Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty

Chcete, aby vaše auto ztrácelo na hodnotě co nejméně? Kupte si verzi s manuálním řazením, minimálně u sportovních modelů a ostrých verzí obyčejnějších aut je to zaručený recept už roky. V tomto případě dokonce pokles ceny obrátil v růst.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty

3.7.2024 | Petr Miler

Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty

/

Foto: Artcurial, tiskové materiály

Chcete, aby vaše auto ztrácelo na hodnotě co nejméně? Kupte si verzi s manuálním řazením, minimálně u sportovních modelů a ostrých verzí obyčejnějších aut je to zaručený recept už roky. V tomto případě dokonce pokles ceny obrátil v růst.

Včera jsme psali o prodeji bývalého Schumacherova Ferrari, které v dražbě „Garden Party In Saint-Tropez” pořádané aukční síní Arcturial mnoho zájemců překvapivě neoslovilo. Prodalo se nakonec levněji než obdobně specifikované kusy s vyšším nájezdem a méně slovutným prvním majitelem a dosavadního majitele jistě mrzí, že vůz nabídl bez rezervní ceny. Ne vše se ale Artcurialu nepodařilo, jak ukazuje prodej jiného vozu stejné značky.

Jde o mnohem obyčejnější a původně levnější osmiválcový model California bez jediného slavného majitele zapsaného v technickém průkazu. Jde dokonce o nejlevnější moderní Ferrari, které se s vyššími nájezdy prodává za cenu lepších škodovek a aktuálně vidíme v prodeji nejlevnější kus s nájezdem 44 tisíc km za 1,89 milionu Kč. Samozřejmě pořád dost peněz, ale na „férro” z minulé dekády? To prostě není moc, jde o obecně nepříliš žádaný a respektovaný vůz. Přesto se právě ten stal jedním z nejžádanějších artiklů zmíněné aukce, který se prodal za mnohonásobně vyšší cenu.

Jak je to možné, když má najeto skoro stejných 36 642 km? Může za to jediná věc, manuální převodovka v útrobách. California se stala u Ferrari vůbec posledním typem, do kterého si šlo manuální převodovku koupit. A automobilka jej ráda používá jako důkaz, že o manuály už nikdo nestál. Zrovna California má k řidičskému autu daleko a tato argumentace zavání oportunismem, nicméně i případ aktuálního prodeje tohoto modelu nakonec dokazuje, že zájemci o Ferrari s manuálem existují. A jsou ochotní si za něj připlatit stejně jako klienti automobilek Porsche nebo BMW, které právě strategii „manuální převodovka jako příplatková výbava” stále více razí.

Podle dostupných informací vzniklo Californií s ručním řazením jen pět - tři s pravostranným řízením a dvě s levostranným, z nichž jedno stojí ve firemním muzeu. Tento kus má také levostranné řízení, a má tedy být jediným na trhu dostupným Ferrari s ručním řazením určené pro země, v nichž se jezdí na pravé straně silnice. Poprvé prodáno bylo roku 2010 a je jinak naprosto nezajímavé - čtyři majitelé za 14 let a přes 36 tisíc najetých km z něj dělá všechno, jen ne mimořádně žádoucí ojetinu.

Má ale ono manuální řazení, a tak šlo do dražby a dočkalo se vskutku pozoruhodného zájmu. Prodáno bylo za 280 tisíc Eur, tedy víc jak 7 milionů Kč, což je podstatně víc, než kolik auto stálo nové. Jak už padlo, podobně ojeté kusy z počátku výroby s automatem koupíte snadno pod 2 miliony Kč, tedy za méně než třetinu této částky. Jinými slovy, za manuál tu někdo dal asi 5 milionů Kč. A přesně o tyhle peníze kupci „automatických verzí” svou volbou přišli, dnes mohly být jejich.

Pochopitelně, je tu i sběratelský aspekt, jenže kdyby Ferrari zítra nabídlo nějakou edici třeba nového 12cilindri s ručně řazenou převodovku, miliony si za ni kupci připlatí zas. Kdyby tedy Italové podobně jako Porsche nabídli takové auto s manuálem a chtěli za pár set vyrobených kusů o dva nebo tři milion víc, druhý den mají vyprodáno a stovky milionů v kapse. To by se bohatě vyplatilo i vývojově. Proč to Ferrari a další nedělají, nechápeme, možná to chce jen čas.

Po čem dnes možná malá, ale na zase tak malá a velmi oddaná část klientely tak touží, uvidíte v přiložené galerii zatím stále posledního zákazníkovi prodaného Ferrari s manuálním řazením a levostranným řízením. Je to pěkný pohled, už ta kulisa, tři pedály... A mimochodem, všimněte si schématu řazení na řadičce - neodpovídá realitě. Možná už tehdy ani Ferrari nemělo na skladě řadičku, kde by to bylo schéma vyznačeno správně, a tak pěkně po italsku vzalo, co bylo ještě na skladě.


Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 1 - Ferrari California manual posledni prodej 01Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 2 - Ferrari California manual posledni prodej 02Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 3 - Ferrari California manual posledni prodej 03Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 4 - Ferrari California manual posledni prodej 04Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 5 - Ferrari California manual posledni prodej 05Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 6 - Ferrari California manual posledni prodej 06Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 7 - Ferrari California manual posledni prodej 07Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 8 - Ferrari California manual posledni prodej 08Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 9 - Ferrari California manual posledni prodej 09Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 10 - Ferrari California manual posledni prodej 10Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 11 - Ferrari California manual posledni prodej 11Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 12 - Ferrari California manual posledni prodej 12Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 13 - Ferrari California manual posledni prodej 13Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 14 - Ferrari California manual posledni prodej 14Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 15 - Ferrari California manual posledni prodej 15Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 16 - Ferrari California manual posledni prodej 16Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 17 - Ferrari California manual posledni prodej 17Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 18 - Ferrari California manual posledni prodej 18Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 19 - Ferrari California manual posledni prodej 19Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 20 - Ferrari California manual posledni prodej 20Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 21 - Ferrari California manual posledni prodej 21Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 22 - Ferrari California manual posledni prodej 22Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 23 - Ferrari California manual posledni prodej 23Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 24 - Ferrari California manual posledni prodej 24Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 25 - Ferrari California manual posledni prodej 25Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 26 - Ferrari California manual posledni prodej 26Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 27 - Ferrari California manual posledni prodej 27Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 28 - Ferrari California manual posledni prodej 28Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 29 - Ferrari California manual posledni prodej 29Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 30 - Ferrari California manual posledni prodej 30Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 31 - Ferrari California manual posledni prodej 31Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 32 - Ferrari California manual posledni prodej 32Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 33 - Ferrari California manual posledni prodej 33Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty - 34 - Ferrari California manual posledni prodej 34
O Ferrari s manuálem nikdo nestojí, akorát i za „obyčejnou Californii” s ručním řazením někdo právě zaplatil několikanásobek toho, co za ty s automatem. I když na ní jinak není zajímavé vůbec nic. Foto: Artcurial, tiskové materiály

Zdroj: Artcurial

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.