Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přestup Ronalda do Juventusu hýbe světem aut. I jinak, než by vás kdy napadlo
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si slavný Cristiano za vyšší gáži koupí pár nových superaut? To asi ano, bezprostřední efekt jeho přestupu je ale úplně jiný a ovlivňuje dění v Jeepu a Fiatu. V dobrém i zlém.
O víkendu jsme vás informovali, že Cristiano Ronaldo nejspíše přestoupí z Realu Madrid do Juventusu Turín. Teď už je to oficiální, transfer byl potvrzen všemi zúčastněnými stranami, přičemž italský klub vyplatí tomu španělskému 105 milionů Eur (cca 2,72 mld. Kč) ve dvou splátkách. Samotný hvězdný fotbalista si pak přijde na 30 milionů Eur (777,33 milionů korun) ročně, a to minimálně po dobu následujících čtyř let.
První podstatnou souvislost se světem aut nebylo nutné hledat dlouho, předem se s ní přihlásili zaměstnanci Fiatu. Turínský velkoklub totiž z většiny patří rodině Agnelliů, která ovládá i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odboráři Fiatu nejsou spokojeni s tím, že dělníci továren značky léta nedostali přidáno a vedení firmy odkládá potřebné investice do nových modelů. Vedle toho přitom titíž lidé nemají problém vytáhnout miliardy na koupi jediného fotbalisty.
„Je nepřijatelné, že zatímco zaměstnanci FCA dále přináší velké ekonomické oběti, ta samá společnost utratí stovky milionů euro za nákup jednoho hráče,” stoji v prohlášení Unione Sindacale di Base. Ta proto oznámila, že v sobotu 15. července ve 22:00 zahájí stávku v továrně firmy v Melfi, která potrvá až 6:00 ráno v úterý 17. července. V Melfi se nyní vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade.
Na jedné straně lze hněv zaměstnanců a za nimi stojících odborů jistě pochopit. FCA není v kondici, která by přinášela spokojenost všem a obří investice do nákupu Ronalda jistě dráždí. Nicméně je třeba si uvědomit, že přítomnost světové celebrity prvního řádu v Juventusu může nakonec prospět FCA i jeho zaměstnancům.
Proč by tomu tak mohlo být? Jasnou odpovědí by pro vás mohl být pohled na dres italského klubu. Již šest let totiž mají hráči na prsou velké logo Jeepu. Pokud by přitom Ronaldo přivedl Juventus zpátky k vítězství v Lize mistrů, pak dle Erica Smallwooda, prezidenta firmy Apex Marketing Group, značka získá mediální pokrytí v hodnotě 58,3 milionů dolarů. To je přitom takřka třikrát větší suma, než jakou má FCA ročně Juventusu přispívat.
S tímto mediálním pokrytím a Ronaldovým vlivem na fanoušky tak především Jeep může počítat s růstem prodejů, což ostatně naznačuje i Chris Chaney, viceprezident značky pro strategické vize. Dle něj nyní veškerá ozubená soukolí ideálně zapadla do sebe. „Svoboda, dobrodružství a otevřenost, jež Jeep representuje, přitahují každého. Ale obzvláště přitažlivé se tyto věci stanou pro hispánské kupce nových aut.“
Jeep tedy již Ronalda bere jako stěžejní pilíř pro svůj další růst. Podobný názor pak nejspíše budou zastávat i firmy Adidas, Allianz či Samsung, které rovněž patří mezi sponzory Juventusu. Proti jeho přestupu jsou tak evidentně jen odbory. Kdo v tomto sporu bude tahat za delší kus provazu, ukáže až čas, už současný dopad Ronaldova přestupu na automobilový svět ale ukazuje, jak moc významnou persónou je - ať už ho milujete, nenávidíte, nebo je vám úplně ukradený...
Z přestupu Ronalda bude profitovat především Jeep, jehož logo bude hvězdný fotbalista nosit po příští čtyři roky na prsou. A jistě to nebude jediná jeho marketingová aktivita ve prospěch značky
Sám Ronaldo je vyhlášeným automobilovým fandou, v jeho garáži se najdou opravdu výjimečné stroje. FCA tak může jeho vliv použít i pro podporu jiných svých aktivit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel