Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Předokolky nepoškodí naši image, říká BMW. Už ji poškodily, říkáme my
13.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U MPV dává přední náhon smysl, otázkou ale je, zda BMW musí stavět MPV. A zda stejný základ musí použít i SUV X1. „Je to posun vpřed,” zní z Mnichova.
Auta s předním náhonem v nabídce nepoškodí prodeje ani image značky BMW. Alespoň v to věří automobilka a alespoň pro ony prodeje má také podklad. Model 2 Active Tourer se prodává velmi dobře, alespoň v Austrálii. „Vážně se mu daří od uvedení na trh vloni na podzim,” uvedla šéfka korporátní komunikace BMW Australia Lenore Fletcher.
Není to překvapivé, vždyť Mercedes má se svými předokolkami také úspěch. Třídy A, B či CLA člověk na silnicích potkává a není moc důvodů, proč by se neměly mnichovská MPV prodávat také dobře. Přední náhon totiž nabídne víc místa v interiéru a o to u MPV jde. „Je to odlišný koncept z pohledu techniky i designu, ale díky prostoru v kabině a interiéru, který je jeden z našich nejlepších, se nám dostává spousta pozitivní zpětné vazby,” říká dále Fletcher.
Samotné prodeje ale nejsou všespásné - když Ferrari postaví něco jako VW Golf, navýší své prodeje klidně o tisíce procent a úspěch to stejně nebude. Právě proto je třeba odlišovat prodeje a image, jsou to dva docela jiné světy - nějakému autu se může prodejně dařit a přesto může obraz automobilky ruinovat. Nemá tedy ani smysl namítat, že u věci jako je řada 2 Active Tourer, která nadšeným řidičům z podstaty moc neřekne, není poháněná náprava podstatná. Pro samotné auto jistě nikoli, pro image BMW ale ano. Jste-li automobilka, pod jejímž jménem si každý bez váhání vybaví spojení jako „sportovní sedan”, nemůže pro vaši pověst udělat rodinné MPV s předním pohonem mnoho dobrého.
Kdyby šlo o izolovaný pokus udělat „něco jiného”, ještě by se to dalo chápat. takto ale BMW neuvažuje. Předokolka pro něj není „úlet”, ale nový standard pro vybrané modely. Nová X1 už je také předokolkou. Že ani tady o o hnanou nápravu příliš nejde, zvlášť když je v nabídce i čtyřkolka? Bavíme-li se o image, pak opět nemůžeme souhlasit méně, stačí si přečíst, jak lidé reagovali na představení tohoto modelu.
BMW ale zůstává k těmto signálům slepé. „Myslím si, že to je postup. Je to posun vpřed a myslím si, že žádná značka nemůže stát na místě. A je to dobrá demonstrace, že se rádi posuneme kupředu,” snaží se Fletcher dále vysvětlit přechod k autům s předním náhonem. Ovšem, posun to je rozhodně, zda je ale správným směrem, je otázkou. BMW bylo technickou modlou, dnes žije spíš jen z image - není nejspolehlivější, jeho motory nejsou tak dobré, jak bývaly - a posun ke konfekci v poháněných nápravách tuhle pravdu jen prohlubuje.
A ona image nebude žít věčně, ne v situaci, kdy není podporována ničím jiným než pár výjimečnými modely. A to je otázkou, do jaké míry, když se ani ty nedrží tradičních hodnot. Všichni v BMW neuvažují naštěstí stejně a někteří by hrozící pád do hlubin konfekce ještě mohli odvrátit. Je ale otázkou, jak moc pádné budou jejich argumenty před těmi, kteří vidí jen prodejní čísla - ta BMW jinam než k šedi průměru z podstaty zavést nemohou.
BMW řady 2 Active Tourer je MPV, takže přední náhon dává větší smysl, image značky ale poškozuje tak jako tak
U crossoveru X1 to platí ještě více, první X1 byla unikátní právě svou koncepci
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova