Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky

Victor Muller osvětlil vznik nového kupé C8 Preliator i jeho zastaralé pneumatiky. Zároveň ohlásil příchod Spyderu a dlouho očekávaného SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky

3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Victor Muller osvětlil vznik nového kupé C8 Preliator i jeho zastaralé pneumatiky. Zároveň ohlásil příchod Spyderu a dlouho očekávaného SUV.

Návrat Spykeru mezi živé asi potěšil mnohé příznivce sportovních vozů, přeci jen s touto společností je spojen opravdu zajímavý design, který není „obšlehnut” od jakékoli konkurence. Spyker je zkrátka jedinečný, o to více nás jeho bankrot mrzel. Loni se však firma Victora Mullera dokázala vymanit z insolvence a v listopadu už šéf automobilky obvolával organizátory ženevského autosalonu, zda se pro něj na výstavišti Palexpo najde alespoň pár metrů čtverečních. Odpověď byla pozitivní, což vyústilo v příchod novinky nazvané C8 Preliator.

S jejím odhalením ale nadšení poněkud opadlo, jak jsme ostatně již zmiňovali v samotném představení. Vystavený exemplář totiž seděl na pneumatikách z roku 2009, což naznačovalo, že u Spykeru není zlaté vše, co se třpytí. Muller přímo k tomuto tématu nic neřekl, interview poskytnuté našim kolegům z holandského Motorsportu ale mnohé vysvětluje. Šéf značky totiž dodává, že se stavbou vozu se začalo až po obdržení kladné odpovědi ženevských organizátorů.

„Vůz jsme postavili během pár týdnů. Nicméně design byl z velké části hotov ještě předtím, než jsme se dostali do finančních problémů, nyní tak stačilo jen poladit detaily.“ Zastaralé obutí bychom tedy Spykeru mohli odpustit, zvláště při pohledu na stávající strukturu firmy. Ta totiž čítá pouze deset zaměstnanců, kteří navíc většinu času tráví tím, že pracují na produkčních vozech. Momentálně se totiž finišuje posledních pět kusů modelu C8 Aileron.

Zpět ale k novince, jejíž zmiňované detaily do značné míry ovlivnil i příchod nového partnera Spykeru, a sice amerického výrobce elektrických letadel Volta Volare. Z toho důvodu má C8 Preliator kupříkladu hlubší vstupy vzduchu, které vylepšují aerodynamiku. Mimo to pak Muller poukazuje na fakt, že design vozu je agresivnější než kdy předtím. To je prý dáno tím, že jej navrhoval ve chvíli, kdy firma neprocházela příznivým obdobím, což se do tvarů promítlo.

Na plně produkční vůz se ovšem ještě nedíváme, k jeho dokončení je prý potřeba ještě dalších zhruba šest měsíců. Poté by se měl vyrábět v továrně CPP Metalcraft v britském Coventry, kde se aktuálně montují ony exempláře C8 Aileron. Stejně jako tohoto modelu by i novinky mělo letos vzniknout zhruba pět nebo šest kusů. Příští rok by ovšem produkce dle Mullera měla narůst na jeden vůz týdně, tedy na 50 celkově.

Ve srovnání s výstavním exemplářem přitom dojde k jedné zásadní změně, a sice k nahrazení stávající hliníkové karoserie karbonovou. Ta je „lehčí, pevnější a lepší“. I proto si Spyker za jeden vůz bude účtovat 324 000 Eur (cca 8,76 milionu korun) bez daně. „Můžeme ovšem požadovat takovou cenu, protože jich vyrobíme jen padesát. Preliator půjde přímo ke sběratelům, jako ostatně téměř všechny vozy značky.“

Po kupé by dle šéfa znovuzrozené značky měl dorazit i Spyder, ovšem s jiným motorem. Mimo to je pro Spyker naprostou prioritou, aby světlo světa konečně spatřila produkční verze SUV D8 Peking to Paris. Rozhodně ovšem nemáme očekávat příchod elektrického sporťáku, neboť bychom „v takovém voze postrádali zvuk. A to by jej dělalo jen těžko prodejným“. Dá se tedy předpokládat, že i u dalších novinek Spyker navštíví sklady Audi.

Elektrickou budoucnost však Muller úplně nezatracuje, dle něj má ovšem smysl u vozů jako je BMW i3. „Je to vůz, který vás odveze z bodu A do bodu B, zkrátka dělá to, proč byl stvořen. Je to opravdu úžasný vůz. A není ani pochyb o tom, že si myslím, že elektrické vozy jsou budoucností.“ Spíše než přímo na jejich výrobu by se ovšem Spyker měl zaměřit na vývoj jejich techniky, kterou bude následně přeprodávat.

„Myslím, že tímto způsobem se dá vydělat více peněz,“ uzavírá téma Muller, podle nějž by v ideálním případě měl mít Spyker v desetiletém horizontu dvě montážní linky, jednu pro automobily a jednu pro letadla. Zda ale tyto tužby budou skutečně naplněny, to je sporné. Dá se ovšem předpokládat, že pokud se automobilka bude držet více při zemi než dosud, mohla by se zářné budoucnosti skutečně dočkat.


Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 1 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 01Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 2 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 02Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 3 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 03Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 4 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 04Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 5 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 05Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 6 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 06Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 7 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 07Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 8 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 08Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 9 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 09Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 10 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 10Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 11 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 11Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 12 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 12Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 13 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 13Pro Spyker je prioritou SUV D8 Peking to Paris, ne elektromobil, říká šéf značky - 14 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 14
Spyker C8 Preliator vznikl v řádu týdnů, na jeho dokončení prý firma potřebuje ještě zhruba šest měsíců

Zdroj: Motorsport.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.