénem za velmi nízkou cenu, automobilka chtěla tuto atraktivitu zachovat. Musela ale nutně vůz udělat stejný skoro po všech stránkách? „Od roku 2004 jsme prodali 4,5 milionu Dacií a od zákazníků jsme se dozvěděli, že Duster je ikona s jen velmi specifickými oblastmi, kde by bylo možné ho vylepšit.,” uvádí Kugler.
„Zeptali jsme se tedy, co je důležité. Byla to příležitost ke změnám, ke zlepšením, ale se zachováním strategie nabídnutí co nejvíc muziky za málo peněz,” pokračuje. Zákazníci tedy firmě řekli o vylepšeních v několika různých oblastech, žádné ale nesahaly do podstaty vozu. Chtěli vylepšit elektrický posilovač řízení s cílem řízení zpřesnit, zlepšit komfort sedadel, snížit hluk v kabině a přemístit dotykový displej infotainmentu tak, aby se dal lépe používat. Jinak prý chtěli zachovat design, který si na nic nehraje.
Kugler dále vyzdvihl novinky jako asistent rozjezdu do kopce a sjezdu s kopce, kamery okolo auta nabízející 360° rozhled a digitální kompas, které mají Dusteru přidat na schopnostech v terénu, i takové věci prý lidé chtěli. „Geny Dusteru říkají, že musíme nabídnout nějaké schopnosti v terénu. Ty jsme, i na přání stávajících zákazníků, nyní mohli vylepšit,” konstatuje
To, co se mělo změnit, jsou opravdu detaily, a tak právě na ty Dacia sáhla. Na zbytek nikoli. A problém s tím zjevně nemá. „Naše místo v rámci aliance Renault-Nissan nám dovoluje používat nové technologie ve chvíli, kdy se to vyplatí a kdy je spolehlivost těchto technologie prověřená. Nejsou to kompromisy,” uvedl také Kugler k obecně starší technice v útrobách vozů Dacia.
Nový Duster je tedy stejný jako ten starý, jen o něco lepší, protože to tak zákazníci chtěli. Čas ukáže, jestli je to správný přistup a jestli nový-nenový vůz nezastará příliš rychle. Soudě podle dosavadní odezvy bychom ale řekli, že to bude znovu hit. Snad tentokrát i s lepší odolností proti korozi...
Tohle opravdu je nový Duster, byť to na první pohled těžko poznat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
před 8 hodinami - Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
před 10 hodinami - Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
před 11 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva