Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy s dvouspojkovými automaty dál topí Ford, zákazníci jej už i žalují
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál v se zámoří nedokáže vypořádat se stížnostmi klientů na automaty se dvěma spojkami. Došlo na petice a teď i na žaloby.
Možná si ještě vzpomenete na loňský článek, jenž se týkal dvouspojkových převodovek. Ty byly svého času považovány za dokonalé řešení „automatické budoucnosti”, zejména kvůli úspoře paliva i rychlosti během řazení. Nicméně někteří zákazníci s nimi mají problém. Zejména za Velkou louží si stěžují, že nefungují stejně hladce jako ty konvenční. A nevoli zákazníků pocítil zejména Ford, který v roce 2008 představil svou dvouspojkovou převodovku Powershift.
Problém se týká především modelů Fiesta a Focus vyrobených v letech 2011 až 2015 respektive 2012 až 2015. V jejich případě dochází mezi přeřazením z prvního na druhý a občas i z druhého na třetí rychlostní stupeň k jistému trhání. Podle některých je to způsobeno jen špatným fungováním samotných spojek, zákazníci to ale vidí jinak a Ford žalují s tím, že na vině je „prosakování spojkové kapaliny způsobené trhlinami ve svárech převodovky“.
Tato potíž se netýká všech dodaných dvouspojkových převodovek, byť se nejedná ani o ojedinělé problémy. Ford přesto stížnosti svých klientů v podstatě ignoroval - dva tisíce z nich dokonce podepsalo petici, které po Fordu požadovala svolání problematických aut. Nestalo se to a pokud Američané alespoň řešili stížnosti klientů individuálně v rámci záruky, vždy údajně odjížděli ze servisů s autem projevujícím se stejně problematickým způsobem. A tak došlo i na ony žaloby.
Za celým problémem přitom podle mnohých nestojí technika, ale špatný marketing. Ford za oceánem dvouspojkové převodovky nabízel jako automaty, nikoliv jako robotizované manuály. Ani takové označení by sice pro Powershift úplně nesedělo, svým chováním ale mají dvouspojky k takovým skříním blíže. Rozdíl je přitom hlavně v chybějícím měniči točivého momentu, jímž jsou osazeny klasické automaty a který je jedním z hlavních důvodů hladkého řazení. U dvouspojek, hlavně u nižších rychlostních stupňů, které jsou od sebe pochopitelně posazeny dále, se ale trhnutí vyskytnout může. Jedinou změnou strategie, které se Ford dosud dopustil, je prodloužení záruky. Jenže když se zákazníci v rámci záruční doby nedokáží dovolat lepšího stavu, těžko je uchlácholí, že záruční opravu převodovky budou moci požadovat i sedm let po koupi vozu...
Aktuálně nemáme k dispozici žádný verdikt, jenž se by týkal některé ze žalob, stejně jako nejsou k dispozici důsledky ignorace stížností zákazníků. Ti sice naznačují, že ve Ford ztratili důvěru, nicméně pohled na zámořské prodeje automobilky to úplně nedokazuje. Loni totiž bylo v zámoří registrováno 2 501 855 vozů modrého oválu, tedy nejvíce za posledních deset let.
Uvidíme tedy, jak se situace s dvouspojkovými převodovkami na americkém trhu vyvrbí, přičemž my se v mezičase přesuneme k jinému tématu, jenž se taktéž dotýká Fordu a rovněž převodovek. Nyní jsou však v centru dění manuály doplněné osmiválcovým motorem, neboť tato kombinace tvoří dominantu mezi prodeji modelu Mustang ve Velké Británii.
Doposud bylo do ostrovního království dodáno 1 000 exemplářů nejnovějšího pony caru, 680 z nich ovšem dostalo právě manuál a motor V8. Produktový šéf značky Raj Nair ovšem dodává, že časem dojde k nárůstu zájmu také o základní 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost a automat, a to kvůli nižší pořizovací ceně i menším provozním nákladům a spotřebě.
Na konci životního cyklu by tak poptávka měla být rozdělena půl na půl mezi čtyřválec a osmiválec, tedy alespoň dle Naira. Ten dodává, že aktuální stav je dán situací, kdy Mustang je v Evropě vůbec poprvé prodáván oficiálně a někteří se nemohli dočkat, až si jej budou moci pořídit. Nadšenci tak volí V8 a manuál, až ale budou se svými auty vidět na silnicích, přimějí ke koupi i poněkud běžnější klientelu, která prý sáhne hlavně po čtyřválci a automatu. Tak uvidíme, jestli se to opravdu stane...
Převodovka Ford Powershift se v zámoří shledala s nemalou kritikou, což je dle některých způsobeno jen špatným marketingem modrého oválu. Ten dvouspojkové skříně neprezentuje ideálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva