Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč dát přednost i30 před Octavií? Takhle to prý vidí Hyundai
14.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tento dokument má sloužit dealerům Hyundai coby podklad pro argumentaci před zákazníky váhajícími mezi kombíky i30 a Octavia. Servítky si moc nebere.
V prvé řadě je třeba říci, že zatím nemůžeme potvrdit autenticitu přiložených stránek a vzhledem k jejich technickém provedení je také možné, že si je někdo udělal doma na počítači. Na druhou stranu je ale otázkou, kdo by měl motivaci takový materiál vytvářet, a tak předpokládáme, že jde opravdu o dokument sloužící buď všem dealerům, nebo alespoň zaměstnancům jednoho z dealerů Hyundai coby podklad pro přesvědčování zákazníků ke koupi nové i30 kombi.
Takové dokumenty ostatně nejsou ničím zvláštním, neboť zdaleka ne každý prodejce aut je nadšencem, který každé ráno čte třeba... Autoforum.cz a má tak neustálý přehled o nabídce konkurence. Je tedy vcelku obvyklé, že automobilka vedle sebe v patřičných tabulkách postaví klíčové parametry aut podobného typu, a to pochopitelně zejména ty, ve kterých konkurenci překonává. Pokud má nějaké auto největší rozvor, prostor na zadních sedadlech, nejmenší normovanou spotřebu a třeba vysokou základní výbavu, můžete se vsadit, že se ve srovnáních objeví právě tyto údaje. Konec konců si stačí objet pár dealerů a pokud jde o síť automobilky, která neponechává nic náhodě, uvidíte sami, že prodejci budou argumentovat podobným způsobem.
To je zkrátka běžné a za normálních okolností bychom vám podobné záležitosti asi ani neukazovali. Přiložený materiál je ale poněkud specifický, a to přinejmenším ve dvou věcech - bere si až na dvě výjimky na paškál jediné konkurenční auto a rozhodně se nedrží pouhého srovnání faktů. Pouští se do mnohdy odvážných závěrů a za i30 se bije neobyčejně horlivě.
Stačí se podívat na úvodní stránku se slovy „Nová odjištěná zbraň” - nemáme nic proti i30, ale slova odjištěná zbraň bychom si ponechali pro jiná auta. Další stránka nese nadpis „i30 kombi deklasuje konkurenci” (rozumí se obvykle jen Octavii) a bere to pěkně popořádku. Design vozu je charakterizován slovy „nejprostornější krása” kdežto Octavie Combi je „tuctová a nudná”. Stránka číslo tři pokračuje informacemi o interiéru u Octavie definovaného „dětským rozvorem”, zavazadelník českého kombíku pak ve srovnání s absolutně rovnou podlahou definuje „absolutní schod”.
Ani palubní deska Octavie z toho nevyšla dobře. Prý „připomíná Spartaka”, ta z i30 kombi má vedle toho „moderní, atraktivní a prémiový vzhled”, závěr je pak asi očekávatelný - i30 je prostě „velké auto bez chyb” nebo také „bezkonkurenční vůz s bohatou výbavou” kdežto Octavie „MB skřipcem protažené” auto, které „už zákazníka neoblbne”. Nechybí cenové srovnání s konkurencí (tam ale na Octavii nedošlo, na levnější Mégane kupodivu ano) a výjimečně zcela faktická srovnání dynamiky základních motorů (zde zase jen s Octavií) a zavazadlových prostorů (zde s lecčíms včetně Octavie, která z něj i po skřipci vyšla lépe). Pak už dojde jen na samostatné představení „kufru” i30 kombi a srovnání rozměrů s předchozí generací i30cw, tím argumentační maraton končí.
Nevíme, jestli by vás podobná argumentace dealera přesvědčila, dokumentu ale nezle upřít jednu schopnost - pobaví. Na jednu stranu je naprosto pochopitelné, že každá automobilka vidí své auto jako to nejlepší ve třídě, na druhou stranu by měla myslet na to, že zákazníka neoblbne jen škodovka a nadsazená argumentace rychle ztratí na věrohodnosti.
Názor na celý dokument si jistě uděláte sami, my můžeme bez podobného zápalu dodat jediné. Nová i30 kombi je velmi dobré auto, to ale předchozí Octavia Combi byla též. Již slovo „byla” pak odhaluje jednou podstatnou věc - ať už si celé záležitosti myslíte cokoli dokument už pozbyl relevance. Srovnává novou generaci i30 kombi s předchozí generací Octavie Combi, která byla nedávno představena v novém balení. Jaká je, budeme vědět už brzy, s ohledem na nedávné vyrovnané klání hatchbacku i 30 a liftbacku Octavie ale asi můžeme bez okolků předem říci, že by na sebe oba konkurenti měli hledět s úctou...
Pokud váháte zrovna mezi i30 a Octavií, nabízíme vám navíc jeden poněkud zaujatý pohled na jejich srovnání...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva