Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí

Mnichovská divize začíná přesouvat zdroje směrem k autopilotům. Jejich vývoj chce navíc ještě popohnat najímáním odborníků na umělou inteligenci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí

4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská divize začíná přesouvat zdroje směrem k autopilotům. Jejich vývoj chce navíc ještě popohnat najímáním odborníků na umělou inteligenci.

Divize BMW i v poslední době nemá zrovna na růžích ustláno, oddělení totiž opustilo hned několik klíčových lidí. Kromě toho prodeje modelů i3 a i8 meziročně klesají opravdu razantním způsobem. A aby toho nebylo málo, pak v Americe má mnichovská značka na krku žalobu, kvůli které jí hrozí, že bude muset vykoupit zpět všechny v zámoří zaregistrované elektromobily značky. Ve Státech přitom bylo prodáno více kusů i3 než v Německu, Norsku, Velké Británii, Francii a Švýcarsku dohromady.

Ve světle všech těchto faktů asi nebudou překvapením informace, dle kterých se značka rozhodla investice do elektromobility omezit. Pokud ovšem doufáte, že veškeré kapacity a finance budou přesměrovány třeba na konto divize M, musíme vás zklamat. BMW i zůstane na svém, rozjíždí ale tzv. Project i Next, v jehož rámci nejde o nic jiného než o vývoj autonomního řízení.

Jakkoliv se tedy v poslední době zdálo, zejména díky slovům prodejního a marketingového šéfa značky Iana Robertsona, že BMW s autopiloty hned tak nevyrukuje, aktuálně je evidentně vše jinak. Člen vedení značky Klaus Fröhlich totiž uvedl, že automobilka najímá experty v oblasti umělé inteligence a robotiky, aby dále vyvinuli systémy autonomního řízení a urychlili jejich integraci do produkčních modelů.

Evidentně přitom nejde o unáhlený krok, ale projekt, ke kterému se BMW připravuje již delší dobu, což dokládá i koncept Vision Next 100, který si automobilka nadělila u příležitosti oslav 100. narozenin. Právě autonomní řízení bylo totiž pomalu jedinou technologií, o které se značka v jinak rozsáhlé tiskové zprávě zmínila.

Je pak otázkou, nakolik přesunutí zdrojů směrem k vývoji autopilotů ovlivní dosavadní klíčové projekty divize BMW i, tedy samotné elektromobily a plug-in hybridy. V jejich případě se přitom v dohledné době počítalo s modelem i8 Spyder a ryzí novinkou, jíž se podle všech spekulací měl stát sedan o velikosti řady 3 s názvem i5.

Dá se ovšem předpokládat, že u „skalpovaného“ hybridního sporťáku je již vše hotovo, druhá novinka pak byla ohlášena až na přelom stávající a příští dekády. Na její vývoj má tak automobilka ve výsledku dostatek času, přičemž jako bonus k „bezemisní“ jízdě nejspíše přidá i ono autonomní řízení.


Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 1 - BMW Vision Next 100 nova sada 01Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 2 - BMW Vision Next 100 nova sada 02Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 3 - BMW Vision Next 100 nova sada 03Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 4 - BMW Vision Next 100 nova sada 04Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 5 - BMW Vision Next 100 nova sada 05Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 6 - BMW Vision Next 100 nova sada 06Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 7 - BMW Vision Next 100 nova sada 07Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 8 - BMW Vision Next 100 nova sada 08Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 9 - BMW Vision Next 100 nova sada 09Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 10 - BMW Vision Next 100 nova sada 10Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 11 - BMW Vision Next 100 nova sada 11Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 12 - BMW Vision Next 100 nova sada 12Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 13 - BMW Vision Next 100 nova sada 13Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 14 - BMW Vision Next 100 nova sada 14Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 15 - BMW Vision Next 100 nova sada 15Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 16 - BMW Vision Next 100 nova sada 16Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 17 - BMW Vision Next 100 nova sada 17Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 18 - BMW Vision Next 100 nova sada 18Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 19 - BMW Vision Next 100 nova sada 19Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 20 - BMW Vision Next 100 nova sada 20Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 21 - BMW Vision Next 100 nova sada 21Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 22 - BMW Vision Next 100 nova sada 22Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 23 - BMW Vision Next 100 nova sada 23Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 24 - BMW Vision Next 100 nova sada 24Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 25 - BMW Vision Next 100 nova sada 25Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 26 - BMW Vision Next 100 nova sada 26Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 27 - BMW Vision Next 100 nova sada 27Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 28 - BMW Vision Next 100 nova sada 28Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 29 - BMW Vision Next 100 nova sada 29Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 30 - BMW Vision Next 100 nova sada 30Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 31 - BMW Vision Next 100 nova sada 31Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 32 - BMW Vision Next 100 nova sada 32Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 33 - BMW Vision Next 100 nova sada 33Pro divizi BMW i je teď prioritou autonomní řízení, elektrifikace míří do pozadí - 34 - BMW Vision Next 100 nova sada 34
Koncepční BMW Vision Next 100 nám ukázalo naprosto jasně, po čem značka touží - v centru všeho je autonomní řízení

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše