Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy bohatých: jak rozlišit klíče k několika Ferrari, když jsou všechny stejné?
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když máte víc aut, klidně i od jediné značky, klíče mají často různé. Máte-li ale doma tři Ferrari, máte nejen štěstí, ale i potíž - jak odlišit totožné klíče.
Jsou problémy, které běžného smrtelníka netrápí a ani ho zřejmě nenapadne, že by někoho trápit mohly. Ostatně, na člověka, který si může dovolit několik aut značky Ferrari včetně toho úplně nejdražšího, asi nemáme ve zvyku hledět jako na osobu stíhanou potížemi. Jenže pokud si pořídíte několik nových modelů se vzpínajícím se koníkem ve znaku, jeden problém tu opravdu vyvstane - jak odlišit jejich klíče.
Je to zvláštní, ale i když toto nemají ve zvyku ani mnohé nepříliš prestižní automobilky, Ferrari už léta vyrábí a ke všem svým vozům dodává jeden jediný klíč. Je docela obyčejný, klasický kovový a zasouvá se běžně do zapalování. Má červenou „rukojeť” s tvarem trochu připomínajícím rotační píst Wankelova motoru a dostanete ho opravdu úplně ke všem modelům od Californie po LaFerrari.
Když tedy máte víc novějších Ferrari než jedno a nechcete mít na klíčích žádné přívěšky, je potřeba klíče nějak odlišit. Můžete si je vyvěsit do skříňky, vyrobit si štítky a tenhle systém dodržovat. Nebo na ně můžete mít zvláštní poličku a vždycky na ni odložit klíč spolu s „malým techničákem” - či jeho ekvivalentem, používaným v dané zemi. Můžete vymyslet spoustu podobných věcí, které budou vzhledem k úrovni vozu dostatečně šik a nebo... to udělat jako majitel matně modrého LaFerrari z Kalifornie.
Už provedení jeho auta (je to snad jediné takto vybarvené LaFerrari přímo z továrny) a vůbec způsobem, jakým komunikuje s okolím (viz níže v galerii) naznačuje, že to bude dost svérázný člověk. A také svůj nepořádek v klíčích vyřešil poměrně svérázně - popsal je fixem. Prostě na každý klíč napsal, k jakému autu patří. Po pravdě řečeno, působí to trochu humpolácky, i v autobazarech a prodejnách aut na tohle používají aspoň přívěšky z železářství. Je to ale jistě funkční způsob...
Fotografie pochází od člověka, který si říká buckblu a tuhle svou přezdívku si nechal vyrazit i na registrační značku svého LaFerrari, pochopitelně modrého. Fotek auta i dalších věcí vystavuje víc a najdete je níže. Mimo jiné si na nich můžeme prohlédnout, jak vypadá přístrojový štít, když se u LaFerrari rozsvítí kontrolka motoru. Nebo na videích můžete spatři fungování aktivní aerodynamicky vozu. Či jak jej vylepšit po vzoru Přemka Podlahy, podívejte se i na to...

Jak odlišit klíče od svých několika Ferrari? Toto je velmi neotřelý, ale účinný způsob
Toto jsou dvě z aut, ke kterým patří - modrému LaFerrari a modrému Ferrari F12. V obou případech jde o tovární barvy
Modré LaFerrari se opravdu jen tak nevidí
Přehlédnout jej na parkovišti je obtížné i přes drobné fyzické rozměry
Tovární barva znamená modré detaily na všem, i v interiéru, tedy až na onen klíč. Mimochodem, „pouze” iPhone SE si prý majitel koupil proto, že dal všechny peníze za LaFerrari...
LaFerrari je hybrid, takže v Kalifornii může využívat vyhrazených pruhů pro vozidla s nízkými emisemi
Kdo říká, že Ferrari nemůže posloužit i rodině...
Ne všechny dny s tímto vozem jsou krásné, ovšem
Fungování jednoho z aktivních aerodynamických prvků v praxi je fascinující
Ne každý by to čekal, ale i LaFerrari nechává svými nedokonalostmi prostor pro realizaci domácím kutilům
Zdroj: buckblu@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 21:57 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.