Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Předokolky nepoškodí naši image, říká BMW. Už ji poškodily, říkáme my
13.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U MPV dává přední náhon smysl, otázkou ale je, zda BMW musí stavět MPV. A zda stejný základ musí použít i SUV X1. „Je to posun vpřed,” zní z Mnichova.
Auta s předním náhonem v nabídce nepoškodí prodeje ani image značky BMW. Alespoň v to věří automobilka a alespoň pro ony prodeje má také podklad. Model 2 Active Tourer se prodává velmi dobře, alespoň v Austrálii. „Vážně se mu daří od uvedení na trh vloni na podzim,” uvedla šéfka korporátní komunikace BMW Australia Lenore Fletcher.
Není to překvapivé, vždyť Mercedes má se svými předokolkami také úspěch. Třídy A, B či CLA člověk na silnicích potkává a není moc důvodů, proč by se neměly mnichovská MPV prodávat také dobře. Přední náhon totiž nabídne víc místa v interiéru a o to u MPV jde. „Je to odlišný koncept z pohledu techniky i designu, ale díky prostoru v kabině a interiéru, který je jeden z našich nejlepších, se nám dostává spousta pozitivní zpětné vazby,” říká dále Fletcher.
Samotné prodeje ale nejsou všespásné - když Ferrari postaví něco jako VW Golf, navýší své prodeje klidně o tisíce procent a úspěch to stejně nebude. Právě proto je třeba odlišovat prodeje a image, jsou to dva docela jiné světy - nějakému autu se může prodejně dařit a přesto může obraz automobilky ruinovat. Nemá tedy ani smysl namítat, že u věci jako je řada 2 Active Tourer, která nadšeným řidičům z podstaty moc neřekne, není poháněná náprava podstatná. Pro samotné auto jistě nikoli, pro image BMW ale ano. Jste-li automobilka, pod jejímž jménem si každý bez váhání vybaví spojení jako „sportovní sedan”, nemůže pro vaši pověst udělat rodinné MPV s předním pohonem mnoho dobrého.
Kdyby šlo o izolovaný pokus udělat „něco jiného”, ještě by se to dalo chápat. takto ale BMW neuvažuje. Předokolka pro něj není „úlet”, ale nový standard pro vybrané modely. Nová X1 už je také předokolkou. Že ani tady o o hnanou nápravu příliš nejde, zvlášť když je v nabídce i čtyřkolka? Bavíme-li se o image, pak opět nemůžeme souhlasit méně, stačí si přečíst, jak lidé reagovali na představení tohoto modelu.
BMW ale zůstává k těmto signálům slepé. „Myslím si, že to je postup. Je to posun vpřed a myslím si, že žádná značka nemůže stát na místě. A je to dobrá demonstrace, že se rádi posuneme kupředu,” snaží se Fletcher dále vysvětlit přechod k autům s předním náhonem. Ovšem, posun to je rozhodně, zda je ale správným směrem, je otázkou. BMW bylo technickou modlou, dnes žije spíš jen z image - není nejspolehlivější, jeho motory nejsou tak dobré, jak bývaly - a posun ke konfekci v poháněných nápravách tuhle pravdu jen prohlubuje.
A ona image nebude žít věčně, ne v situaci, kdy není podporována ničím jiným než pár výjimečnými modely. A to je otázkou, do jaké míry, když se ani ty nedrží tradičních hodnot. Všichni v BMW neuvažují naštěstí stejně a někteří by hrozící pád do hlubin konfekce ještě mohli odvrátit. Je ale otázkou, jak moc pádné budou jejich argumenty před těmi, kteří vidí jen prodejní čísla - ta BMW jinam než k šedi průměru z podstaty zavést nemohou.
BMW řady 2 Active Tourer je MPV, takže přední náhon dává větší smysl, image značky ale poškozuje tak jako tak
U crossoveru X1 to platí ještě více, první X1 byla unikátní právě svou koncepci
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva