Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

15.8.2019 | Mirek Mazal

Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.

Automatická převodovka Fordu s interním označením DPS6 proslula u zákazníků především Focusů a Fiest pod obchodním názvem PowerShift, v dobrém slova smyslu to ale není. Dvouspojkové ústrojí bylo po léta nabízeno kupujícím navzdory známým problémům s prokluzováním, zasekáváním rychlostí nebo samovolným vyřazováním během jízdy.

Výrobce rizika nedostatečného vývoje od počátku znal, interní informace z přelomu dekády hovoří o poddimenzované konstrukci. Přesto Ford tuto převodovku poslal do prodeje a několik let se tvářil, že je všechno v pořádku. Byl to přitom průšvih hned od prvního okamžiku a pozdější odškodnění v rámci soudních sporů a záruční opravy nemalé části z celkového počtu asi milionu aut vyšly Ford už na miliardy. A lépe nebude.

Firma se nejnověji rozhodla provést řadu preventivních kroků, aby si zlepšila reputaci a předešla dalším soudním přím. Zejména prodloužila záruku dvouspojky z 5 let a 60 tisíc kilometrů na 7 let a 100 tisíc kilometrů pro vozy Ford Focus vyrobené v letech 2014 až 2016 a Ford Fiesta z 2014 až 2015. Každé autorizované dealerství provede zákazníkům výše uvedených skupin aut nezbytné opravy spojené s neduhy řazení, pochopitelně zadarmo.

Tento krok se týká statisíců lidí, dalším opatřením je oslovení menší části postižených vlastníků (asi 165 000 majitelů, tj. 16 % ze všech), kterým bude nabídnuta možnost získat důležitou bezplatnou aktualizaci softwaru, která řeší část problémů. Nová verze obsahuje vylepšené algoritmy varování, pokud selže modul řazení. Preventivní systém už používá 84 % procent postižených aut, zbylých 16 tedy chce Ford aktualizovat též.

Prodloužení záruky Fordu nepochybně přinese další vysoké výdaje a je dalším dějstvím v tomto pro něj katastrofickém příběhu. Počet dotčených zákazníků s prodlouženou garancí se odhaduje na 560 tisíc. Firma tak bude ještě několik let draze doplácet na prodej nedokonale vyvinutého zařízení, i když ji všichni klienti odpustí a nebude se muset potýkat s jediným dalším soudním sporem.

Veškeré další náklady jsou a budou bolestivým mementem jednoho více než 8 let starého rozhodnutí a je otázkou, zda nebude značku doprovázet i do dalších let. PowerShift DPS6 je stále k mání v současné Fiestě modelového roku 2019 a ačkoli Ford tvrdí, že všechny problémy byly už vyřešeny, až čas ukáže, zda je tomu tak i ve skutečnosti.


Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 1 - Ford Powershift 2017 nove foto 05Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 2 - Ford Powershift perexProblém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 3 - Ford Powershift 03Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 4 - Ford prevodovka PowerShift foto 01Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 5 - Ford prevodovka PowerShift foto 02Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 6 - Ford prevodovka PowerShift foto 03Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 7 - Ford Powershift 02Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 8 - Ford prevodovka PowerShift foto 04Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou - 9 - Ford prevodovka PowerShift foto 05
Automaty PowerShift se kazily od začátku a Ford na to nebyl schopen či spíše ochoten reagovat. Pozdní řešení stálo miliardy a účet ještě není konečný - už jen nejnovější rozšíření záruk a svolání asi 16 % aut bude stát další miliardy

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše