Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
19.9.2024 | Petr Prokopec
Smutné velké finále slavné britské trojice je za námi a bylo přesně tak dojemné, jak se dalo čekat. Ne vše lze ale jen oplakávat. Show také připomněla, jak obrovský dopad aktivity Clarksona, Hammonda a Maye pořád mají, na což reagují i firmy z místa natáčení.
Příznačně v pátek 13. září měla premiéru vůbec poslední epizoda The Grand Tour, ve které se sešli Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Tuto trojici pak sice na obrazovkách budeme dál vídat, ovšem už jen v jejich samostatných show obvykle na jiné téma. Jako celek ale skutečně definitivně skončila, a to po dlouhých 22 letech. Pokračovat pak má i The Grand Tour, nicméně úspěchem pořadu bez Jezzy a spol. si vůbec nejsme jisti. Byl to totiž hlavně suchý humor stárnoucích Britů a jejich vzájemné interakce, co vábilo diváky k televizorům po více než dvě dekády.
Ostatně když dáme stranou smutek spojený s odchodem celé trojice, pak je třeba objektivně říci, že stejně jako Top Gear se vlastně i The Grand Tour již vyčerpal. Na počátku epizody zvané One for the Road totiž Clarkson, Hammond a May nasednou do tří aut a zamíří z jednoho místa na druhé, přičemž během cesty řeší hlavně mechanické potíže svých ojetin. A to je vlastně vše, jakkoli můžeme dodat, že tentokrát se na oko nejelo podle instrukcí producenta pořadu Andyho Wilmana, nýbrž si trojice dělala, co si zamane.
Být to předposlední, předpředposlední či jakákoli jiná epizoda než úplně poslední, nejspíše by si většina lidí říkala, že by to populární moderátoři již měli zabalit, neboť se zkrátka opakují a kromě odlišné lokality a jiných aut již nedokážou přijít s něčím novým. Jenže tohle bylo finále, opravdu poslední možnost, jak Clarksona, Hammonda a Maye vidět pohromadě. Jakákoli objektivní měřítka jsou tak zcela zbytečná, přičemž pokud vám během oněch 130 minut alespoň trochu nezvlhnou oči, nejste těmi správnými fanoušky.
Ať si ovšem názor na poslední epizodu uděláte jakýkoli, je nezvratné, že má obrovský dopad. Kolegové z Motor1 s odvoláním na data Auto Traderu, na kterém můžete koupit mnohé ojetiny, uvádí, že vyhledávání Triumphu Stag, se kterým Zimbabwe přejel May, se od minulého pátku zvedlo vůči minulosti o 793 procent. V případě Fordu Capri GXL první generace, který musel soustavně opravovat Hammond, tu pak máme nárůst o 185 procent. Data o Lancii Montecarlo řízené Clarksonem ale bohužel chybí.
Překvapivé to ale nicméně až tak moc není, neboť Montecarlo nikdy nepatřilo mezi žádané klasiky. A možná na tom nic nezměnil ani Jezza. Capri je pro změnu pro evropské fanoušky Fordu letitým magnetem, zájem o něj byl tedy ještě před natáčením nemalý a nemohl se tak prudce zvednout. Triumph Stag je ovšem auto, kterém se nikdy nehřálo na výsluní pozornosti, a tak se lidé zkrátka rozhodli podívat, o co se jedná a kolik roadster s nechvalně známým poruchovým osmiválcem stojí.
Kromě toho tu pak máme opravdu zajímavou nabídku společnosti Mavros Safaris, o které se zmiňují na News24. Ta byla logistickým partnerem poslední epizody, pročež se rozhodla nabyté zkušenosti patřičně zúročit. Nyní totiž nabízí výlety po stopách posledního The Grand Tour, kdy budete přesně kopírovat trasu končící trojice. První z 15 dnů přitom dostanete mapu, SUV s pohonem všech kol a doprovod, pročež hned další ráno vyrážíte ještě za doprovodu vozidla naloženého veškerými zásobami.
Na každý výlet mohou vždy jen čtyři zájemci, přičemž každého vyjde na necelého půl milionu korun. V ceně nicméně nemáte transfer do Zimbabwe a zařídit si také musíte pojištění. Itinerář i samotná země jsou ale natolik působivé, že movitá klientela nebude mít problém obsadit veškeré možné termíny - výlety je totiž možné kvůli počasí pořádat pouze 20 týdnů v roce. A s touto bombou se můžeme rozloučit, jak by řekl Clarkson. Opravdu ale již definitivně.
Zájem o Triumph Stag a Ford Capri po premiéře poslední epizody The Grand Tour, ve které se objevili Clarkson, Hammond a May, prudce vzrostl. Mimo to logistický partner pořadu začal nabízet výlety jdoucí ve stopách populární trojice. Foto: Amazon Press Center
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva