Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pro VW nejsou plug-in hybridy řešení, míří za plnou elektromobilitou
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční I.D. má plně poukázat na směr, jakým Němci míří. Kvůli dojezdu přes 400 km prý nebude třeba ani tolik rychlodobíjecích stanic.
Od chvíle, kdy se svět poprvé dozvěděl o kauze Dieselgate, uplynul již více než jeden rok. Koncern VW Group přitom nepadl na dno, jak mu mnozí prorokovali a jak si asi řada lidí přála, ale naopak i nadále roste. Uplynulé měsíce lze tedy považovat za úspěšné, což se automobilka rozhodla umocnit novým reklamním sloganem „Think New“ neboli „Myslete nově“. Zároveň přitom těmito slovy odkazuje na své budoucí směřování, které je spojeno s elektromobilitou.
„Think New není projev nápravy, je to maják ukazující směr, kterým jako značka míříme. VW byl vždy znám snahou o inovace a změna od Beetlu až po Golf byla výrazná. Na autosalonu v Paříži přitom nyní prokazujeme, že se měníme směrem k elektrickým vozům. A to je rovněž výrazné,“ uvedl na adresu budoucího směřování značky její prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann.
Německá automobilka by se do roku 2025 ráda stala absolutním světovým lídrem v prodeji elektromobilů, jichž chce prodávat až milion ročně. Stranou přitom nechme fakt, zda se jedná o reálný cíl či nikoliv. Místo toho se zaměřme na způsob, jakým ho značka chce dosáhnout. Během příštích deseti let chce odhalit hned 30 novinek s alternativním pohonným ústrojím.
Povětšinou se bude jednat o elektromobily, neboť plug-in hybridní technologii vidí Volkswagen pouze jako most mezi minulostí a budoucností. „Plug-in hybridy sice budou pokračovat... ale jelikož párují hned dva typy pohonných jednotek, z dlouhodobého hlediska nejsou logickou cílovou stanicí,“ říká k budoucnosti Stackmann.
„Dojezd na elektřinu dosahující 460 kilometrů vám dává vše, co je potřeba, a k tomuto cíli míříme... elektromobilita díky němu totiž již nebude zpochybňována,“ dodává dále prodejní a marketingový šéf značek. Zmiňovaná vzdálenost podle něj nebude zejména ve velkých metropolitních oblastech problémem i kvůli prozatím nedostatečné infrastruktuře.
„Udělali jsme simulaci pro Evropu a je vcelku úžasné, že přibližně 450 rychlodobíjecích stanic dokáže pokrýt celou Evropu... dokonce i země jako Austrálie, které jsou vlastně kontinenty, mohou být pokryty omezeným množstvím stanic. Nezdá se to být jako velké číslo, ale rychlodobíjení není třeba každých 15-20 km, potřebujete je v centrech cca 150 km od sebe.“
To možná na jednu stranu je pravdivý fakt, nicméně Stackmann poněkud zapomíná na dobu, kterou je třeba i u rychlodobíjecích stanic strávit. Ta je totiž mnohem delší než u běžných benzinek. Pokud se u nich tedy nemají tvořit fronty, bude třeba velké množství stojanů a tedy i parkovací plochy. Městská centra jsou ale již nyní tak přeplněná, že se to zdá být nereálné. Uvidíme tedy časem, nakolik se slova prodejního šéfa značky vyplní.
Koncepční Volkswagen I.D. je vodítkem k dalšímu směřování značky...
...ta bude hlavně elektrická, plug-in hybridy automobilka považuje pouze za předěl mezi přítomností a budoucností
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva