Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Příchod Škody do USA by byla ryzí sebevražda, říká Volkswagen
8.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mluvilo se o tom tak často, že se to zdálo být skoro hotovou věcí. Jasný postoj jednoho z členů vedení VW ale dává tušit, že to tak horké nebude.
Není to široce známým faktem, ale Škoda kdysi prodávala svá auta i v USA. Je tomu ale už hodně let, tehdy se jednalo ještě o vozy žijící z technické úrovně automobilky pohybující se na volném trhu, které mohly Americe nabídnout alespoň neobvyklé rozměry a úsporné motory. Po jejím uvržení do komunistických tenat už ale nebylo čím se Američanům zalíbit a automobilka se z amerického trhu stáhla.
Návrat na tak specifický a v určitých ohledech velmi komplikovaný trh se pod křídly VW nezdál být reálný, však sám koncern tam působí pod svou vlastní značkou, s Audi, Porsche, Bentley, Bugatti... Zdánlivě má v Americe pokryté všechny segmenty trhu, jenže pomineme-li úspěchy prestižních značek, zase taková sláva to pro něj není. Když se pak loni objevila kauza Dieselgate, která už tak nedokonale věrohodný VW v Americe dále zdiskreditovala, začalo se mluvit o tom, že by koncern mohl do USA přivést Škodu.
Zdá se to šílené, jenže Superb už dříve dokázal, že samotná auta by bodovat uměla a zejména v posledních měsících se tato věc začala probírat i v oficiální rovině. Návrat do USA připustil nový šéf Škody, došlo také na registraci ochranných známek a vyjádření mluvčí značky. Slyšeli jsme také sebevědomá prohlášení k možnosti některých modelů v Americe uspět a pomalu to začalo vypadat, že otázkou není, zda na nový vstup Škody na trhy USA dojde, ale kdy se tak stane. Jenže realita bude komplikovanější.
Georg Kacher, obvykle velmi dobře informovaný kolega píšící pro různá média, ve svém článku v magazínu Automobile cituje blíže nejmenovaného člena rady ředitelů Volkswagenu, který podobné myšlenky Škody posílá rezolutně k ledu.
„Možná jsme blázniví, ale nejsme šílení. Vstoupit na tak obrovský trh s neznámou značkou, modely zaměřenými na Evropu a neexistující dealerskou sítí by byla ryzí sebevražda. A co více, to poslední, co americký Volkswagen nyní potřebuje, je interní kanibalizace,” smetl nápad na návrat české značky do USA jeden z šéfů VW.
Zní to velmi jednoznačně, přesto je otázkou, co si z toho vzít. Nechceme rozporovat Kacherův článek, tato slova s největší pravděpodobností opravdu zazněla, navíc mají svou logiku. Přesto nelze jednoznačně říci, že postoj jednoho z členů vedení koncernu musí znamenat pro podobné plány Škody konec. Faktem totiž je, že VW se v USA dlouhodobě nedaří a druhou největší masovou značkou v jeho portfoliu je dnes právě Škoda.
Pokud se VW dokáže vylízat z Dieselgate a získat si znovu důvěru americké klientely, nemusí ho podobná otázka trápit. Pokud to ale nesvede, může být pokus uspět v Americe s na tamních trzích neznámou značkou jednou z cest, jak trh nevyklidit zcela. Kodiaq a Superb by Američanům jistě zcela cizí nebyly a kdo ví, co bude automobilka nabízet za pár let, či co by v USA nabízet mohla, kdyby se VW do takové eskapády pustil.
Čas ukáže více, pro tuto chvíli platí pouze tolik, že návrat Škody do USA je nyní citelně méně pravděpodobný, než jak se dosud zdál být.
Škody v USA a v Kanadě nebyly svého času nic až tak mimořádného. V Kanadě se prodávaly, ještě v 80tých letech, Spojené státy značka opustila o dekády dříve
{{0000294472?preview|Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 50}}
Škoda Kodiaq je jedním z modelů, které by v USA zapadnout nemusely. Podobných aut ale česká značka nabízí skutečně málo
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva