Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Předokolky nepoškodí naši image, říká BMW. Už ji poškodily, říkáme my
13.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U MPV dává přední náhon smysl, otázkou ale je, zda BMW musí stavět MPV. A zda stejný základ musí použít i SUV X1. „Je to posun vpřed,” zní z Mnichova.
Auta s předním náhonem v nabídce nepoškodí prodeje ani image značky BMW. Alespoň v to věří automobilka a alespoň pro ony prodeje má také podklad. Model 2 Active Tourer se prodává velmi dobře, alespoň v Austrálii. „Vážně se mu daří od uvedení na trh vloni na podzim,” uvedla šéfka korporátní komunikace BMW Australia Lenore Fletcher.
Není to překvapivé, vždyť Mercedes má se svými předokolkami také úspěch. Třídy A, B či CLA člověk na silnicích potkává a není moc důvodů, proč by se neměly mnichovská MPV prodávat také dobře. Přední náhon totiž nabídne víc místa v interiéru a o to u MPV jde. „Je to odlišný koncept z pohledu techniky i designu, ale díky prostoru v kabině a interiéru, který je jeden z našich nejlepších, se nám dostává spousta pozitivní zpětné vazby,” říká dále Fletcher.
Samotné prodeje ale nejsou všespásné - když Ferrari postaví něco jako VW Golf, navýší své prodeje klidně o tisíce procent a úspěch to stejně nebude. Právě proto je třeba odlišovat prodeje a image, jsou to dva docela jiné světy - nějakému autu se může prodejně dařit a přesto může obraz automobilky ruinovat. Nemá tedy ani smysl namítat, že u věci jako je řada 2 Active Tourer, která nadšeným řidičům z podstaty moc neřekne, není poháněná náprava podstatná. Pro samotné auto jistě nikoli, pro image BMW ale ano. Jste-li automobilka, pod jejímž jménem si každý bez váhání vybaví spojení jako „sportovní sedan”, nemůže pro vaši pověst udělat rodinné MPV s předním pohonem mnoho dobrého.
Kdyby šlo o izolovaný pokus udělat „něco jiného”, ještě by se to dalo chápat. takto ale BMW neuvažuje. Předokolka pro něj není „úlet”, ale nový standard pro vybrané modely. Nová X1 už je také předokolkou. Že ani tady o o hnanou nápravu příliš nejde, zvlášť když je v nabídce i čtyřkolka? Bavíme-li se o image, pak opět nemůžeme souhlasit méně, stačí si přečíst, jak lidé reagovali na představení tohoto modelu.
BMW ale zůstává k těmto signálům slepé. „Myslím si, že to je postup. Je to posun vpřed a myslím si, že žádná značka nemůže stát na místě. A je to dobrá demonstrace, že se rádi posuneme kupředu,” snaží se Fletcher dále vysvětlit přechod k autům s předním náhonem. Ovšem, posun to je rozhodně, zda je ale správným směrem, je otázkou. BMW bylo technickou modlou, dnes žije spíš jen z image - není nejspolehlivější, jeho motory nejsou tak dobré, jak bývaly - a posun ke konfekci v poháněných nápravách tuhle pravdu jen prohlubuje.
A ona image nebude žít věčně, ne v situaci, kdy není podporována ničím jiným než pár výjimečnými modely. A to je otázkou, do jaké míry, když se ani ty nedrží tradičních hodnot. Všichni v BMW neuvažují naštěstí stejně a někteří by hrozící pád do hlubin konfekce ještě mohli odvrátit. Je ale otázkou, jak moc pádné budou jejich argumenty před těmi, kteří vidí jen prodejní čísla - ta BMW jinam než k šedi průměru z podstaty zavést nemohou.











BMW řady 2 Active Tourer je MPV, takže přední náhon dává větší smysl, image značky ale poškozuje tak jako tak
U crossoveru X1 to platí ještě více, první X1 byla unikátní právě svou koncepci
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19.3.2025Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva